Ostalo Android Recenzije

Doogee Smart Cube P1 - Recenzija

Doogee Smart Cube P1

Malo za promjenu, umjesto smartfona ili tableta smo testirali projektor. Riječ je o Doogee Smart Cube P1 koji nije klasičan projektor kakav se u većini slučajeva spaja s PC-jem, nego mali i lagani projektor u obliku kocke s instaliranim Android operativnim sustavom koji može funkcionirati kao samostalan uređaj ili pak projicirati sliku i zvuk s bilo kojeg računala ili telefona.

GLAVNE KARAKTERISTIKE

Dimenzije

62 x 62 x 62 mm

Masa

290 grama

SoC

Amlogic

CPU

Četverojezgreni 1,54 GHz

RAM

1 GB

Interna memorija

8 GB

Micro SD

ne

Povezivanje

WiFi 802.11 b/g/n, DLNA, Bluetooth, USB OTG, Miracast, AirPlay

OS

Android 4.4 KitKat

Baterija

4800 mAh

Cijena

Ustupio

PREDNOSTI

NEDOSTACI

Atraktivan dizajn, male dimenzije

Stara verzija Androida

Vrlo dobra kvaliteta slike i zvuka

Ne podržava micro SD

Solidne performanse

Povremeni problemi s bežičnim povezivanjem

Podržava najpopularnije načine povezivanja

Nema audio izlaz

DIZAJN I KUĆIŠTE

Smart Cube P1 je inače znatno popularniji u šarenoj izvedbi kakva je prikazana na kutiji i kao takav neodoljivo podsjeća na Rubikovu kocku, ali nudi se i u neutralnoj bijeloj boji koju smo dobili na test. Kroz tri strane kocke se protežu trokutaste rupice koje imaju dizajnersku ulogu, ali i funkcionalnu - za ventilator i zvučnike. Ako na kocku gledamo tako da je na prednjoj strani projektor, s lijeve strane se nalazi tipka za uključivanje i isključivanje, micro USB ulaz zaštićen poklopcem, LED lampica koja je indikator za punjenje te kotačić za izoštravanje slike. Na suprotnoj, desnoj strani je standardni USB priključak koji je također zaštićen poklopcem, a služi za spajanje miša i tipkovnice, vanjske USB memorije ili pak za punjenje baterije drugog uređaja jer Smart Cube P1 može služiti i kao prijenosna baterija. Ova zanimljiva kocka ima stereo zvučnike od kojih je svaki jačine 1,2 W, a glasnoća i kvaliteta zvuka su čak iznad očekivanja. Kao i svaki drugi projektor, i ovdje imamo neophodni ventilator čiji je promjer tek nešto manji od jedne stranice kocke - 40 mm.

Što se tiče samog projektora, riječ je o LED jedinici Texas Instruments DLP od 70 lumena čiji je vijek trajanja procijenjen na 30.000 sati. Nativna rezolucija je 854 x 480 piksela, a maksimalna koju može reproducirati je 720p. Iako su performanse daleko iznad najboljih očekivanja, najbolji rezultati se postižu u zatamnjenom prostoru. Najveća udaljenost, tj. udaljenost nakon koje se kvaliteta slike pogoršava je 3,3 m, s time da će na toj udaljenosti dijagonala slike biti 231 cm, barem dvostruko više od većine televizora.

HARDVER, PERFORMANSE I POVEZIVANJE

Doogee Smart Cube P1 koristi slabo poznati Amlogicov četverojezgreni procesor takta 1,54 GHz (Cortex-A5) koji je potpomognut Mali 450 MP grafičkim procesorom i 1 GB RAM-a. Ne zvuči kao zemlja snova, ali unatoč tome što je na AnTuTu testu postigao 19416 bodova, većina 3D igara radi vrlo dobro, vjerojatno zahvaljujući niskoj rezoluciji. Od deklariranih 8 GB interne memorije, na raspolaganju je oko 5 GB, što je dovoljno za instalaciju osnovnih aplikacija, pokoju igru ili film.

Prijem Wi-Fi signala je solidan, iako se nekad uređaj odbija spojiti bez ikakvog posebnog razloga. Bežično spajanje s mobitelom ili računalom je vrlo jednostavno, možete to učiniti koristeći posebnu aplikaciju koja dolazi s operativnim sustavom ili jednostavno emitiranjem koje podržava svaki noviji smartfon. Bluetooth je još jedno od rješenja za spajanje, najčešće nekakvog vanjskog zvučnika budući da P1 nema zasebni audio izlaz. Ako ste vlasnik iPhonea, zrcaljenje se obavlja putem AirPlaya i potrebno je tek nekoliko dodira na zaslonu kako biste se povezali s projektorom.

Kako projektor nema nikakve tipke za upravljanje, najbolje rješenje je kombinacija bežičnog miša i tipkovnice i tada zapravo dobivate mali PC koji vam doslovno stane u torbicu.

SOFTVER I SUČELJE

Smart Cube P1, nakon što spojite tipkovnicu i miša, funkcionira kao potpuno samostalan uređaj zahvaljujući instaliranom operativnom sustavu. Istina, radi se o starom Androidu 4.4 Kitkat koji polako gubi utrku s vremenom budući da ga sve manje aplikacija podržava, ali poslužit će još jedno vrijeme. Sučelje je generičko Androidno, s instaliranim standardnim sistemskim aplikacijama. Ona glavna, MoviePlayer, ne radi čak ni nakon ažuriranja sustava, stoga je rješenje korištenje video playera iz Galerije ili pak nekog trećeg s Trgovine Play.

HappyCast, srećom, radi. Njega ćete koristiti ako želite emitirati sliku i zvuk s npr. mobitela, a za to ćete s obje strane veze morati imati instaliranu aplikaciju. Miracast se tako čini jednostavnijim rješenjem jer se sve praktički svodi na isto, ali bez potrebe za instaliranjem dodatne aplikacije na mobitelu. Aplikacija Doogee Remote je zgodno rješenje ako pri ruci nemate miša i/ili tipkovnicu - sve što je potrebno je da projektor i mobitel budu povezani na istu mrežu i dobili ste daljinski upravljač.

size="medium"

Zadani web preglednik je Chrome, no u verziji 31 koja se ne može ažurirati jer KitKat više nije podržana verzija Androida. Ako želite moderni preglednik, preporučamo Operu jer Firefox pojede svu radnu memoriju i nije baš ugodan za rad. Ako Smart Cube P1 koristite za rad, tu je vremešni Kingsoft Office, ali, srećom, Trgovina Play je puna raznih office paketa.

BATERIJA

Deklarirano trajanje baterije je oko tri sata i toliko je moguće dobiti ako npr. gledate film s interne ili vanjske memorije, ali ako emitirate s drugog uređaja ili gledate YouTube, autonomija pada za otprilike 30%. U svakom slučaju, za otprilike dva filma će biti dovoljno.

P60821-145956

ZAKLJUČAK

Doogee Smart Cube P1 je idealno rješenje ako vam treba projektor izrazito malih dimenzija. Kvaliteta slike i zvuka je na prilično visokoj razini, a autonomija baterije je zadovoljavajuća. Veliki plus ide tome što se može koristiti kao prijenosna baterija čime zapravo postaje multifunkcionalni uređaj. Stara verzija Androida bode u oči, ali ako projektor cijelo vrijeme koristite kako biste na njega emitirali sadržaj s drugog uređaja, to uopće nije bitno. Bilo bi zgodno kad bi imao utor za micro SD kartice jer iako podržava vanjske memorije preko standardnog USB priključka, time automatski eliminirate mogućnost spajanja miša i tipkovnice. Sve u svemu, Smart Cube P1 je zgodan gadget koji podjednako dobro može poslužiti u svrhe zabave ili posla.