Biznis

Apple i Google prvi na listi najvrjednijih brandova, Microsoft četvrti, Samsung sedmi

Top brands

Konzultantska tvrtka Interbrand objavila je listu najvrjednijih brandova u 2015. godini, na kojoj se na vrhu nalaze Apple i Google. Apple brand je s vrijednošću od 170 milijardi dolara (povećanje od 43% u odnosu na prošlu godinu) zasjeo na prvo mjesto. Vrijednost branda ne treba zamijeniti s vrijednošću kompanije mjerenoj prema tržišnoj kapitalizaciji, što je sasvim druga kategorija. Interbrand vrijednost branda računa kao kombinaciju financijskih mogućnosti, utjecaj na potrošače i mogućnost održavanja cijena u premium segmentu poslovanja.

Google je u ovom poretku zaslužio drugo mjesto, s vrijednošću branda od 120 milijardi dolara, što predstavlja porast od 12% u odnosu na prethodnu godinu. Među prvih deset najvrjednijih brandova našli su se još Microsoft, IBM i Samsung, a među prvih 100, postoji ukupno 28 kompanija iz tehnološkog sektora.

Od ostalih spomenimo još Intel, koji se našao na 14. mjestu, Cisco na 15. HP na 18. i Facebook na 23. mjestu. Nokia i Nintendo su ove godine nestali s liste 100 najvrjednijih, a na nju su uspjeli ući PayPal i Lenovo, koji su se smjestili na 97. odnosno 100. mjestu.

Lista prvih 10 slijedi u nastavku:

 

1. Apple
2. Google
3. Coca-Cola
4. Microsoft
5. IBM
6. Toyota
7. Samsung
8. General Electric
9. McDonald's
10. Amazon

Interbrand