Apple Windows

Microsoft godišnje gubi 2,5 milijarde dolara držeći Office podalje od iPada?

microsoft-office1

Iako Microsoft još uvijek praktički drži monopol kad su računalni operativni sustavi u pitanju, situacija u mobilnom svijetu je dijametralno suprotna. Na tržištu PC-a udio Windowsa iznosi oko 90%, dok na smartfonimna zauzima jedva 4%. Kad su tableti posrijedi, situacija je još nepovoljnija za Microsoft, jer nakon inicijalnog uspjeha iPada i kasnijeg strelovitog rasta prodaje uređaja temeljenih na Androidu, za Windows 8 i Windows RT tablete ostalo je jako malo prostora. Ovo će se osjetiti naročito sada, u 2014. godini, kada se očekuje slabljenje rasta tržišta tableta koje je u protekoj godini doživjelo zasićenje.

U međuvremenu su brojni analitičari i svi oni koji prate kretanja na IT tržištu objavili svoje procjene i predviđanja za ovu godinu, a sada se pojavljuje još jedna analiza koja sugerira da Microsoft godišnje gubi oko 2,5 milijarde dolara zbog odbijanja izrade Office alata za Appleov iPad. O tome koliko je ova brojka realna, možemo diskutirati danima, no sigurno je da nije mala kad u obzir uzmemo količinu prodanih iPada. Naravno, Microsoft svoj Office drži podalje od iPada iz razloga što na taj način želi pridobiti kupce svog Surface tableta, jer kad bi ga izdao, imao bi još manje potencijalnih kupaca za njega, ali i lincencirane proizvode drugih proizvođača koji također sudjeluju u eko-sustavu. Situacija nije usporediva s onom na PC računalima, jer iako redovito izdaje Office alate za Mac OS X, on mu ne predstavlja nikakvu prijetnju zbog realno manjeg udjela na tržištu.

Microsoft očito igra na duge staze i svjesno gubi ogromne svote kako bi u budućnosti osigurao kakav-takav udio svoje platforme na tržištu tableta i nove generacije prijenosnika. Sada se ovdje pojavljuje još jedan predator koji vreba iza ugla, a to je Google sa svojim Chromebookom kojeg na tržište gura polako i bez velike pompe. Prodaja Chromebook računala je prošle godine ostvarila značajan rast, a u posljednjem kvartalu udio u prodaji prijenosnika na tržištu SAD iznosio je preko 20%.

Kako će se Microsoft u ovoj konstelaciji snaći, ostaje za vidjeti, a ključan faktor će biti izbor novog izvršnog direktora koji bi kompaniju trebao dobro pripremiti za buduće okršaje na tržištu koje sve više postaje "mobilno".