BlackBerry

BlackBerry Leap - još jedan pokušaj povratka?

blackberry-leap

Da je BlackBerry odavno izgubio busolu, jasno je čak i onima koji površno prate događanja u ovoj industriji. Nakon godina uspješnog poslovanja u proizvodnji uređaja i softverskih rješenja za poslovne korisnike, BlackBerry (bivši RIM) nije mogao odoljeti izazovima masovnog tržišta kojeg su kreirali Apple i Google. Ova avantura je BlackBerry dovela na sam rub propasti, nakon čega više ni sami ne znaju što bi. Bilo je riječi o prodaji strateškom partneru, povlačenju s burze i prelasku u privatne ruke, no ništa od toga se nije realiziralo. Zadnje dvije godine možemo vidjeti raznorazne pokušaje za oporavak, no bez previše smisla i uspjeha.

Nakon što su napravili presedan i u prodaju ponovo pustili stariji model uređaja (Bold 9900), jer je novi (Q10) vrlo loše prošao na tržištu, izbacili su model Passport s pomalo čudnom fizičkom tipkovnicom sa samo tri reda. U međuvremenu smo vidjeli i dva ultra skupa modela u suradnji s Porsche Designom, a nedavno i svojevrstan povratak klasici, tj. BlackBerry Classic, koji vraća funkcijske fizičke tipke ispod zaslona. Naime, pojavom BlackBerry 10 operativnog sustava, ove su tipke, prema trvdnjama tadašnjeg izvršnog direktora Thorstena Heinsa, postale suvišne.

Najnoviji pokušaj BlackBerryja da se vrati u tržišnu utakmicu je lansiranje uređaja iz nižeg cjenovnog ranga, znakovitog naziva - Leap (skok). Uređaj ima 5,0-inčni 720p zaslon, pogoni ga Snapdragon S4 Plus procesor, ima 2 GB RAM-a, 16 GB interne memorije, 8 MP kameru i bateriju kapaciteta 2800 mAh.

Prema riječima vodstva kompanije, Leap je namijenjen "mladim mobilnim profesionalcima, koji cijene sigurnost i privatnost u modernom i moćno dizajniranom kućištu".

Informacija o dostupnosti i konkretnim cijenama za sada još nema, a hoće li Skok postati "kvantni skok" za BlackBerry, vrijeme će pokazati.