Testiramo: Nokia Lumia 1020

Dopuna: gotova je i recenzija.

Pod prste nam je pristigla, po svemu sudeći, kraljica mobilne fotografije – Nokia Lumia 1020. Lumia 1020 je model koji u punom smislu riječi nasljeđuje izvorni mobitel koji je svijetu i prezentirao PureView labelu – Nokiju 808.

DSCF2909 DSCF2910

 

DSCF2902DSCF2912

DSCF2906DSCF2907

Dok testiramo mobitel (uz posebnu pažnju posvećenu kameri) možete se prisjetiti na koji način radi PureView “prve faze” koji se odlikuje 41 MP senzorom, mogućnošću zumiranja bez gubitaka kvalitete, xenon flashom i oversamplingom.

DSCF2903DSCF2905

A dok test ne bude gotov – kako je svojedobno  Zdravko Mamić rekao pred Božić 2010. : “Rasturite me s pitanjima…”. Naravno, pitanja postavljajte u komentarima, a ja ću se potruditi da u odgovorima budem finiji od Zdravka.

 
           






53 Komentara

30/09/2013.
u 16:06
 
hua
zanima me handling i koliko zapravo ta grba smeta, ako uopce, u samom koristenju i kako sve to zapravo izgleda uzivo, oku ugodno ili ne, trebas li bas voljeti fotografiju da bi uzeo ovo cudo :)? o fotografiji vecinom znam sve jer sam se nacitao hvalospjeva, tako da jedino jos ako imas koje info o tome hoce li stici kod kojeg operatera na pretplatu? jer je u e-digitalu 5 500kn, a to je "malcice" preskupo za taj uredaj :)..da je otprilike 3 000kn jos bi bila primamljiv proizvod za nekog tko moze prezvakati phone 8..
30/09/2013.
u 16:19
 
Krešimir Blažev
3000 kuna za top model? Bilo bi predobro da bi bilo stvarno.
30/09/2013.
u 16:21
 
Kostakurta
Kako bi samo ovo bio dobar uredjaj da na njemu nije WP8. Kome je fotografija na prvom mjestu a sve drugo mu je manje bitno, Lumia 1020 bi mu trebala biti izbor broj jedan.
30/09/2013.
u 16:22
 
c0ppo
@ Kostakurta Nakon PureView 808 :P
30/09/2013.
u 16:25
 
rogkuv
1. handling sa wireless charging coverom 2. photo i video editor programi
30/09/2013.
u 16:31
 
Dejan Pavlović
@hua uopće ne smeta grba - podignuta je oko 5mm, no rubovi nisu oštri, pa dobro dođe kao oslonac za prste kad držiš mob.. što se samog izgleda tiče, meni se sviđa kako su ga napravili, još da ima manje praznina oko ekrana dizajn bi bio 5+ za operatere nemamo još ništa potvrđeno, konkretniji info će biti sljedeći tjedan
30/09/2013.
u 17:25
 
hua
ok hvala Dejane.. @ Krešo, pa ono, znam da je top model, ali taj isti se ni po cemu ne izdvaja osim po kameri, pa bi onda primjerenija cijena bila i bolja, da je npr. ako vec ne 3 000, onda ajde barem maks maksa 4 000... zalim jedino sto 925 nije tolko rasprostranjena posto bi taj uredaj htio osobno testirati jer mi je prelijep :).. ima ga samo mobis i vip, nazalost ne e-digital koji bi imao i najnizu cijenu za taj model..
30/09/2013.
u 17:30
 
bugy
Dejane bio bih ti jako zahvalan kada bi mi rekao kako ove aplikacije rade: whats app jesu li poruke odmah ili kasne, viber pozivi, kvaliteta. Tango kao i za viber? Nadam se da ces mi odgovoriti jer mi je jako bitno, hvala
30/09/2013.
u 17:32
 
Dejan Pavlović
Testirat cu, pa javim kako se ponašaju ti appovi :)
30/09/2013.
u 17:38
 
Hrvoyay
Whatsapp (na Lumiji 920 i 620) radi bez ikakvih kasnjenja i problema, brze i bolje nego na iOS s onim prokletim "refreshing". Viber ne koristim, steka previse na svim platformama.
30/09/2013.
u 17:44
 
NoName
Prekrasan mob / dizajn :) O kvaliteti fotografije sam se načitao, nema joj premca, apsolutno. Ja da pitam još, volio bih da napravite usporedbu slika sa S4 i Z1 ili Z modela, ako je moguće?
30/09/2013.
u 18:14
 
Petar
ajme kako je lip!!! jbt kupio bi ga da ne planiram sad tablet kupit, bez obzira šta je wp
30/09/2013.
u 19:02
 
raggastaf
Znam da nije vezano uz ovu temu,al koji bi mi vi mobitel preporucili, Lumiu 820 ili HTC 8X?
30/09/2013.
u 19:17
 
stipe1906
@reggastaf Lumia 920 je izuzetan uredjaj, amoze ga se kupiti za 2300kn. Ja bi preporucio da priskocis 820 i uzmes 920. HTC 8X nema smisla uzumati jer ces najvecu podrsku dobiti od Nokije. Cuo sam da je sada nakon Ambera uredjaj jos bolji. :)
30/09/2013.
u 20:34
 
POP
Dali snima video visoke rezolucije s 60 fps?
30/09/2013.
u 20:37
 
Dejan Pavlović
@POP njet, 30fps je max, na rezi 1080p
30/09/2013.
u 20:51
 
fabricio1
Da li se što na 1020 WP8 promijenilo naspram 920.Da li je na njemu instaliran WP8 Amber??? Može malo više o softwareu i kameri jer što se tiče dizajna i kvalitete ne sumnjamo.
30/09/2013.
u 20:57
 
fabricio1
Malo gleda ove aplikacije na wp8, vidim da podržavaja sve popularne aplikacije pa nema razloga ne probati mobitel s wp8.
30/09/2013.
u 21:11
 
Dejan Pavlović
@fabricio1 je, instaliran je Amber, a osim aplikacije kamere i nema nekih bitnih promjena u odnosu na 920-ku softver i kamera će biti detaljnije pokriveni u testu :) a što se appova na Storeu tiče - njih i ima i nema, al da, situacija se generalno popravlja
30/09/2013.
u 22:50
 
Quaresma
Instalirajte SysAppPusher, i apdejtujte sve sto se da apdejtovati, onda ga bacite na testiranje
30/09/2013.
u 23:01
 
he3.14 13
@raggastaf: ja bih uzeo lumiu 820, ako zbog niceg, onda zbog baterije, koja je puno bolja. plus 820 sad ima amber pa dobijes i glance i jos dosta cudesa :D whatsapp je imao problema na wp8, ali to je sad je rjeseno, meni vec par mjeseci nije nista stekalo.. a aplikacija fkt ima gro i na bacanje. ne sve kao na androidu ofc, ali one najbitnije su tu. barem po meni eto
01/10/2013.
u 10:44
 
Saddam
Negdje sam pročitao da je najbolji test za kameru - snimanje dječjeg rođendana. Ništa se toliko brzo, naglo i nekontrolirano ne kreće kao grupa zaigrane djece, pa su tu svjećice, baloni, svašta se pojavi i još brže nestane iz kadra. Buduću da mi je na mobu kamera vrlo bitna volio bih vidjeti kako se 1020 ponaša u sličnim ako ne i identičnim uvjetima.
01/10/2013.
u 12:01
 
marioZg
Tako je! Momci tražite dječji rođendan i na snimanje! :)
01/10/2013.
u 12:19
 
ND
Prema specifikaciji izgleda da je po svemu osim kamere ispod top Android modela. I biti će skup. Znači ništa novo u Nokiji. Po meni da bi ih krenula prodaja trebaju izbacit model od 4,7", +300 ppi, dual core procom, 1GB RAM-a, 16GB storage za ispod 2000 kn. Nisu trenutno neki brand da prodaju skupe mobitele.
01/10/2013.
u 12:23
 
apollo10
Fenomenalan uređaj, WP je za odrasle a ne za dicu
01/10/2013.
u 12:38
 
Goran
@ND meni je bitnija brzina i stabilnost softvera od toga ima li 1 ili 2GB RAMa, ako si na to mislio pod "specifikacije". Ne kažem da WP nema mana, al pretjerano je gledati ukupni dojam mobitela po njegovim specifikacijama. @apollo10 ovaj tvoj komentar je na razini nekog "diteta"
01/10/2013.
u 13:29
 
rogkuv
@ND Kupovati telefon zbog specifikacija, brenda ili trenda je po mom skromnom i subjektivnom mišljenju maloumno. Telefon kupuješ prema ličnim potrebama, odnosno da ima sve ono što ti treba a ne da laprdaš o njegovim specifikacijama uz kaficu sa frendovima. Meni, primjera radi, mob treba za pozive, poruke, surfanje, muziku, tu i tamo neku fotografiju i ako negdje odlutam da imam navigaciju. Proizvođač koji meni najviše odgovara za to je definitivno Nokia. Prve četiri stavke svaki može da obavi bez problema, ali kad se radi o fotografiji i navigaciji Nokia je na prvom mjestu. Nijedan drugi proizvođač ne pravi bolje kamere, a nisam neki avanturista da se upuštam u avanturu sa Appleovim mapama.
01/10/2013.
u 13:49
 
ND
@Goran Pa zar je su S4, G2 i One X nestabilni ili spori? Pod specifikacijama sam misli da ova Nokia ima od npr. SGS4 manji ekran puno niže rezolucije, teža je, deblja je, šira je, ima lošiji procesor, slabiju bateriju, nema microSD, nema izmjenjivu bateriju. Kao da je izašla dvije godine prije SGS4, a ne pol godine poslije. I uz to košta 5500 kn. U postojećim recenzijama nisam vidio da je nešto osim fotki vrijedno top modela. Stvarno ne vidim zašto bi je netko kupio ako mu fotografije na mobitelu nisu početak i kraj svega.
01/10/2013.
u 14:05
 
ND
@rogkuv To što je tebi svejedno da ti je mob teži, ima manji ekran, kraće mu traje baterija, itd. ne znači da su ostali maloumni. Ja govorim o objektivnim prednostima, a ne o tome što je tebi ili meni bitno. Za fotografije sam i sam napisao, ali GPS na na androidu koristim već godinama bez problema. Ako tebi odgovara da mob kod kojeg se objektivno može izdvojiti samo fotić platiš toliko para sve 5.
01/10/2013.
u 15:35
 
Goran
@ND Dobrim djelom imaš pravo, slažem se da ima nedostataka, npr.težina, reza ekrana i sl. mada ovo guranje proca mi je bespotrebno, ako sa tim procom odrađuje sve kao treba nema smisla spominjati ga. Nisu spora ta tri, ali većina ostalih jeste, ne dajem više od 300e za mobitel i za taj novac nisam zadovoljan mobitelom koji je na Androidu (koji koristim). Tu mi je WP8 puno bolji, a u low budget posebno, jer tu tek Android nema smisla. Recimo na Nokii E63 mi Skype radi bolje i stabilnije nego na Samsung Galaxy mini 2 koji je star godinu dana.
01/10/2013.
u 15:39
 
fabricio1
Ima loš procesor. Pa Iphone 5s ima dvojezgreni 1.3 procesor s 1gb rama, pa ima slične rezultate kao Snapdragon 800.,ako ne i u neki stvarima bolje od S4 i Z1. Ova Nokia se isplati kupit zbog odlične kamere(jako dugo ostali proizvođači neće to dostić), taman veličine,odličnog dizajna, meni sve više fora softwarea, ekrana, najbolje doživotne navigacije na tržištu,poslovnih mogučnosti (full office) itd.... Također što sam napisao gore - sve popularne aplikacije su podržane na WP8. Također ovo je zadnji mobitel kojeg je pod imenom NOKIA proizvela Frend mi ima 920 i kaže da je prezadovoljan (slike su boli glava), također je već je nabrijan na 1020.
01/10/2013.
u 15:43
 
dinchy87
@ND kazes da bi pocela prodaja treba 1GB RAM i dual core procesor, pa Lumia 1020 ima 2GB RAM-a i dual core procesor na 1.5Ghz. a zaslon od 334ppi. ne razumijem onda tvoju konstataciju da trebaju "jaci" performansi a navodis slabije. osim toga ima 32GB memorije interne. ili si mozda mislio slabije konfiguracije nesto da nizom cijenom? pa da ide prodaja? za to imas Lumia 920, 720, 820 620 i 520... uskoro i 525. za cijenu koja ne moze niza, npr lumia 620 kosta oko 150€ nova. 520 jos niza cak cijena. a Windows Phone generalno radi super sa onoliko koliko ima specifikacija jer Microsoft je ipak pravio taj operativni da radi, a ne da ne radi. Jedino sto moraju popraviti, ali to generalno mislim na sve i iOS i android telefone jeste baterija. Svaki korisnik bi zelio da mu baterija traje 3-4 dana sa koristenjem svih usluga koje pruza telefon, a ne samo telefonija i sms. A ako uporedujes SGS4 i Lumia 1020, onda dodaj i kvalitet izrade Nokije, ako nije duplo bolja od Samsungove plastike onda ne znam. osim toga jeste stabilnijia Lumia 1020 i to radi Windows Phone-a. Windows Phone generalno nikad se ne gasi, jedini put kada ga ugasis jeste kada uradis nadogradnju sistema!
01/10/2013.
u 15:48
 
dinchy87
@ND zaboravio sam navesti da Windows Phone, bilo koji, iz kutije kada ga izvadis radi! bez aplikacija. bez ikakvih dodataka imas osjecaj da se dovrsen produkt, dok kod androida moras instalirati 5 barem aplikacija da bi imao normalan produkt. osim toga da ne pricamo o gasenju androida ili nestabilnosti aplikacija. i da ne pricamo o malveru koji je presao koji broj 700.000 malware aplikacija? 99% android telefona su "napadnute" tim aplikacijama. Niko ne pregleda aplikaciju prije nego sto se pojavi u google play store, dok microsoft pregleda svaku sitnicu i npr moja aplikacija, certifikacije nje traje 4-7 dana. provjere na sve strane da bi radila kako treba i to je kvalitet!
01/10/2013.
u 18:52
 
EchoOne
dinchy, moraš ti još puno pure pojest ako stvarno misliš to što govoriš... Googleov play stor jedva broji preko milijun aplikacija, a odakle 700 000 malwarea? Daj se uozbilji i počni razmišljat objektivno, a ne subjektivno. Je, i ja bi volio da Android radi malo fluidnije i stabilnije, tako da i onoj dummy ekipi koja ima 300+ aplikacija i nakon 2 godine korištenja radi apsolutno kao i meni sa 50 i kusur i pola godine. Ali ako se imalo razumiješ u tehniku, kad upoznaš što sve možeš pospajati na android uređaj i što se sve s njim može raditi - on nema konkurencije trenutno. Za sve ostale, tako je svejedno što će uzet jer će i tako i tako "kenj*ti" po androidu koda im je kriv što nisu dobili sedmicu na lotu.
01/10/2013.
u 19:49
 
Naksi
Napokon da je i netko srusio lumiu s trona sta se tice kamere. Xperia z1 moj sljedeci mobitel definitivno http://www.androidauthority.com/sony-xperia-z1-lumia-1020-278676/
01/10/2013.
u 19:57
 
hua
@ Naksi jesi li ti gledao te fotografije ili citao opcenito ovaj tekst koji si postao? definitivno z1 nikog nije skinuo s trona :)
01/10/2013.
u 20:03
 
NoName
@Naksi, hahaha, wtf? Jesi ti taj clanak uopce procitao ili pogledao?
01/10/2013.
u 20:04
 
citizen112
@Naksi nešto si gadno pobrkao
01/10/2013.
u 20:51
 
rogkuv
@Naksi Zbog takvih ispada kao tvoj komentar vanzemaljci neće da komuniciraju sa nama.
01/10/2013.
u 21:10
 
Dejan Pavlović
svi koji se pitaju kakva je kamera na 1020 - mogu samo reći da će još puno vremena proći dok se drugi proizvođači približe Nokiji :)
01/10/2013.
u 21:36
 
hua
hvala Dejane, no to mislim da je svima jasno, tu i tamo jedino neki "zalutali metak" nesto izjavi sto nema veze s vezom :) ako nokia nesto ima to je odlican hardver...mada i softver ih prati u stopu jer navigacija i ove aplikacije za kameru su izvanredne :)
01/10/2013.
u 23:12
 
ND
@dinchy87 Napisao sam te specifikacije za ispod 2000 kn. Niti jedan mob koji si naveo ih ne zadovoljava. Ako Alcatel moze izbaciti takav mob, Microsoft sigurno ima dovoljno para da ne zivi od profita na mobitelima, nego dize udio svog OS-a.
02/10/2013.
u 03:03
 
dinchy87
@ND imas tu lumia 620 za 150€ bila je i lumia 720 cak na snizenjima do 180-190€. a da ne gledamo specifikacije, uporedi samsung neki u toj kategoriji novacnoj i jeli ima bolju navigaciju od Nokia drive?! koja je pristuna na svim lumia uredajima, pa cak i ostalim kao samsung i htc na wp8 sistemu. jeli ima ijedan za 150€ uz koji ces imati fluidan sistem koji jednostavno radi?! ali iskreno. ima li? a 2000kn je 262€ za 20€ dobijes i Lumia 920! novu!
02/10/2013.
u 10:26
 
ND
@dinchy87 Sve osim lumie 920 su lošije od onog što sam napisao, a 920-tka košta 2600 kn kod nas. Samsung ne mora koštati kao Nokia jer se za razliku od nje dobro prodaje. Ne kužim to s navigacijom. Pa bar za androida možeš birat da li ćeš kupiti navigaciju ili besplatno staviti pirata. Probao sam jeftine androide i rade glatko. Imam trenutno i neki Lenovo a820 i nema nikakvog laga. S druge strane android nudi puno više mogućnosti nego WP8 pa je malo nezgodno reći da je bolji. Zadnji put kada sam gledao wp nije imao ni pristojni file manager.
02/10/2013.
u 11:02
 
marioZg
Da rezimiramo, za ljude kojima je najpotrebnija kamera i navigacija definiivno sve preporuke za ovaj mb. Za gro aplikacija i drugih stvari tu su androidi i ios pa ko voli nek izvoli. Glupo je pisati o hardweru i da bi trebao biti jači ako on savršeno radi!
02/10/2013.
u 12:00
 
MixFix
Pozdrav svima, jedno pitanje za autora recenzije koju sa nestrpljenjem ocekujem, jer mi se nokia namrtvo svidja. Inace, imam galaxy s4, zadovoljan sam stvarno sa njim, mada nisam nikakvi samsung funboy. Pitanje se odnosi na graficki cip adreno, koja je stvarno razlika izmedju adreno 225 kod nokie i 320 kod samsunga. Pretpostavljam da je ova druga jaca, ali cisto me zanima je li to stvarno velika razlika i sto to znaci u praksi, i pri pregledavanju video sadrzaja. Moze da odgovori i neko od citalaca ovog bloga
02/10/2013.
u 15:21
 
Goran
Joj nemojte samo pričati da jeftiniji androidi rade normalno, rade tako jedino ako se koriste kao dummy phone tj. sa dvije tri osnovne aplikacije. Jedino top klasa androida radi kako treba.
02/10/2013.
u 15:44
 
Dugi
Prekrasan mob..
06/10/2013.
u 11:09
 
Kile
Bio bi prekrasan da nema ovu grbu iza, ovako je šljuka
06/10/2013.
u 12:06
 
stipe1906
@kile Bez te grbe bi bio Lumia 920. Grba je glavni adut ovog uredjaja.
07/10/2013.
u 02:55
 
Boris
@EchoOne 700 000 malwarea je službeni podatak... @Naksi Pogledaj veličinu senzora (http://www.allaboutsymbian.com/images/features/misc/SensorSize_v2_1000px.jpg), a drugo bi bilo da Z1 ima digitalnu, a Lumia 1020 optičku stabilizaciju slike... Mi koji smo se još kao mali igrali fotografije znamo cijeniti optičku stabilizaciju slike ;-)
09/10/2013.
u 22:28
 
Ivan
Evo gledam da se prepucavate ovdije, eto ja sam imao ios sa iphoneom 4, htc mislim evo 3d sa androidom i imam sada nokiu lumiu 800, gledam sada uzeti novi telefon i uopce ne razmisljam o nicemu drugome osim wp phoneu, jednostavno meni je najbolji, brzina, sve podatke imas odmah na mailu, jel jednostavno neozes skidati podatke tj aplkacije,a da se ne napravis njihov mail koji ti automatski generira svaki kontakt, dogadjaj itd.. a da navigaciju ne spominjemo, garmin se moze sakriti pored nokijine navigacije dokazano. mislim da su microsoft i nokia napravili ok posao, samo sto su trebali malo prije krenuti u borbu.. Eto decki uzivajte, tolliko o d mene
15/01/2014.
u 04:49
 
cute puppy pictures
I do agree with all of the ideas you have offered on your post. They are very convincing and will certainly work. Still, the posts are very short for beginners. Could you please prolong them a little from next time? Thanks for the post.
 
 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna