Kako odabrati najbolju tarifu i uređaj, a da vas ne oderu

kako-odabrati-najbolju-tarifu-i-uredaj-a-da-vas-ne-pokradu-2

Pored upita o smartfonima, često dobivamo i one vezane uz operatere i tarife. Zamršenost tarifa je tu ponajprije da zbuni krajnjeg kupca koji naivno surfa po njihovim stranicama i pokušava odabrati idealnu opciju za sebe, te da ga u krajnjoj liniji ta kompliciranost stranice obeshrabri od daljnjeg istraživanja i uputi u najbližu poslovnicu operatera.

Tamo će vas za pultom dočekati vrlo ljubazni djelatnici i vjerojatno pokušati prodati tarifu i uređaj skuplji nego što ste to prethodno planirali. A kako i ne bi kad ste vjerojatno potrošili pola dana bespotrebno surfajući i još dobrih sat vremena čekajući u redu samo da vas prozovu, i već ste toliko nervozni da samo želite što prije riješiti sve i izaći van iz poslovnice.

Da bi vam donekle pokušali olakšati cijeli ovaj proces, dat ćemo vam nekoliko savjeta s kojim će vas puno teže preveslati čak i iskusniji prodavači. Princip je iznimno jednostavan, a mi smo ga olakšali tako da bude razumljiv apsolutno svima.

Prvo i osnovno, morate znati kakvu tarifu tražite, odnosno koliko mjesečno trošite na pozive, poruke i internet. Ovoga puta ne mislimo na novčanu vrijednost minuta, SMS-ova i megabajta, već na njihovu količinu. Ukoliko prosječno mjesečno trošite 500 minuta na razgovore, šaljete 100 SMS-ova i potrošite oko 1 GB interneta, onda trebate potražiti onu tarifu koja najbliže odgovara ovim vrijednostima.

kako-odabrati-najbolju-tarifu-i-uredaj-a-da-vas-ne-pokradu

Ovo u prijevodu znači da dnevno razgovarate oko 15 minuta, šaljete 2-3 SMS-a, a internet većinom koristite za WhatsApp i razne ostale chat aplikacije. Valja pripaziti i na plaćanje uspostave poziva ukoliko ona postoji u određenoj tarifi. Riječ je o naknadi koju plaćate svaki put kad uspostavite poziv. Bez obzira koliko dugo taj poziv trajao, nju ćete platiti.

Naizgled izgleda vrlo jeftino, odnosno beznačajno, ali čak i da je cijena samo 10 lipa, i da dnevno uspostavite samo 10 poziva, to je već 1 kuna dnevno, odnosno 30 kn mjesečno. Ako imate 20 uspostava dnevno, a cijena uspostave je 20 lipa, mjesečno ćete potrošiti oko 120 kn samo na uspostave poziva, a to definitivno nije mala svota novca.

Kao primjer odabira naredne tarife, usredotočit ćemo se upravo na navedeni slučaj u kojem korisnik troši oko 500 minuta, 100 SMS-ova i 1 GB interneta mjesečno, s tim da tarifa nema uspostave poziva.

Sad kad znate koliko mjesečno trošite, gledat ćete tarifu koja vam približno nudi 500 do 1000 minuta, 100-300 SMS-ova i otprilike 1-2 GB interneta. Naš savjet je uvijek da uzmete tarifu koja ima malo više interneta nego što ga danas trošite jer su sve stavke koje šaljete i primate putem interneta, iz godine u godinu sve veće i veće.
Nekad davno, u početku ADSL-a, postojali su paketi interneta s 5 GB, i to je mnogima bilo dovoljno, dok je danas uz moderne tehnologije poput YouTubea i svega ostalog moguće potrošiti 5 GB u par sati. Upravo zato savjetujemo da uzmete barem malo više megabajta nego što vam u ovom trenutku treba.

video_preview_0002

Ukoliko vam vaš operater nudi 5000 minuta, 5000 SMS-ova i 5000 MB, to je vjerojatno prevelika tarifa za vas i velika je šansa da postoji neka jeftinija koja će odgovarati vašim potrebama. Recimo da će vas neka idealna tarifa za vas, sa 1000 minuta, 300 SMS-ova i 2 GB interneta koštati 100 kn mjesečno, odnosno
100 kn * 24 mjeseca = 2400 kn kroz dvije godine. To je cijena samo tarife, bez uređaja, što je vrlo važno. To je ono što ćete minimalno plaćati naredne dvije godine, uzeli smartfon ili ne, i potrošili vi cijelu tarifu ili ne. Ukoliko je prekoračite, valja pripaziti na cijene van paketa koje su najčešće čista pljačka, posebno nakon ukidanja tarifa s neograničenim internetom.
Naime, prije nešto više od godinu dana, svi operateri su ukinuli tarife s neograničenim internetom, odnosno, nudili su vam određen broj gigabajta po punoj brzini, nakon čega bi se brzina prometa smanjila.

Danas vam, pak, nude npr. 4 GB brzog interneta, nakon toga vam nerijetko spuste brzinu i još vam naplate to što ste prekoračili, bez obzira što je brzina ravna onoj na 56k modemu.
Pod pretpostavkom da u sklopu te tarife želite uzeti i neki novi uređaj, za primjer ćemo uzeti novi Samsung Galaxy A5 (2016), a operater vam ga nudi za još dodatnih 110 kn mjesečno.
I sad vi zbrajate koliko vas to izađe ukupno 210 kn * 24 mjeseca = 5040 kn kroz dvije godine
I naravno dignete galamu na vašeg operatera jer takav novi u trgovini dođe 2500 kn, a on vam ga prodaje za 5040.

No to je pogreška koju radi velika većina kupaca, jer zbrajaju cijenu uređaja skupa s tarifom.
Tarifu ćete ionako platiti 2400 kn kroz dvije godine, što znači da će vas Galaxy A5 koštati zapravo 110 kn * 24 mjeseca = 2640 kn.

Cijena je možda nešto viša nego u trgovini, što baš i nema neke logike, ali ju zato plaćate obročno. U slučaju da imate određene kartice koje vam nude otplatu uređaja na rate bez kamata, u tada je možda bolje otići do trgovine i karticu, čime ćete uštedjeti solidnih 200 – 300 kn u konkretnom slučaju.

data

Jednom kad znate, odnosno izračunate koliko čega trošite, i koliko ste novca voljni izdvojiti, teško će vas preveslati. Nerijetko će vam dati i bolju ponudu ukoliko pokušate s pretplate prijeći na bonove, ili ne daj Bože kod drugog operatera. Ali isto tako će ponekad procijeniti da im se ne isplati baš toliko zadržati vas jer možda niste bili redovni platiša.

Danas postoje i razne obiteljske tarife kojima dobivate u paketu puno više, ali to se naknadno dijeli na više ukućana. U nekim slučajevima to i nije toliko loše ako stariji ljudi ne koriste internet, već samo pozive i poruke. U takvom slučaju ćete morati zbrojiti potrošnju cijele obitelji i vidjeti je lii takva obiteljska tarifa isplativa, pogotovo jer najčešće nije uopće povoljnija od 3 pojedinačne s kojima dobivate sličnu količinu poziva, poruka i interneta.
Idealno vrijeme za produživanje ugovora je božićno vrijeme jer tada svi imaju najbolje tarife i najveće popuste na uređaje. Nisu ni to popusti kao što su nekad bili, ukinute su mnoge subvencije pri kupnji smartfona, ali je i dalje u pravilu isplativije uzeti novu tarifu tada, nego u bilo koje drugo doba godine.

Valja pripaziti i na vrijednosti obračunskih jedinica. Neki operateri često nude 2000 minuta i 2000 MB, ali za obračunsku jedinicu uzimaju minutu i 1 MB ili eventualno 100 KB.
U prijevodu, svaki poziv, pa makar trajao samo jednu sekundu, koštat će vas jednu minutu iz paketa. Slična je situacija i sa internetom gdje često šaljemo kratke poruke putem WhatsAppa ili sličnih servisa. Ukoliko bi obračunska jedinica bila 1 megabajt, to znači da svaki put kad se spojite na WhatsApp, bez obzira primite li samo jednu poruku koja je veličine 0,001 MB, potrošili biste puni megabajt. Idealna obračunska jedinica za pozive je jedna sekunda, a za internet maksimalno 10 KB.

Nova tarifa ne mora nužno biti bolja i jeftinija nego trenutna koju imate. Možda zvuči čudno, ali je istinito. Operateri često prekrajaju svoju ponudu, izbace nove tarife i pritom ukinu stare, ali se često ispostavi da su upravo nove za vas nepovoljnije od starih. Zato se nikad nemojte žuriti, već prije svakog sklapanja ugovora, s obavezom ili bez, uzmite kalkulator u ruke i temeljito izračunajte je li vam nova tarifa isplativa s obzirom na vaše navike.

U nastavku pogledajte i video:

 
      
  • CR7

    Ali, ako bi bilo 2000+2000, tad bi bilo 10gb, a ne 5. E to je već nesto.

  • CR7

    Zvali su me iz famozne Službe Za Savjetovanje. Kažu da se nešto može dogovoriti s njima samo ako vam ističe ugovor koji je kod njih. Ali ni tada ne nude ništa posebno. Kažu da kao pojedinac NITKO NIKAD nije dobio tarifu od 69kn, ili 89kn, a da ima 6gb i sve drugo flat.

  • CR7

    1. Placas 100 kn, a ne 90
    2. Kako ćemo izracunati što je bolje. Žestoka sa 1500 prema svima sa 60 sek. obracunske, ili Bonbon sa 1000 prema svima sa 1 sek. obracunske? Napominjem da ja nemam nikog na Bonbonu od onih koje zovem.

  • Magic in the summer

    Možeš dobiti individualni popust ali moraš biti veliki potrošač (parsto kuna mjesečno). Onda su voljni dati neki manji popust. Đuro je u početku prešutio dosta važnih činjenica nužnih za razumijevanje njegove priče. Neke sitnice su i dalje upitne: “Kod mene je slučaj da imam dva broja koja su tek tako reći produžila ugovore pa sam dobio od 01,11 niže cijene.”. Jednostavno je malo vjerojatno da će se provider odreći zarade na lijepe oči. To se ne da “ispregovarati”.

  • Aldo

    Aktivacija paketa za 1 kn, nakon nadoplate bonom od 40 (44) kn donosi 0 min prema ostalim mrežama (npr tomato) vec samo minute prema bonbonu.

  • Aldo

    “Pitanje je samo koliko ima takvih korisnika poput tebe”
    2012. kada je ukinuta mogućnost trošenja bonus kuna za usluge u/prema inoz bilo je 88.000 korisnika tarife na tuđi račun

  • Magic in the summer

    Da i tih 0 minuta prema ostalim mrežama je nekima ok jer je najveći broj onih s kojima razgovaraju na istoj mreži, a ostali im nisu bitni ILI s njima razgovaraju na druge načine (viber, whatsapp, skype…). Isto tako, ako roditelji odluče da će im dijete zvati samo njih, onda je djetetu taj paket unutar mreže dovoljan (jer su mu i roditelji na toj mreži). Svatko ima drugačije potrebe, a neki drugi operateri nemaju fleksibilnost bonbona.

  • Magic in the summer

    Ta tarifa je nakon Simpine Častilice koja je funkcionirala na jednak način druga najveća svinjarija na našim mobilnim mrežama koja je u promet puštena s razlogom. Zbog te tarife sam na Simpi u Prejakoj opciji umjesto 1000 minuta prema svima imao 800 minuta prema svima i 200 minuta prema Tomatu. Tek prošle godine su na Simpi ukinuli to ograničenje jer se je očito količina zloupotrebe smanjila. T-Com i sada u aktualnim pretplatničkim tarifama “Imam sve” i “Premium” ima sljedeće ograničenje: “1000 minuta prema Tomatu i 4000 minuta prema ostalim mrežama”. Znači da problem s tarifom “Na tuđi račun” na Tomatu još traje. Tebi je ta tarifa super, kao i onima koje se u 90% naziva ali nama ostalima nije.

  • Aldo

    Pojednostavi:
    22 kn svakih 90 dana
    20 kn za trošenje na parking (moj slučaj)
    Više me zovu, nego zovem druge.
    Zaključak: za trošak od 0,66 kn/mj (2 kn/3 mj) imam neograničene razgovore i pozive u RH.
    Za mene bolje od toga ne postoji, ako gledamo moje potrebe.
    Ali RH ima 4 i nešto milijuna državljana, pa svatko ima svoje potrebe.

  • Aldo

    “Imam neograničene razgovore i pozive”
    Ispravak: “Imam neograničene razgovore i SMS”

  • Aldo

    1000+1000 min = 50 kn na Pretplati, 20 kn na bonovima

    2000+2000 min = 90 kn na Pretplati, 40 kn na bonovima

    5gb = 60 kn na Pretplati, 25 kn na bonovima

    10gb = 110 kn na Pretplati, 50 kn na bonovima

  • Magic in the summer

    Uživaj dok traje.

  • fabricio1

    Napisao sam ti gore prednosti Bonbona naspram Žestoke. Ne kužim što ti je nejasno.

  • fabricio1

    Htio sam napisat kolegi “da prestane lagat napačeni narod” ali rekoh neću da ne bi bilo.
    Sad vidim po tome da laže napačeni narod jer ta priča da oni za 69kn dobije sve flat i 6Gb interneta može prićat nekom drugom.

  • Aldo

    Traje već 6 godine.
    8. Prosinca tarifa navršava 7 godina. To je najdugovječnija tarifa u RH.

  • đuro

    Naravno da su to rekli. Po njima nikad ništa ne može….

  • đuro
  • đuro

    Druga i treća slika je istra stranica ugovora gdje vidite za koliko smo dogovorili cijenu mjesečne naknade. Naravno da sve može u T comu samo koliko se sposobni se dogovoriti nešto s njima. Itekako se oni odriču i zarade i smanjuju cijene samo treba znati kako………..

    I kao što vidite , debelo sam bio u ugovornoj obvezi kad sam to dogovorio……

  • đuro
  • đuro

    Znači sve može, samo koliko im vjerujete što oni po defaultu govore da ne može………..

  • Magic in the summer

    Što si im rekao da su ti dali popust na ovo: “Kod mene je slučaj da imam dva broja koja su tek tako reći produžila ugovore pa sam dobio od 01,11 niže cijene.”

  • đuro

    Kolega je 10 dana prije mene dobio poziv od njih da mu smanjuju netom obnovljeni ugovor na “imam sve” tarifi sa 149 na 84 kune mjesečno. Ja sam ih nakon toga zvao i rekao da su mu ponudili to i nakon malo pregovaranja i dodjele ručnog popusta došli smo na 69 kuna….

  • Magic in the summer

    Može se ako imaš preduvjete.

  • CR7

    Pokušavam ti reći da ne znam koliko je realna prednost Bonbona to što ima manje minuta, ali manju obr. jed.
    Ma ne bitno!
    A što se tiče Đure, ne znam što da mislim, znam što su mi ovi rekli. Ne mogu vjerovati da bi bas lagao, ali nije rekao hrpu bitnih stvari.

  • Bumbar

    Magic de dosadan si ebote kolko godina imas…..da naravno da moras imati neke uvjete…nece ti ziher dat ako si ko ovaj aldo koji ima 2 moba u dzepu i sam sebe zove…

  • Magic in the summer

    Je, ali to treba napisati jasno i glasno. Bilo nekome dosadno ili ne.

    Jer će ove poruke na internetu trajati neko vrijeme, a svatko tko želi saznati za neki popust u obiteljskim tarifama na T-Comu i bude tražio rješenje za sebe guglajući, neće saznati ništa iz sljedeće prepiske:

    “Magic in the summer
    Na temelju čega da tražimo popust?

    đuro
    Na temelju ničega. Samo ga zatražiš.”

    I to je stvarna kvalitativna razina domaćih foruma i blogova.

    Meni je od prve poruke jasno da tip prešućuje bitne činjenice i jasno mi je kakva se priča iza toga zbiva (osim činjenice da je promijenio ugovor samo 3 mjeseca nakon potpisa na 24 mjeseca obaveze). Ako zbog nikog drugog, potrošio sam vrijeme pišući poruke zbog drugih ljudi ovdje, da saznaju o čemu se radi.

    Sorry ako te je to iritiralo. U Hrvatskoj je BUDALA svatko tko želi pomoći drugome. Zato su telekomi broj jedan po broju pokrenutih ovrha u državi. Jer svi sve razumiju.

    Aldo: on je pronašao svoj način snalaženja među tarifama. Možeš li mu što zamjeriti?

  • fabricio1

    Znao sam da postoji neka caka :
    1. Lik ima više od jednog broja – čini mi se 4 broj po 69kn
    2. Koliko vidim ima taj popust na 12mj a ne na 24mj….znaći 4 broja će sljedećih 12mj plaćat po 169kn tj 676kn.
    Opet je pitanje…ako je promijenio ugovor nakon 3mj – mora bi platit neke penale…

  • alexxx

    ?
    prodao si ajfon i onda kaj?
    moraš kupit drugi mob…i iskeširat 2 soma kuna za srednju klasu…
    još jedan detalj…ako trošim 50 minuta poziva mjesečno,šta mi znači što imam neograničene pozive koje mi daju? ništa…samo se lijepo vidi…
    opet se vračam,u bonbonu svaki mjesec reguliraš kako hočeš…
    već sam prije napisao,ako ljudi koji rade u tele2 i tcomu kažu da bonbon nema konkurencije,jel treba onda šta više dodati…
    inače je i meni tele2 do nedavno bio predobar al od kad imaju na 4G mrežu,srozali se skroz s ponudama…koštalo ih je uvođenje 4Gmreže

  • alexxx

    ništa sarkastično,fakat si najbolje iskombinirao…ali…to si napravio ti i još jedan u tađikistanu :-))),tako da nije praktično za veliku večinu ljudi,naime,nitko se neče toliko zaj…… s tim.

  • CR7

    Ha ha ha… ‘ima dva mobitela u džepu i zove sam sebe.’ Ha ha ha… E ova ti je dobra! 🙂

  • Bumbar

    To sam i ja radio…samo kaj sam tada imao 16-17godina znaci prije nekih 15godina a mobitel i tarife su bile skupe ko vrag…danas to raditi mi nema smisla….osim ak si klinac pa ti je to fora

    Inace danas prosjecan covjek trosi oko 100kn mjesecno na telefon i to mi se ne cini pretjerano pogotovo kada ljudi daju po 5-6000kn za mobitele svako malo

  • Bumbar

    Ja mislim da je svatko ko treba shvatio da nemozes banut ko hektor u poslovnicu i da ce ti dati sve u pola cijene….ja osobno stvarno malo ljudi znam da imaju 1 mobitel…odnosno imaju gotovo svi najmanje 2 komada ako nista paket di je muz i zena

    To kaj tebi malo duze trebalo je dr par opanaka

    I ne nemogu aldu nista zamjerit jer sam i ja sam sebe zvao i tak hodo i prico frendovima i njima je to bilo super…zvao sam se cijeli dan tj nakon 1sat se automatski gasio poziv i skupio nesto sitno kuna koje sam odma nakon slj poziva potrosio
    Isto tako to sam radio sa simensa c25 i nekog sagema…tak da danas to nema smisla osim ak si stari deda il ides u osnovnu skolu i fora ti je

    A ti sad nastavi u revijalnom tonu pametovat i objasnjavat da se slucajno koja informaticki pismena osoba koja ujedno zna koristit google ne zahebe

  • aldo

    Što si i ti radio prije 15 godina, 2001.?

    Ako pratiš financijska izvješća telekoma znat ćeš da prosječan čovjek ne troši oko 100 kn mjesečno na telefon, vec puno manje.

  • Aldo

    Zašto misliš da se kroz 6 godina korištenja tarife na tuđi račun bonus kune racun ne mogu povecati za nekoliko tisuća kuna vec se to postiže samo pozivanjem samog sebe?
    Recimo ovako, svaki dan u prosjeku obavim 15 min odlaznih poziva i 25 min primljenih poziva. Ovih naizgled malih 10 minuta razlike čine da mi se svakog dana stanje na računu poveća za 10 kn koje trošim na SMS. Recimo da 1€ pobacam stanje na računu. U 6 godina korištenja tarife to je (1€ x 2190 dana) = 2190 €.
    No, toliko nemam na računu jer neke dane me manje zovu, neke dane zovem ja, a neke se raspišemo u slanju SMS-ova.
    Da zaključim, ova tarifa nije namjenjena samo djeci od 15-16 godina vec i onima koji za 0,66 kn mjesečno traže neograničene razgovore i SMS sa svima u RH, ali moraju potrošiti još 20 kn za bon što mogu potrošiti na parking, a što ja činim.

  • Bumbar

    A tu negdje nemoj me sad bas hvatat za godinu…i da, zvao sam sam sebe bio klinac i sretan sa tim

    I ne mislim ja nista lose sad o tebi i sl…samo kazem da npr sada naspram prije mi je nezamislivo da to isto radim…jer poso zena djeca auti krediti kuca stan godisnji odmori drva vrtic zdravstveno skolovanje….i da ne nabrajam dalje, mi tolko vrrmena volje i snage uzmu da jednostavno ne vidim razloga isto raditi kaj sam radio ko klinac bez prihoda a pogotovo ne u 21 st.

    Al svakom svoje i ti ako ti se da zahebavat sa tim, meni je to ok

    Ali zamisli situaciju da nemrem nazvat dijete i pitat kak mu u skoli, da ga pokupim negdje, il da nemogu nazovat kolegu sa posla da mi pokupi nesto…ili milijon dr situacija a samo zato jer nisam skupio dovoljno kuna na racunu

    Isto tako ti vjerojatno samo cimnes nekog i onda taj tebe zove…i ti sav sretan ko malo dijete jer bides imal kunu na racunu

    Nonsense….

  • Bumbar

    Gle racunica ti stoji.

    ALI, kada bi prosjecan covjek gledo na sve u zivotu na taj nacin di bi doso?

    Pa uz tolko obveza da se ja hebem za 1€ i gledam ocu sa tim platit parking?
    I racunat ko me kolko puta zvao i provjeravat jel imam za parkin il nemam jer me jurica nime nazvo u 09:00 a trebo je?

    Kazem ok ak tebi pase pase…sve 5

    Ali da to neka.prosjecna osoba radi…sumnjam…
    Ja bonove ne koristim jer mi se neda sa.tim uahebavat i mislit.si jel imam il nemam…

    Ako cu tako gledat, onda rade necu ni imat mobitel

  • Bumbar

    Gle racunica stoji

    ALI nit je takva u praksi nit ista…

    U najboljem slucaju ti nekih 30% pokrije takav nacin…i ajde da je to mjesecno neka.lova vec je to 500-700€ u 6godina ili desetak kuna mjesecno

    Sry al vecina ljudi ima prevelike brige i obveze da bi se sa.time jos zahebavala

    Dam se kladit da.si ti jedan od onih prije nekoliko godina koji su cimali na mob pa ih je drugi nazvo…i onda odugovlacila da bi bila 1minuta da dobi tih par lipa

  • Aldo

    Dakle, ne možeš pisat da si to radio kada si bio klinac, prije 15 godina (2001.), napisati da je to bili prošlo stoljeće i da si tada imao 16-17 godina. Tarifu su uveli 8.12.2009., a ja je koristim već 6 godina. Mislim da ne lažeš svjesno, već nabacuješ rečenice a da pritom nisi razmislio.
    Ne shvacam kako ne kužiš da imam nekoliko tisuća akumuliranih kuna na tomato računu i ne može mi se desiti: “da ne mogu nazvati”.
    I prestani s tim klišejima “nazovem nekog da me nazove”. Uostalom, s tomato na tuđi račun mogu zvati za 0 kn/min ako zovem putem tog broja putem aplikacija viber i whatsup.
    Pun si brzopletih i netočnih zaključaka i ne vidiš da postoje drugačije komunikacijske navike od onih koje imaš ili si imao.

  • Zašto bi morao, možda imaš već neki kod sebe koji je dobar i ne treba ti drugi?
    Ja kažem isključivo kakva se kombinacija da izvesti..
    U svakom slučaju smatram da je ovo odličan popust na uređaj i tarifu, ako je sve tako kao što je fabricio naveo

  • Meni je sve neograničeno, ne naplate mi ništa specijalno više. Dnevno imam barem 2-3 poziva koji traju po 15-20 minuta.. Znam koliko trošim i koliko mi treba..

  • Magic in the summer

    Umro bi da ne uvrijediš: “To kaj tebi malo duze trebalo je dr par opanaka”. Trebala su dvije-tri njegove poruke. Iz prve se sigurno nije sve moglo zaključiti.

    “ja osobno stvarno malo ljudi znam da imaju 1 mobitel…odnosno imaju gotovo svi najmanje 2 komada ako nista paket di je muz i zena” – nemoj brkati ljude koji žive pod istim krovom i sve ostale. Prema podacima HAKOM-a, ljudi su se od 2010. rješavali 2. i 3. mobitela zbog smanjivanja troškova (svrati na HAKOM, pa pogledaj pod e-tržište). Ako ti poznaješ ljude koji imaju najmanje 2 komada (!!!!!!!), onda si egzemplar. U mojoj privatnoj i radnoj okolini rijetko tko ima 2 mobitela. Trošak je prevelik, tarife koje nam se nude danas nude uključuju dovoljno minuta razgovora prema svima, pa plaćanje više brojeva više nije nužno kao ranije.

    “tak da danas to nema smisla osim ak si stari deda il ides u osnovnu skolu i fora ti je” – nekima je fora jer imaju takav posao ili fuš u kojem ih ljudi zovu, a oni zovu druge puno manje.

    “A ti sad nastavi u revijalnom tonu pametovat i objasnjavat da se slucajno koja informaticki pismena osoba koja ujedno zna koristit google ne zahebe” – nitko te nije tjerao da napišeš odgovor. Ili jest? Koja je korist od tvoje poruke?

  • Magic in the summer

    “ALI, kada bi prosjecan covjek gledo na sve u zivotu na taj nacin di bi doso?” – puno ljudi to danas radi. I gledaju na svaku kunu koju potroše. I gledaju da uopće ne plate parking, pa se parkiraju na divlje gdje stignu. I paze na razgovore i sve ostalo. Uzmi strukturu plaća u državi, dobru ju pogledaj, pa onda napiši ponovno: “Ali da to neka prosjecna osoba radi…sumnjam…”. Bonovi su super i nemaš o čemu brinuti jer bon možeš kupiti gdje god se sjetiš (evo, i lokalna mesnica kod mene prodaje bonove). Komocija se plaća. Višestruko.

  • Magic in the summer

    “pogotovo kada ljudi daju po 5-6000kn za mobitele svako malo” – ma tko daje toliko? Pojedini anonimni forumaši koji se hvale kako svaka 2-3 mjeseca mijenjaju mobitel? Daj se spusti na zemlju. Ljudi kupuju kruh na popustu, račun na blagajni razbijaju na rate i sl. Gdje ti živiš?

  • Bumbar

    Vidim jos ti malo treba…ok

    Nisam mislio da ja imam 2 ili 3 mobitela kako hakom kaze…vec da ja imam 1 i zena ima 1 i time automatski imamo 2
    Ukoliko imas roditelje ili djecu ili bracu pa svi ko velika lijepa skolovana obitelj uzmete jednog operatera, onda mu dodete sa 5-6 mobitela i onda stekneze uvijete da dobijete popuste koji tebi ocito i dalje nisu jasni

    Ugl ne mislim se nahebavat sa tobom u rijecima…

    Da i ja nekad ne platim parking da i ja gledam na kunu…ali moje vrijeme je dragocijeno…
    Dok sam bio klinac i racuno ovakve cifre ko Aldo je to bilo ok…sada nije
    Isto tako netko radi odgovoran poso netko ima obitelj a netko pije pivo skuplja boce ide u kladionicu i njemu je stvarno nepotrebno da bude uvijek dostupan

  • Bumbar

    Evo kad ti crkne auto iza vodica prema benkovcu onda mi javi gdje si kupio bon u 23:00 sati

    Isto tako kada si na autoputu a mali ti se nije javio a trebo je ili je prekinula veza a ti ne znas zasto a nemozes ga nazvat…javi mi gdje da stanem odma i kupim bon

    Isto tako da komocija se placa….jednako kao i auto…nekome je komocija a nekome.potreba

    Kad odrastes shvatit ces

    Ps.malo pogledaj po europi i vidi ko koristi bonove (djeca) a ko koristi pretplate (roditelji)

    Mozda da umjesto ovog truda u te kune lipe i pozive, ulozi se u skolovanje prekvalofikaciju i sl…mozda bi mu tih 10-20kn mjesecno bila zanemariva stavka. Ako nista drugo onda barem bi mozda imo druge obveze pa se ne bi sa tim zamarao

  • Bumbar

    Ne znam ja kolko ti imas godina ali nemoj me ucit kad je kaj izaslo

    Ja govorim o vremenu dok su bile in nokije 3210 i ericson t10 simens c25 i sl

    Jednostavno davno je to bilo da bi znao koji operater je mogo tako nesto

    Covjece 2009.g. sam.imo 27 godina

  • Bumbar

    Pogledaj kolko prodanih mobitela i koji ima u rh svake godine…pa mi objasni di ja to zivim

    Ukoliko imas financijskih problema, mozda bolje da surfas moj poso kako do novaca i sl…umjesto da kakas ovdje po za vecinu nebitnim stvarima jer onaj ko kopa po smecu po meni ima najmanji problem u odabiru operatora i vrste mobilnog uredaja

  • Bumbar

    Isto tako ja iskreno ne znam kako bi nazvo klijenta stranku dobavljaca il sl preko vacapa vibera i ostalog

    Ocito nas dvojica imamo drugacije profile i potrebe…

    Posto ja za 108kn po komadu imam 5 telefona u familiji gdje svaki unutar mreze imamo neogranicenobe uspostave, van mreze 500minuta bez uspostave, medusobno takoder neograniceno bez uspostave, 5000sms po svakom mobitelu i 4gb po svakom mobitelu…te gdje sam ip6 dobio za 2500kn te s6edge za 2899kn..

    A ti samo deri na tudi racun i sl…meni je drago da si ti zadovoljan

  • alexxx

    Sve to stoji,al ja gledam što bi bilo najjednostavnije za večinu ljudi,kako pomoći velikom broju ljudi bez puno kompliciranja,nisu svi fanatici za mobitele ko neki od nas kaj prate svaku sitnicu…večina ljudi žive svoje živote i žele jednostavnu i jeftinu tarifu…nekako mislim da bi im ovakvi članci trebali pojednostaviti i pomoći u izboru a ne im još zakomplicirati život… Na vašem mjestu bi napravio jedan članak koji bi totalno dubinski proučio sve tarife,naravno dati sebi truda i vremena i onda kao zaključak dati 3 najbolje tarife koje bi većina ljudi mogla platiti i koristiti

  • Aldo

    Ako pišeš netočne podatke ne možeš pisati “nemoj me učit kad je kaj izašlo”.
    Ne prihvaćam laži kao argument.
    Činjenice: tomato postoji od 6/2006., a tarifa na tuđi racun od 12/2009.
    Ne možeš bubnuti da si ti to “koristio prije 15 godina, u prošlom stoljeću, kada si imao 16-17 godina a sada imaš 34 godine.”
    Zbir tvojih izjava je zbirka netočnih podataka.
    Nemam nista protiv cijena koje plaćaš, ali netočne podatke ne podnosim.

  • Bumbar

    Poanta je da sam ja to radio prije dosta godina dok sam bio klinac…imo dva mobitela po jedan u svakom dzepu i zvao se cijelo vrijeme i svakih 1sat ponovo zvao, jednog punio vise nego drugog praznio

    A sad kad je to bilo nemam pojma ali davno prije pojave prvog ajfona…tada najjaci mob je bio neki ericson p9000 il kak vec…imo olovku mogo si stavit drukcije zvono tipa sirenu od murije…a mi imali mobitele sa prikazom poruke u 2 reda…ali ako ti je tako lakse da kazes da te lazem onda ok lazem te

    Isto tako sada kao odrasla osoba sa svim problemima malog covjeka u zivotu da idem ovakve kombinacije ko i ti radit za 1 do 2 eura mjeecno, jednostavno mi ne pada na pamet…a kao sto vidis i po ostalim komentarima..nisam jedini

  • Magic in the summer

    Ako ti crkne auto, nazovi HAK i to na BESPLATNI broj: “Dogodi li vam se kvar na vozilu, zovite besplatni broj 1987 i naši će vam djelatnici pomoći – brzina i stručnost su zajamčeni, jer je HAK već desetljećima najbolji jamac sigurnosti.”

    Nisi član HAK-a? Nemoj jednom otić na janjetinu i plati članarinu.

    112 možeš uvijek nazvati, imao ti kune na računu ili ne, osim ako nema mreže. Onda je nema ni za pretplatnika ni za bonaša.

    Strah od bonova je potpuno iracionalan i nikada zbog toga nisam imao problema. Ako te je ipak strah, uvijek imaj jedan bon najmanjeg iznosa u novčaniku za slučaj “ne daj bože”. Sve je stvar osobne organizacije.

    Ako ti i to smrdi, onda znaj da tri mreže kod nas imaju SOS SMS / Kredit (možda ima još koja, ali mi se ne da tražiti):

    http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/-/journal_content/56_INSTANCE_dVRgUzdEt9Tf/10307706/10337873

    http://www.tomato.com.hr/usluge-bonovi/sos-kredit

    http://www.tele2.hr/privatni-korisnici/usluge/sos-kredit/v62/

    Treba ipak nešto i znati o uslugama domaćih providera, jel’da?

    Ako ti je baš takva panika, koristi karticu još neke mreže. Vidiš kako promućurni Aldo može, pa ne znam zašto ti ne bi mogao.

    Niti pretplata ti ne jamči da ćeš uvijek moći telefonirati. Naše mreže rade prema načelu “best effort” i ne jamče 100% pokrivenosti niti 100% rada 365 dana u godini, što smo svi mogli vidjeti na nekoliko primjera u zadnjih par godina. Prema tome, nigdje ne možeš biti 100% siguran da ćeš imati mrežu ili moći razgovarati. Zbog toga biraš mrežu koja ti najviše odgovara po pokrivenosti signalom teritorija na kojem se najviše nalaziš i koja se u prošlosti pokazala najstabilnijom.

    Komocija se plaća. Titranje oko tebe u dućanu dok ne potpišeš ugovor na 24 mjeseca. Fina vrećica u kojoj se kočoperi novi mop’tel. Premium, kako to gordo zvuči!

    Jedan moj poznanik je godinama vrijeđao sve oko sebe govoreći kako su bonovi za klošare. A onda se nedavno predomislio (jer je škrt) i to nakon što je HAKOM naložio operaterima da im bonovi nižih vrijednosti traju barem 90 dana. Čovjek je shvatio da na bonovima i to s 4×10 kuna tijekom godine tj. svakih 90 dana (44 kune na kiosku) može imati aktivan broj cijele godine, a ranije je za istu namjenu plaćao pretplatu po 200-300 kuna godišnje. Sad mu odjednom bonovi više ne smrde i više nisu za klošare. Ha!

    Pitam se kako je moja generacija odrastala bez mobitela (tada ih nije ni bilo) i nadzora roditelja mobitelom. Nas su već jedno 100 puta oteli, silovali, pretukli i slično. Ma daj, molim te…

  • Magic in the summer

    A ja ti kažem da ne brkaš ljude pod istim krovom i ostale. Možda u kući žive 3 generacije familije, pa Vas je 15-oro. Jedna velika sretna familija. Tko je bonaš, leti van. Nema milelale!

    “Isto tako netko radi odgovoran poso netko ima obitelj a netko pije pivo skuplja boce ide u kladionicu i njemu je stvarno nepotrebno da bude uvijek dostupan” – daj napiši svoje ime i prezime, pa da ti riječi uđu u kroniku misli 21 stoljeća.

    Bumbare moj, odmori se, zaslužio si…

  • Magic in the summer

    Gdje da pogledam koliko je mobitela prodano u RH? Daj link.

  • Magic in the summer

    “Isto tako ja iskreno ne znam kako bi nazvo klijenta stranku dobavljaca il sl preko vacapa vibera i ostalog” – ako ti ne znaš, znaju milijuni korisnika tih aplikacija. Zato takve aplikacije i postoje. Da ih nitko ne koristi, ne bi ni postojale.

  • Bumbar

    Nemam pojma o linku…odgovaram ti na pitanje “gdje ti zivis covjece”…zivim di svi oko mene imaju mobitele po par hiljada kuna

    Isto tak necu zvat HAK, ocu zvat sogora koji spava u apartmanu, ovu zvat da pitam kojoj ulicom dalje jer me navigacija hebe, ocu uzet mobitel u ruku i nazvat

    Prosto ko pasulj….i ne mislim na svaku poruku ti odgovarat…da mi ne da obavijest ni ovo ti ne bi napiso

    Poanta svega je da ima xy stvari di ustedit.. Ali ne ajmo kupit bon za 44kn gdje ti operater uzme 40kn ali onda ti na drugu karticu uplatis 50kn i onda ti on uzme 48kn, i onda sa jednog posaljem sms sa drugog nazovem i onda nakon dodatnih minuta ukljucim akciju gdke dobim besplatne minute a na drugom kad se nazovem dobim duplo gigabajta, i onda krajem mj doplatim i onda sam 3mj aktivan gdje se skupi sa poziva a na wifi….blablablabla

    Malo naporno za 1-2€ mjesecno…mislim, lakse mi je ledicu kupit u dnevnom i kuhinji i vise budem usparo

    I ne nemogu zvat partnera na vacap ni viber…mogu na skajp iz nekog hotela ili prek stabilne veze..iako sam to napravio svega nekoliko puta…na vacap mogu zvat kompica u njemacku i pitat ga kak mu gore i ak pukne ak pol razgovora ne cujemo nazovemo ponovo bok kak si piva dodes 15-og ok javi se pozzz…sa poslom tak nejdd

    U pravu si magic…u pravu si..ak ti vec nejde drugdje nigdje, ajde da barem malo zadovoljstine dobis od anonimnog lika na netu

    Pozzz i samo deri kapitalisticku operatorsku gamad…i cudi se ko pura dreku kak nemres neku bolju ponudi dobit

  • fabricio1

    @mislavbusic:disqus pa ja sam stari čitatelj moba.hr., nema razloga lagat.
    Znači frend ima frendicu u Vipu i dala mu je najveći mogući popust.
    Još sam je ja pitao – jer mora tražit odobrenje o nekog ili ona sama odlučuje kome će dat. Rekla je da najčešće daje onima koje pozna i da nema ograničenja u davanju te tarife.
    Također kaže da ne dobiva nikakvu proviziju na produženje pretplate i da joj je sve isto da li netko hoće produžit ili ne., nego da joj se “broji” sklopljeni novi ugovori.
    Novi pretplatnici takve cijene tarifa ne mogu dobit., nego samo mogu dobit ovi koji produžuju pretplatu.
    Ako ona laže ja lažem.
    ps. poslje kupnje smo otišli s njom na cugu (imala je baš pauzu) pa sam tako to sve saznao.

  • alexxx

    Slazem se s tobom,a i sam sam prije napisao…vecini treba normalna tarifa za do 100kn…da mogu zvati,surfati bez stresa i zivjeti dalje svoj zivot…oni koji nemaju pametnijeg posla,pretaču kune sa jednog broja na drugi,čekaju da ih se nazove i slicno… Nažalost i operateri to znaju pa kompliciraju sa tarifama i tako ostvaruju ekstra profit… It is what it is…

  • Magic in the summer

    Slažem se prvom polovicom tvog odgovora.

    Ne slažem se s nastavkom koji počinje s: “oni koji nemaju pametnijeg posla,pretaču kune sa jednog broja na drugi”.

    Nije ti palo na pamet da ima ljudi kojima je to nasušna potreba? U Hrvatskoj su pojedinci preko noći počeli druge gledati svisoka, a do jučer sebi nisu znali nos obrisati (neki ne znaju ni danas, pa usred grada ispušu nos na pločnik, a onda sočno pljunu). Misliš li da bi operateri uveli takvu mogućnost da nije bilo potrebe? Otkad ste svi postali teški lovatori, pa su svi koji ne misle jednako kao vi – nepoželjni?

    I ja živim tamo gdje “svi oko mene imaju mobitele po par hiljada kuna” ali to ne znači da mnogi od njih ne jedu paštetu veći dio tjedna i da nemaju zmiju u džepu kad trebaju platiti sebi kavu (za druge ih ionako nije briga).

    Tele2 ima jednostavne tarife. Njihova slagalica na bonove je sasvim ok. Cijene su više nego u staroj Promo Smart tarifi ili Totalnoj, ali što se može.

  • salaj

    Nasušna potreba 2 mobitela, 2 kartice, 2 broja?
    Za što konkretno je to nasušna potreba?

    Stvarno si smiješan!

  • Vestibul

    ako imas koga u skoli ili faksu moze ti dat podatke za carnet i kreiras novi APN u postavkama sa tim podacima i dobijes dodatnih 1500 MB (moze vas i vise koristiti iste podate, nema provjere nikakve)…ja tako vec jako dugo koristim 6.5 GB u zestokoj a to mi je bolja opcija nego bonbon iako im je ovo sa prebacivanjem na sljedeci misec odlicno ali realno nakon par miseci gubi smisao ako trosis recimo 500 min misecno, svejedno ti je nakon par miseci jel imas nagomilano 5000 ili 10000 kad ne trosis nista od toga a uvik moras aktivirat paket minuta da bi ih koristija

  • Vestibul

    mislim da je trenurno najbolji izbor pretplata u tomata za 99 ili u bonbona za 90 jer nemaju ugovorne obveze i najvise daju ali ima jos jedna vazna stvar ne za vecinu ljudi al opet bitna a to je signal…meni je recimo u Splitu svejedno ali recimo odem do babe na selo 30min od grada tele2 i vip ne postoje nego samo tcom…kod prijatelja na otoku samo tele2 ima signal u kuci,,,oni koji su na tele2 mogu se pribacit na tcom kad nemaju signala al to je opet petljanje po postavkama, ukljuci manualno kad nema pa kad se maknes od tamo ponovo ukljuci rucno tele2 jer automatika i ne radi najbolje…pa ljudi moji, u splitu na znjanu sidis, pijes kavu metar od mora a vip na 2g, malo dalje prema Stobreču ga skoro ni nema, vozi se autocestom tele2 nes imat trecinu puta da se tako izrazim al to je vec za drugi clanak 🙂

  • Aldo

    Je li došlo vrijeme zaključka?
    Najjeftinija cijena neograničenih poziva i poruka prema brojevima unutar RH iznosi 22 kn i plaća se svaka 3 mjeseca. Pritom 20 kn se može potrošiti za SMS parking, SMS donacije…
    Preduvjet je posjedovanja tomato tarife na tuđi racun i ranije akumulirane kune na bonus računu koje nemaju ograničen vijek trajanja.
    Solidnih 3gb prometa može se dobiti kupnjom bonbon broja za 20 kn na kojem ima 40 kn. Nepotrošeni mb prenose se u idući mjesec.
    Dakle, za 20,66 kn mjesečno (+20 kn svakih 90 dana za parking…) = solidan internet promet i puno razgovora i SMS-ova.
    Svi oni koji to isto (nekoliko GB, neograničene ostale usluge) plaćaju 100 ili 150 kn/mj (u pretplatama) to čine jer u životu imaju druge brige i ne žele se zamarati s telekom kombinacijama.
    Pritom su svi zadovoljni i oni koji to plaćaju 20,66 i oni koji za to isto izdvajaju 150 kn. Zaista nema potrebe da se zbog toga ljutimo jedni na druge i da jedni omalovažavaju druge.

  • Bumbar

    Prije da je zakljucak … da bi imo vazeci broj kod tomata sa opcijom “na tudi racun” moras svakih 90kn platit najmanji iznos bona za kupiti a to je 20kuna te da ukoliko zelis pricati moras skupljat “tude minute” na nacin da svaki razgovor mora trajat preko 1 minute

    Isto tako zakljucak je da ukoliko vise zoves nego tebe zovu ili zoves manje a tebe vise zovu ali pozivi koje primas su kraci od minute imas kiflu na racunu a to za postici je vrlo jednostavno….

    Da ne govorim o jednom prosjecnom korisniku koji nazove emezetu jel imaju taj i taj blender pa nazoves malog da pitas kak ce na trening pa nazoves firmu i pitas sutra radimo tak i tak….i tako dalje i tako dalje…

  • Bumbar

    Tipfeler u prvom odlomku..svakih 90dana a ne 90kn

  • CR7

    Realno, i ovih 5GB mi je previse, potrosim najvise 3 i po. Al ajd, nek imam slobodu do 5, pa da ne moram paziti. Ali, bolje mi je imati 1500 min. prema svima, nego ovo što ima Bonbon. Bez obzira na prebacivanje u iduci mjesec.

  • Magic in the summer

    Tko i gdje piše da JEDNA osoba mora imati 2 mobitela i 2 broja? Riječ o familijama u kojima se troškovi mobitela režu na način da jedni drugima prebace novac na račun, ovi drugi zatim aktiviraju neku tarifu ili opciju i vrate ostatak novca prvome koji im je posudio novac. O tome se radi. Novac koji nisu potrošili na tarifu za mobiteliranje utroše na nešto drugo.
    To sam, uostalom, napisao u ranijoj poruci: “Nisi jedini, ima još takvih kombinatora na bonbonu 🙂 koji unutar obitelji prebacuju novac s jedne kartice na drugu zbog aktivacije paketa za 1 kunu (uvjet je doplata od 40 kuna) za razgovore unutar mreže, pa ostatak ili koliko im ne treba vrate onome tko im je posudio novac.”

    Ti očito ne čitaš poruke s razumijevanjem ili jednostavno ne razumiješ napisano.

  • Magic in the summer

    Tako i biram mrežu – prema pokrivenosti signalom područja u kojima se krećem. Bez sentimenta prema nekom operateru. Ako negdje i nemam signala, to nekako pregrmim jer znam da je samo privremeno, dok se ne vratim u područje jačeg signala. Kada bi to bilo trajno, opet bih promijenio operatera zbog toga. Na sreću, to je lako napraviti, ako nisi vezan ugovornom obavezom.

    Za primjer: kolegija je bila na tele2 i radi u strogom središtu Zagreba. Svaki put bi razgovor s njom bio isprekidan ili bi puknuo. Otkako se prebacila na vip, normalno razgovaramo. Negdje drugdje može biti obratno.

    Bonbon za 90 kuna daje izvrsnu kombinaciju. Na nesreću, ne misle mijenjati tarife (povećavati ih) dok im ne istekne rok ove ponude koju sada imaju. Tako su barem napisali na svojem profilu na Facebooku.

  • Magic in the summer

    Ljute se i omalovažaju oni koji se i inače tako ponašaju u životu. Onaj tko zna diskutirati i prati i razumije o ćemu se piše, taj se nema zašto ljutiti niti vrijeđati. Ali živimo tu gdje živimo…

  • Ze Lja

    Kako dobijes 40kn na bonbon broju kad se na novoj kartici dobije 20kn?

  • alexxx

    dobro,ispalo je malo grubo od mene kad sam napisao ‘oni koji nemaju pametnijeg posla’,nisam mislio nista loše… svako radi kako mu paše,na kraju

  • brat_goran

    Ti si kralj i to je to, bilo bi super vidjeti te jos negdje u raspravi, recimo oko nadolazecih tehnologija, da gatamo sta je iduca velika stvar ili da tjeramo ovce u torove, pozzzz

 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
Uporaba kolačića

Mob.hr koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.  [ U redu ]