Biznis

Counterpoint: kineski proizvođači u 2. kvartalu 2019. godine ostvarili najveći zajednički tržišni udio do sada



Isporuka smartfona u 2. kvartalu ove godine smanjila je za 1%, što je sedmi uzastopni kvartal u padu isporuke ovih uređaja u svijetu. Naravno, tržište je odavno zasićeno, a ovaj pad možemo okarakterizirati kao jednu u nizu fluktuacija.

Counterpoint je tako izašao s najnovijim statističkim podacima po proizvođačima, i ovoga puta cijelu stvar učinio malo zanimljivijom, budući da je listu s pet povećao na deset najvećih imena u ovoj industriji.

Na vrhu ljestvice promjene nema. Samsung je i dalje prvi sa 76,6 milijuna prodanih uređaja, što predstavlja rast od 7,1% u odnosu na isto razdoblje lani. Razlog za ovakav rast leži u padu prodaje Huaweijea, kojemu je zbog Donaldovog igranja policajca prodaja u jednom trenutku bila desetkovana, ali je s 56,7 milijuna prodanih uređaja, u odnosu na isti kvartal lani ipak uspio postići rast od 4,6%.



Treći je Apple, i to s 36,4 milijuna prodanih iPhonea, što predstavlja pad od čak 11,9% u odnosu na isti kvartal prošle godine. Vjerojatno ne treba ponavljati da je najveći razlog ovome suludo dizanje cijena na mnogim tržištima.

Četvrto mjesto drži Xiaomi, čija je prodaja s 32 milijuna uređaja stagnirala, dok je peti Oppo s 29 milijuna isporučenih uređaja ostvario pad od 2%. Iza njega nalazi se njegova sestrinska tvrtka Vivo s 27 milijuna isporuka i rastom od 2,1%, a ispod njega Lenovo koji je 9,5 milijuna uređaja uspio ostvariti rast od 6%.

Slijedi LG, koji je uspio isporučiti 8 milijuna smartfona, ali i ostvariti pad prodaje od nemalih 18,5%, dok se HMD uspio oporaviti i s 4,7 milijuna isporučenih uređaja ostvariti rast prodaje od čak 20%.

Zanimljivo je da se i treći BBK-ov brand Realme upisao se na Top 10 listu, prodavši 4,7 milijuna uređaja.

Kad su tržišni udjeli u pitanju, promjena na vrhu također nema. Samsung i dalje drži prvo mjesto s 21,3%, a Huawei drugo s 15,8% udjela. Apple je treći s 10,1% udjela, no za vratom mu puše Xiaomi s 9%, a njemu pak Oppo s 8,1%.

Možda najzanimljiviji detalj ove statistike je podatak da kineski proizvođači, dakle Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi i Realme zajedno imaju najveći tržišni udio ikad.