Dragi proizvođači automobila, dosta je dodirnih zaslona. Vratite nam fizičke tipke!



Zasloni osjetljivi na dodir prilično su nas razmazili i danas je praktički nezamisliv život bez njih. Naravno, ovo se u prvom redu odnosi na pametne telefone, tablete pa i prijenosna računala, no kod potonjih je ukupna opravdanost takve tehnologije diskutabilna.



Kako je vrijeme prolazilo, dodirni zasloni su se polako širili i na druge uređaje, pa je tako danas sasvim normalno vidjeti hladnjake, perilice ili čak bojlere kojima upravljate isključivo putem spomenute tehnologije.

Kod ovih aparata zaista je zgodno vidjeti napredak, posebice jar vam kuhinja i kupatilo mogu izgledati poput Enterprisea u Zvjezdanim stazama, no u tom slučaju ste se već vjerojatno našli u situaciji kad ste shvatili da je upravljanje njima u dobroj mjeri teže ili barem kompliciranije. Naravno, nije se problem priviknuti, no vjerojatno ste se našli u situaciji da se program pranja prekinuli slučajno, jer ste stražnjicom dotakli zaslon dok ste se brisali nakon tuširanja.

Ovakve banalne primjere možemo nabrajati u nedogled, ali i dalje smatramo da je ostvaren svojevrstan napredak. E sad, ono gdje, ne da nije ostvaren napredak, već vidno nazadovanje, su dodirni zasloni u automobilima.

Naime, smatramo da se na ovom području otišlo predaleko. Moderan auto svakako treba imati veliki zaslon za prikaz. npr. navigacije, ali sve dok se njime upravlja putem fizičkih tipki. Jasno, radi se prvenstveno o sigurnosti, jer tapkanje prstom po dodirnom zaslonu u vožnji je sigurnosni rizik ravan tipkanju poruka na mobitelu, koje je i zakonom kažnjivo.

Kad imate fizičke tipke, prsti brzo nauče njihov položaj i možete ih dohvatiti i pritisnuti praktički bez gledanja, dok na dodirnom zaslonu to nije slučaj. On iziskuje skretanje pogleda i traženje funkcije koju želite koristiti, što predstavlja veliku distrakciju u vožnji.

U međuvremenu su se proizvođači automobila doslovno otrgli kontroli pa tako u najnovijim modelima možemo naći po tri i više dodirnih zaslona. Kod nekih modela su, istini za volju, ostavljene pomoćne fizičke tipke, ali ne možemo ne primijetiti kako je potpuno neprirodno klima uređaj podešavati na zaslonu, posebice tijekom vožnje. Sad će neki reći da su mnoge funkcije dostupne i na volanu, no vremenom se i on popuni nevjerojatnom količinom funkcija da se i na njemu lako pogubiti.

Mogli bismo sada u nedogled nabrajati ovakve primjere, no nadamo se da ste shvatili što želimo reći. Dragi proizvođači automobila! Okanite se natjecanja u ugradnji dodirnih zaslona. Ostavite nam jedan za navigaciju i eventualno virtualni kokpit koji može sadržavati dovoljno informacija za normalnu vožnju. Ne trebaju nam posebni dodirni zasloni za radio i klimu, a tko zna što će vam još pasti na pamet samo kako biste udovoljili imperativu dizajna.