Biznis

Apple prisvojio 62% dobiti ostvarene prodajom smartfona; vidljiv je iskorak Huaweija i drugih kineskih kompanija



Iako Apple nije prodao najviše primjeraka pametnih telefona, to ga nije omelo u prisvajanju najvećeg dijela dobiti. Prema podacima kojima raspolaže Counterpoint Research, u drugom kvartalu ove godine, u Appleovu kasu se slilo 62% ukupne dobiti ostvarene u segmentu proizvodnje pametnih telefona.

Drugo mjesto na ovoj listi zauzeo je Samsung, koji inače drži prvo mjesto po broju prodanih primjeraka. Njegov udio u ukupnoj dobiti iznosio je 17%. Treći je Huawei, koji je nedavno pretekao Apple po broju prodanih primjeraka, a u njegovu kasu se slilo 8% ukupno ostvare dobiti. Na četvrtom mjestu nalazi se Oppo s 5%, a slijedi ga Vivo s 4%, dok se na petom mjestu smjestio Xiaomi s 3% udjela.

Naravno, za ovoliku razliku u ostvarenoj dobiti između Applea i ostalih proizvođača zaslužna je struktura cijena, jer su njegovi proizvodi u prosjeku skuplji od proizvoda ostalih kompanija, što izravno utječe na maržu, a time i dobit. No ipak, ovdje osjetimo razliku od vremena prije nekoliko godina kad su samo Apple i Samsung ostvarivali dobit, a ostali gubitak.



Isto tako je zanimljivo promotriti i vremenski period unazad tri godine u kojem je Apple ostvario otprilike isti postotak dobiti kao 2016. godine. Samsungov udio je u konastantnom padu, dok je najveći rast ostvario je Huawei.

Vidljivo je da su se na listu dobiti upisale kompanije čiji su udjeli prije nekoliko godina bili zanemarivi, a s obzirom da su se i one u međuvremenu isprofilirale, za očekivati je daljnji rast njihovih udjela. Primjerice, Huawei se serijom P20 prilično odmakao, kako ponuđenom kvalitetom, tako i cijenom, što je rezultiralo osjetnim rastom prihoda, i to onih s najvećim udjelom marže. Dodatni vjetar u leđa bi mu trebalo dati skoro lansiranje Mate 20 serije, koja će biti predstavljena 16. listopada.

Pored Huaweija, koji se cijenom i kvalitetom prvi odmakao od ostalih kineskih proizvođača, tu su Oppo i Vivo, kao dio zajedničkog BBK koncerna, koji su nedavno najavili izlazak na globalno tržište. Isto tako ne treba zaboraviti da je Xiaomi nedavno izašao na burzu i postigao tržišnu kapitalizaciju u vrijednosti 50 milijardi dolara.

Counterpoint Research ne spominje ostale kompanije iz razloga što je njihov udio u ukupnoj dobiti zanemariv ili jednostavno zato jer ostvaruju gubitak.