Apple Android Tableti

Android u prvom kvartalu zauzeo 56,5% udjela na tržištu tableta, iOS drugi sa 39,6%


Da dominacija iPada na tržištu tableta neće trajati vječno, postalo je odavno jasno, a unatoč daljnjem rastu prodaje, svaki novi kvartal donosi novi pad u tržišnom udjelu. Vrlo dinamično tržište tableta trenutno bilježi visoke stope rasta, a Apple je onaj čija se stopa rasta sada smanjuje. S druge strane, tržište sve više osvaja Android platforma koja je iOS sada prestigla i u ovom segmentu.

Analitičari iz IDC-a danas su izašli s rezultatima istraživanja tržišta u prvom kvartalu 2013. godine iz kojih možemo iščitati da je Apple u tom razdoblju isporučio 19,5 milijuna iPada, što je 65% više u odnosu na isto razdoblje lani, no tržišni udio je sa lanjskih 58,2% pao na 39,6%.

Samsung je u istom razdoblju isporučio 8,8 milijuna tableta što je još uvijek osjetno manje od Appleovih isporuka, ali je u odnosu na prvi kvartal lani zabilježen rast od astronomskih 288,7%, čime je zauzeo 17,9% tržišnog udjela.

Treći je Asus koji je isporučio 2,7 milijuna tableta ostvarivši rast od 267,6% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, no to najviše može zahvaliti uskoj suradnji s Googleom i proizvodnji njegovog Nexusa 7.

Microsoft se nalazi na petom mjestu, odmah iza Amazona, s 0,9 milijuna isporučenih Surface uređaja čime je uspio zauzeti 1,8% tržišta.

Ako ove podatke promatramo po platformama, situacija je sljedeća: Android je prvi sa 56,5%, iOS drugi sa 39,6%, a Windows 8 treći sa 3,3% udjela na tržištu.