Apple Android

Prodaja tableta pala 9%: Apple i dalje prvi, ali i s najvećim padom, Huawei i Lenovo ostvarili rast



Ako ste proizvođač potrošačke elektronike, tableti su zadnje u što biste u ovom trenutku trebali ulagati. Nakon inicijalnog skoka, uslijedilo je zatišje, a u zadnje dvije godine ovi uređaji bilježe osjetan pad prodaje. Ali bez brige, nije to zato jer ih nitko ne želi, već zbog toga što ih ljudi jednostavno ne troše kao smartfone.

Unutar jedne obitelji u pravilu imate po jedan ili dva tableta, dok svatko posjeduje svoj vlastiti smartfon. Dakle, u startu ih je potrebno manje. Drugi razlog za pad prodaje je njihova trajnost. Ne zato što su kvalitetnije izrađeni, već zato jer ih rijetko nosite van, veći su i teško ćete ih izgubiti, a isto tako se i u prosjeku manje i koriste od smartfona pa sukladno tome dulje traju.



Usprkos ukupnom padu prodaje od 9%, tableti su i dalje popularni, a neki su proizvođači čak zabilježili i rast. U ovom svijetu i dalje je neprikosnoven Apple sa svojim iPadom, koji je u 4. kvartalu 2016. Godine prodan u 13.1 milijun primjeraka, čime je ostvaren udio na tržištu od 24,7%. Pad prodaje u odnosu na isto razdoblje lani iznosi prilično visokih 18%.

Slijedi ga Samsung s 8 milijuna prodanih tableta i tržišnim udjelom od 15,1%, a pad prodaje u odnosu na prošli 4. kvartal iznosi 11,4%. Za njim stiže Amazon s 5,2 milijuna prodanih uređaja i samo 0,6% padom prodaje, te s 9,7-postotnim udjelom na tržištu.

Četvrto mjesto zauzeo je Lenovo s 3,7 milijuna isporučenih uređaja, što je 14,8% više nego lani, dok je Huawei s 3,2 milijuna prodanih uređaja ostvario nevjerojatan rast od čak 43,5% u odnosu na lanjski 4. kvartal.

Što mislite, koliko dugo će prodaja tableta još padati i koristite li uopće ove uređaje?