Top teme

Trendovi: Koliko tanko je dovoljno tanko?

tanki smartfon

Moda i dizajn, dio su naše svakodnevice. Od glave do pete, svi se mi, više ili manje, trudimo donekle popratiti trendove. Iako mnogi daju do znanja da im se novi trendovi ne sviđaju, nažlost sve je manje izbora na tržištu. Želite li kupiti najobičnije traperice, pošteno ćete se namučiti dok ne pronađete neke koje nisu pretjerano uske. O većim džepovima u trapericama da ne pričam, jer danas su u modi muške torbice.

Kako se sve u modnoj industriji smanjuje, sužuje i krati, tako u skladu s odjećom, i smartfoni prate taj trend. No to i nije neka novost. Prisjetimo li se daleko poznate reklame za Motorolu Razr V3, u kojoj ultra mršava djevojka navlači vrlo uske hlače, po odokativnoj procjeni barem 15 minuta, te nakon toga ubacuje u džep ultra tanki V3 deblijne “svega” 13,9 mm, vidjet ćemo kako se već godinama smartfoni smanjuju što je više moguće.
Porastom dijagonale zaslona i prelaskom na zaslone na dodir, taj trend je postao ograničen visinom i širinom, no smanjivanje debljine apsolutni je hit. Osim ultra tankih uređaja iznimno je važno koristiti tzv. premium materijale kojima se nećemo osramotiti stavivši našeg ljubimca na stol lokalnog kafića.

Ali onda se zapitamo, što je s nama kojima dizajn uređaja možda i nije primarna stavka? Štoviše, nerijetko bi nosili četvrtast debeo uređaj samo kad bi u njega stala nešto veća baterija. Nažalost, živimo u doba kapitalizma, a takvi smartfoni, iako postoje, nedostupni su širem krugu kupaca jer ne donose profit kao dizajnerski uređaji poput većine top modela. U deblje kućište stale bi sve ostale komponente koje jednostavno zahtijevaju veći uređaj poput većih i kvalitetnijih senzora kamera, ksenonske bljeskalice ili ne daj Bože, baterije koja bi nas poslužila nekoliko dana.
Kako stvari stoje, dizajn je iznimno bitna stavka koja prodaje uređaj. Dok su sve ostale komponente pristojnih specifikacija, a marketing je na nivou, uređaji će se prodavati k’o vruće kokice jer profit ne donose geekovi ili ljudi koji se razumiju u tehnologiju, već onaj prosječan kupac koji vidi jedino koliko je uređaj tanak. Uz tu tankoću bitno je nadopisati da smartfon ima što više MP, a po mogućnosti i GHz, jezgri i RAM-a.

Jedna od velikih marketinških borbi vodi se na području filmova i serija. Najveći dio kolača tako pripada Appleu, čije Macbooke i iPhone viđamo najčešće na malim ekranima. Toliko puta sam vidio taj Macbook u apsolutno nevažnoj ulozi kako stoji otvoren na stolu, da bih ga najrađe odmah otišao kupiti. Kad bi se u nekoj seriji pojavio neki drugi uređaj (izuzev Samsunga koji očito ulaže enormna sredstva u marketing), često sam čuo upite o kojem je smartfonu riječ jer se upravo on u toj sceni čini toliko lijepim i primamvljivim da osim dizajna sve ostalo postaje apsolutno nebitno. U tom trenutku taj smartfon postaje želja kupca.

Matematika je egzaktna znanost, a najveći problem leži u masi jer, statistički, ona je lako povodljiva. Masa kupuje ono što je oku lijepo. A što mi možemo napraviti po tom pitanju? Apsolutno ništa. Možemo se jedino nadati razvoju tehnologije koja bi u ovako tanka kućišta mogla ugurati još bolje komponente. Neki idući boom u tehnologiji dogodit će se vjerojatno tek za nekoliko godina, možda i više, a do tada ne preostaje nam ništa nego uživati u prekrasnim dizajnerskim uređajima koji će barem i kad se isprazne, izgledati lijepo na stolu onog lokalnog kafića.