Biznis

Facebook kakvog ste poznavali polako nestaje. Pripremite se za još jednu TikTok kopiju



Facebook, do nedavno najveća društvena mreža na svijetu, potisnuta je novim konceptom kojeg je donio TikTok. Mnogi mlađi korisnici će vam reći da je Facebook boomerska mreža i uglavnom koriste druge platforme, među kojima je najpopularniji TikTok.



E sad, vidjela žaba gdje se konji kuju pa i ona digla nogu. Ohrabrena uspjehom TikToka, ili možda zavidna, uprava je odlučila Facebook učiniti posve drukčijim od onakvog na kakvog su stari korisnici navikli.

Prema najnovijim informacijama, Facebook u svoju aplikaciju namjerava implementirati nove mogućnosti po uzoru na – TikTok. Tako ćete na glavnom feedu uskoro vidjeti sve manje sadržaja koje dijele vaši prijatelji i obitelj, a više od ostalih korisnika.

Ipak, iz uprave komentiraju kako će Facebook zadržati svoj primarni feed na kojem ćete pratiti prijatelje i obitelj, ali će fokus sada očito prebaciti na „Discovery Engine“, dakle nešto slično TikTokovom „For You“.

Ovim potezom Mark i ekipa očito žele privući mlađe korisnike, kako bi za sebe osigurao barem dio tržišnog kolača koji se od lansiranja Facebooka prilično promijenio. Time Facebook želi da što više vremena provedete pred zaslonom buljeći upravo u njegovu platformu (a tko ne želi?), kako bi ju i na taj način vratio iz sjene TokToka.

Koliko će u tome uspjeti, vidjet ćemo, no nemojmo zaboraviti da TikTok svoj uspjeh može pripisati ponajprije izvrsno razvijenom algoritmu, dok za Markovog još ne znamo kako će biti skrojen.

Ako ste stari tvrdolinijaš i Facebook koristite na dnevnoj bazi, razveselit će vas informacija da se Inbox vraća u primarnu aplikaciju. Vidjeli smo da je prije nekoliko godina bila izbačena, kako biste koristili još jedan proizvod – Messenger. Naime, s obzirom na istraživanja unutar kompanije, ispostavilo se da korisnici više sadržaja dijele kroz privatne kanale nego javno putem Facebooka zida.

Vremena se mijenjaju. Novi igrači na tržištu nameću nove standarde, a ako ih stariji ne prihvate, bivaju pojedeni. No, s druge strane, više nego očito kopiranje može biti i kontraproduktivno pa stvari mogu krenuti i u krivom smjeru.