Apple Top teme

Beats Audio, HTC, Apple...

htc-beats-audio-02

Beats Electronics tvrtka je koja se bavi proizvodnjom audio opreme, a u svijetu je postala iznimno popularna po svojoj modnoj liniji slušalica "Beats by Dr. Dre". Iako su same slušalice vrlo dobre kvalitete, ponajviše zbog dizajna i omjera uloženog i dobivenog, kupovale su se kao modni dodatak. I dok je u samom početku Dr.Dre tražio i plaćao razne hip-hop zvijezde da nose slušalice u svojim spotovima, danas slike nogometaša sa bijelim iPhoneom i crvenim slušalicama u avionima odlična su i najbolja besplatna reklama.

Ali vratimo se malo u prošlost. Tvrtku je 2006. godine osnovao svjetski poznati reper i hip-hop producent Dr. Dre u suradnji s Jimmy Iovineom. Dvije godine kasnije, Dr. Dre kreće sa linijom svojih studijskih slušalica te stvara pravi brand.

U ljeto 2011. godine, HTC kupuje 50,1% udjela u tvrtki za 309 milijuna dolara. Cilj kupnje je bio poboljšati prodaju HTC-ovih smartfona te dobiti ekskluzivu na Beats audio sustav u smartfonima.
Ubrzo se na poleđini HTC-ovih smartfona počinje pojavljivati Beats logo te ih HTC reklamira kao smartfone sa najboljim zvučnicima. I ruku na srce, sa serijom HTC One modela, to su stvarno i uspjeli, barem što se tiče lanjskog M7. Prvi HTC-ovi uređaji sa Beatsom pojavili su se i prije njega, ali tek je on bio uređaj sa odličnim stereo zvučnicima i općenito pojam za sve smartfone.

No godinu dana prije izlaska M7, HTC je počeo posrtat te je bio primoren prodati polovicu svog udjela u Beatsu za 150 milijuna dolara. Mnogi su nakon izlaska HTCa One očekivali kako će se suradnja s Beatsom nastaviti još dugi niz godina, no već u jesen 2013. HTC je prodao ostatak svoga udjela za 265 milijuna. Srećom po HTC, kako je za vrijeme suradnje Beatsu porasla vrijednost, HTC je na kraju uspio profitirati i na prodaji. Izlaskom novog One modela (M8) ispostavilo se kako HTC zna napraviti dobre zvučnike i bez Beatsa, dapače, čak i bolje. No čemu onda kupnja tvrtke?

Odgovor leži u jednom odličnom marketingu. Upravo je on jedan od glavnih razloga zašto se Apple u svibnju ove godine odlučio na kupnju Beatsa i to s ponudom od vrtoglavih 3,2 milijarde dolara. Sama kupnja još uvijek nije obavljena i ukoliko bude, bit će kompletirana tek krajem ove godine. Povrh samog marketinga, tu je i iTunes i jedna od najvećih baza glazbe na svijetu.

Sve u svemu, marketinški, Apple i Beats su kao stvoreni jedno za drugo. Apple je oduvijek bio majstor marketinga i vjerujem kako je pitanje s kojim ćemo od idućih modela iPhonea dobiti neke nove Beats in-ear slušalice u paketu. Možda nas Apple obraduje pa uz 64GB model dobijemo i Beats Solo slušalice? Mala je vjerojatnost, ali možda na kraju od cijele priče ne bude ama baš ništa i Apple i Beats se raziđu svatko svojim putem.
Bilo kako bilo, uskoro ćemo saznati više.