Biznis

CounterPoint: Samsung u 3. kvartalu i dalje prvi, Huawei ostvario rekordni udio na tržištu



Analitičari iz Counterpointa objavili su kvartalno izvješće o stanju na tržištu smartfona tijekom 3. kvartala ove godine. Prema njihovim brojkama, Samsung je zadržao poziciju najvećeg proizvođača smartfona, no Huawei i brendovi BBK grupe nastavljaju impresivan rast isporuka na godišnjoj razini i konkuriraju za prvo mjesto.

Tijekom 3. kvartala 2019. godine isporučeno je 380 milijuna uređaja, što je minimalno povećanje u odnosu na 379,8 milijuna koje je Counterpoint prebrojio u istom periodu prošle godine, no naznaka da se tržište smartfona polako oporavlja. Samsung je u prošlom kvartalu isporučio 78,4 milijuna uređaja i povećao svoj udio sa 19% iz trećeg kvartala prošle godine na 20,6% ove godine, zahvaljujući dobroj prodaji Galaxy A i Note serije.



Kineski Huawei tijekom trećeg kvartala ostvario je za tvrtku rekordni udio u isporukama smartfona od 17,6%, unatoč nepogodnoj geopolitičkoj situaciji. Huawei je isporučio 66,8 milijuna uređaja tijekom 3. kvartala 2019. godine, za razliku od 52 milijuna uređaja isporučenih u istom periodu prošle godine. Udio je porastao sa 13,7% na već spomenutih 17,6%.

Glavni razlog uspjeha Huaweija u 3. kvartalu je Kina. Na kineskom tržištu Huawei je uhvatio čak 40% udjela u isporukama, isporučivši čak 41,5 milijuna uređaja što čini 62% ukupnih Huaweijevih isporuka. Isporuke izvan Kine pale su sa prošlogodišnjih 27 milijuna primjeraka na oko 25 milijuna tijekom prošlog kvartala.

Od pojedinačnih brendova na trećem mjestu našao se Apple sa isporučenih 44,8 milijuna iPhoneova, za razliku od prošlogodišnjih 46,9 milijuna. Tržišni udio pao je sa 12,3% na 11,8%.

Zanimljivo je da su brendovi BBK grupacije, Oppo, Vivo i Realme zajedno ostvarili isporuke od 72,4 milijuna, bez uključenog OnePlus brenda koje se ne nalazi u top 10 radi isporuka manjih od 5 milijuna. Time je BBK zapravo drugi najveći proizvođač smartfona na planetu, a njihov novi brend Realme najbržerastući je brend s godišnjim porastom isporuka od 808%.

Xiaomi se našao na 5. mjestu po isporukama, uz zabilježen pad isporuka primarno zbog pada prodaje u Kini, gdje je Huawei ostvario najveći rast. Xiaomi nije uspio to nadoknaditi u Europi ili Indiji, jer je Samsung odličnom A serijom u Europi iskoristio Huaweijeve probleme, a BBK brend Realme je u kratkom roku ostvario respektabilan udio od 16% na tržištu Indije, dok je Xiaomi na istom zabilježio pad prodaje, iako je i dalje najveći brend.

Trenutni blagdanski kvartal mogao bi iznjedriti novog najvećeg proizvođača smartfona. Samsung je novom A serijom pokazao da želi ostati na vrhu, ali i Huawei i BBK nastavljuju ostvarivati odlične rezultate.

Counterpoint Research