WhatsApp prisilo korisnike na dijeljenje podataka s Facebookom. Ali što to zapravo znači? [Osvrt]

Kao što ste mogli primijetiti, WhatsApp vam je ovih dana poslao poruku, odnosno poziv na pristanak na nove uvjete korištenja koji uključuju dijeljenje podataka s krovnom kompanijom Facebook. Podsjetimo, Facebook je kupio WhatsApp prije otprilike šest godina, ali sam servis se od tada nije puno izmijenio, kako dizajnom, tako ni funkcionalnošću.

WhatsApp se dosad reklamirao kao chat apliakcija s fokusom na privatnost, no integracija s Facebookom to sada iz temelja mijenja. Naime, WhatsApp će od sada vaše podatke (broj telefona, lokaciju…) dijeliti s Facebookom, što predstavlja prilično veliko odstupanje od dosadašnjeg načina poslovanja. U teoriji.

U praksi ste, naime, vjerojatno već mogli iskusiti da WhatsAppovi algoritmi prate ključne riječi u vašim chatovima, te vam na osnovu toga kreiraju personalizirane oglase na Facebooku pa čak i drugim platformama (npr. Googleu). Za ovo baš i nemamo dokaza, ali osobno iskustvo mnogih korisnika upućuje upravo na takvu praksu.

Najnovijim potezom WhatsApp zapravo „legalizira“ integraciju s Facebookom, koji je već u više navrata uhvaćen u preprodaji podataka korisnika trećim kompanijama (npr. afera Cambridge Analytica), tako da krajnji korisnik vjerojatno neće iskusiti ništa novo.

S druge strane, regulatorna tijela, posebice ona iz EU bi ovaj potez Zuckerbergove kompanije mogla okarakterizirati „anti-trusovskom“ i prisiliti ju na plaćanje kazni, posebice zbog rigorozne GDPR uredbe koja je na snagu stupila 2018. godine.

I što dijeljenje podataka s Facebookom zapravo znači?

Realno, ništa novo ni posebno. Facebook će koristiti vaše podatke kako bi što bolje kreirao nove marketinške kampanje, odnosno skrojio ih točno za vas, s obzirom na vaše interese i lokaciju na kojoj se nalazite. Ovo ne mora nužno biti loše, dapače. Možda vam u nekom trenutku bude i od pomoći, ali jasno je da se radi o prilično velikom iskoraku u zadiranje u privatnost.

Ah ta privatnost na internetu. Što je to uopće i možete li zapravo biti „privatni“ koliko želite? Samim time što ste spojeni na Internet, na neki ste se način odrekli svoje privatnosti, ali složit ćemo se da stvar nije baš tako jednostavna.

Ukoliko vas ova Zuckerbergova vratolomija stvarno brine, možda je vrijeme da prijeđete na neki drugi chat servis poput Vibera, Telegrama, Signala i sl. No, tko vam jamči da i oni ne koriste vaše podatke i ne preprodaju ih trećim stranama? Realno, nitko. Zato prelazak s WhatsAppa na bilo koji drugi servis u suštini ne predstavlja veći korak prema očuvanju privatnosti.

Na kaju krajeva, sjetite se da na dnevnoj bazi koristite i Google, koji zahvaljujući svojim servisima u svakom trenutku zna gdje ste, što vam treba i još vam dosađuje porukama da ocijenite trgovca ili ugostitelja. Facebook ovim potezom zapravo samo želi što bolje konkurirati Googleu u biznisu s oglašavanjem i osobno ne vidim previše razloga za dramu. Ugasite WhatsApp (hej, čak i Elon Musk vas je pozvao da to učinite) i otvorite npr. Telegram, a Google će i dalje stajati sa strane, jesti kokice i smijati vam se.

 
 

Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna

This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT