Europska komisija službeno istražuje Google za zloporabu dominantne tržišne pozicije u digitalnom oglašavanju

Danas je Europska komisija službeno objavila da je pokrenula istragu o mogućem kršenjenju antitrustovskih zakona američkog internetskog diva Googlea na području digitalnog oglašavanja. Izvršno tijelo Europske unije istražit će koristi li Google svoju dominantnu poziciju u segmentu oglašavanja kako bi konkurentne stavljao u nepovoljan položaj, protiv zakona o zaštiti tržišnog natjecanja.

EK smatra problematičnim to što Google dominira svim sastavnicama digitalnog oglašavanja, što uključuju prikupljanje podataka o korisnicima, ustupanje platforme za oglašavanje i prodaju reklamnih mjesta, tehnologije za izradu reklama, platforme poput YouTubea ili Google Searcha gdje Google ima kontrolu nad oglašavanjem te u konačnici oglašvanje vlastitih proizvoda.

Neki konkretni primjeri koje EK navodi su prisila korištenja Google Ad Manager platforme na YouTubeu i potencijalna ograničenja koja Google nameće konkurentima Google Ad Manager platforme na YouTubeu. Nadalje, koliko Google dijeli podataka s drugim platformama i korisnicima oglašivačke mreže, odnosno nameće li namjerno ograničenja na podatke o korisnicima i oglasima kako bi u bolji položaj stavio vlastitu platformu za oglase.

EK će također istražiti nedavnu najavu blokiranja 3rd party “kolačića” u Chrome pregledniku na korist Googleove Privacy Sandbox inicijative, kojoj se protive praktički sve organizacije i tvrtke na području weba koje nisu Google. Zanimljivo je da će Komisija istražiti i najavu da će Google na Android implementirat “Do not track” značajku sličnu što je Apple implementirao, što će još više Google staviti u dominantniju poziciju po pitanju korisničkih podataka jer će ih Google imati, a aplikacije, servisi i Googleovi konkurenti na Androidu neće, osim ako korisnik sam ne dozvoli.

Poštivanje odredbi GDPR-a također će bit ispitane, jer kako kaže EK, pravila o zaštiti korisničkih podataka i pravila o zaštiti tržišnog natjecanja idu ruku po ruku. Maksimalana kazna koju tvrtka koja krši antitrustovske zakone EU može dobiti (Članak 102 TFEU) je 10% godišnjeg prihoda, što bi za Google bilo oko 18,2 milijarde dolara prema rezultatima u 2020. godini.

izvor: EK

 
 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT