Biznis

Counterpoint: Prodaja smartfona u Europi pala za 7%. Huawei na trećem mjestu, a Oppo ušao u top 5



Analitičari iz Counterpointa objavili su zanimljive podatke o europskom tržištu smartfona tijekom prvog tromjesečja 2020. godine. To tromjesečje obilježilo je izbijanje pandemije COVID-a 19 te zatvaranje europske ekonomije u trećem mjesecu, što je imalo utjecaja i na tržište smartfona.

Prema Counterpointu, tržište smartfona u Europi tijekom razdoblja od prva tri mjeseca ove godine palo je 7%. U Zapadnoj Europi pad je nešto veći i iznosi 9%, dok su isporuke u Istočnoj Europi pale za 5%.



Samsung je ostao vodeći proizvođač smartfona s udjelom od 29%. Huawei je s drugog mjesta koje je držao u istom periodu prošle godine pao na treće mjesto, dok je drugi Apple s udjelom od 22%. Huaweijev udio pao je sa 23% na 16%, a glavni razlog pada udjela jest nemogućnost isporuke novih uređaja s predinstaliranim Google servisima. I uz tu poteškoću, 16% udjela i dalje je solidna brojka.

Xiaomi je na četvrtom mjestu s udjelom od 11%, što je značajan rast u odnosu na 4% udjela u prvom tromjesečju 2019. godine. Oppo, jedan od brendova BBK grupacije, ušao je u top 5 prozivođača smartfona na europskom tržištu s udjelom od 3% prema podacima iz Counterpointa. Oppo je prošlo tromjesečje u Europi počeo prodavati nove uređaje iz Find X serije, koji su pronašli dovoljan broj kupaca da tvrtka bude u top 5.

Appleov iPhone 11 bio je najbolje prodavani uređaj tijekom prvog tromjesečja, a uređaji s podrškom za 5G mrežu činili su svega 4% ukupnih isporuka.

Counterpoint