Operateri

Oprez! Operateri potiho mijenjaju pravila i smanjuju internetske pakete u EU roamingu



Prilikom aktualne posjete MWC-u u Barceloni, jučer sam nemalo ostao iznenađen kad sam shvatio da je moj paket od 20 GB internetskog prometa u Bonbon preplati, kojeg sam u EU roamingu sve do nedavno bezbrižno trošio, bez prethodne obavijesti smanjen na 5 GB.

Naime, nakon ukidanja naplate roaming usluga unutar Europske unije, odnosno zemalja članica EEA sredinom 2017. godine, u Bonbon cjeniku moje tarife je jasno stajalo da cijeli paket od 20 GB internetskog prometa mogu potrošiti u roamingu u spomenutim zemljama, što mi je odgovaralo s obzirom da često putujem, a to mi je bilo potvrđeno i u telefonskom razgovoru sa službom za korisnike.

Ovaj paket bih u zadnjih nekoliko godina općenito rijetko iskoristio do kraja, a u EU roamingu bih u pravilu potrošio gigabajt do dva mjesečno, jer paralelno koristim i Tele2 preplatu s flat tarifom. Upravo zbog toga nisam ni znao da je Bonbon, odnosno Hrvatski Telekom početkom kolovoza prošle godine u pozadini potiho promijenio pravila igre.

Kako smo ovoga puta u Barceloni potrošili nešto više podataka, Bonbon mi je u jednom trenutku poslao poruku da sam iskoristio sav internetski paket namijenjen EU roamingu, te da će se od tog trenutka svaki novi megabajt naplaćivati po cijeni od 4 lipe, dakle 40 kuna po gigabajtu, što baš i nije malo u odnosu na cijenu pakaeta kojeg sam zakupio.

Nakon ovog ne baš blagog šoka, na Twitteru sam priupitao inače susretljivu ekipu Bonbonovih PR-ovaca zašto mi je paket smanjen, da bih dobio odgovor da su pravila igre 1.8.2018. promijenjena i da je to razlog mojim nedaćama.



Dakle, moj operater je bez mog znanja promijenio uvjete korištenja, a na upit zašto nisam bio obaviješten, ista ekipa mi odgovara kako su svi podaci dostupni na njihovim stranicama. Naravno, tko mi je kriv što njihove stranice ne pratim svaki dan i čitam nove uvjete korištenja.

Uopće ne želim ulaziti u pitanje zakonitosti ovakvih postupaka operatera jer je vrlo vjerojatno da sve i jest po zakonu, ali budimo realni, po slovu zakona su se u povijesti događale mnoge gore stvari, pa tako uopće ne čudi da se svaka nedorečenost iskorištava za ostvarivanje dobiti preko leđa korisnika. Dodatni gorak okus u ustima ostavlja činjenica što operateri često šalju obavijesti o raznim akcijama, da bi ovu iz nekog razloga propustili poslati. Uostalom, vidjeli smo što su sve kadri učiniti zbog ozakonjenog sklapanja ugovora telefonskim putem.



Cilj ovog članka mi nije jamranje zbog još jedne epizode svađe korisnika i teleoperatera, već ukazivanje na mogućnost da je i vaš operater, bez vašeg znanja promijenio uvjete korištenja, ali vas je iz nekog samo njemu poznatog razloga o tome propustio obavijestiti. Zato prije putovanja u inozemstvo, u ovom slučaju EU/EEA zemlje, dodatno provjerite koliko gigabajta iz paketa možete potrošiti, kako se ne biste našli u situaciji kao ja.

Očekivano, poziv službi za korisnike je završio sličnim objašnjenjem, jer su paket morali smanjiti zbog „zloupotreba pogodnosti“ od strane korisnika.



Na kraju sam se Bonbonu zahvalio i najavio raskidanje ugovora koji mi više ne odgovara, no njegovi community manageri su našli za shodno našaliti se pa su mi savjetovali kupnju kartice u zemlji u koju putujem. Teleoperateri i komunikolozi tako sada zajedno mogu nazdraviti još jednoj pobjedi nad korisnikom. Živjeli!

Dopuna

S obzirom da je članak pobudio dosta pažnje (preko 2000 čitanja u prvih nekoliko sati), počeli su se javljati korisnici sa sličnim problemima pa tako izdvajamo najzanimljivijeg, gdje HT od 5 GB iz tarife dopušta samo 100 MB potrošnje u EU roamingu, naravno, bez prethodne obavijesti. Ovo sada očito više nema veze s tzv. fair usage policy.