Biznis

Samsung i Apple u prvom kvartalu i dalje najjači, ali sa sve manjim tržišnim udjelom



Nakon Strategy Analyticsa, statistiku prodaje smartfona obavio je i Gartner. Prema njihovim podacima, u prvom kvartalu ove godine, u svijetu ih je prodano 380 milijuna, što u odnosu na isto razdoblje lani, predstavlja rast od 9%.



Poredak na listi se nije promijenio. Samsung je i dalje prvi sa 78,6 milijuna prodanih uređaja, što je vidljivo manje od lanjskih 81,1 milijuna. Istovremeno je zabilježio pad tržišnog udjela sa 23,3 na 20,7%.

Drugi je Apple s 51,9 milijuna prodanih iPhonea, što je u razini prošlogodišnjih rezultata, ali je i on izgubio dio tržišnog udjela, koji sada iznosi 13,7%.

Razlog zbog kojeg Samsung i Apple gube tržišni udio su, logično, kineski proizvođači. Huawei, inače već neko vrijeme treći na listi, prodao je 34 milijuna uređaja, čime je ostvario tržišni udio od 9%. Četvrti je Oppo s 30 milijuna prodanih uređaja i 8,1% tržišnog udjela, a peti Vivo s 25 milijuna prodanih i 6,8% tržišnog udjela.

Prednost Samsunga i Applea se iz kvartala u kvartal očito topi i sada je samo pitanje vremena kad će ih kineski trojac sustići i eventualno prestići. Nezahvalno se baviti prognozama, ali velika smjena na čelu kolone više nije tako daleko.