Apple Biznis

Appleova strategija povećanja cijene iPhonea se isplatila: prodaja stagnira, a dobit raste



Apple je upravo objavio financijske rezultate za četvrti fiskalni kvartal. Prihodi su iznosili 62,9 milijardi dolara, što premašuje očekivanja (61,4 milijarde) i predstavlja rast od 19,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, te 18% u odnosu na prethodni kvarta. Dobit po dionici je porasla na 2,91 dolara, što je porast od čak 40%. Bruto marža je porasla za 0,7%, i sada iznosi 38,2%.

Sada dolazimo do najzanimljivijeg dijela. Naime, svi gore uspjesi postignuti su usprkos činjenici što je prodaja iPhonea stagnirala, odnosno povećana je samo 0,4% (46,9 milijuna prodanih primjeraka). Ono što se promijenilo je prosječna cijena, koja je povećana za čak 28% i sada iznosi 793 dolara. Dakle, Appleova strategija povećanja cijene očito se isplatila, jer je uz isporuku iste količine uređaja postignut bolji rezultat.

Prodaja iPada iznosila je 9,6 milijuna primjeraka, što predstavlja pad od 6% u odnosu na isto razdoblje lani, no nakon nedavne obnove modela, odnosno predstavljanja novog iPada Pro, prilično je izvjesno da će ponovo porasti. Prodaja Mac računala ostala je ista kao godinu ranije, i iznosila je 5,3 milijuna primjeraka.