Biznis

Samsung i Apple u 2018. zabilježili daljnji pad, a Huawei i Xiaomi dvoznamenkasti rast



Nakon objava financijskih rezultata Samsunga i Applea za posljednji kvartal, stigli su i IDC-ovi statistički podaci o ukupnoj prodaji smartfona u svijetu, te udjelu najvećih proizvođača u ukupnom tržišnom kolaču, kako u navedenom kvartalu, tako i u cijeloj 2018. godini.

Protekla godina obilježena je padom prodaje smartfona zbog prilično zasićenog tržišta, ali se unutar njega ipak događaju tektonski pomaci. Samsung i Apple i dalje gube tržišni udio, dok kineskim proizvođačima raste, i to dvoznamenkastom stopom.



Samsung je u posljednjem kvartali zadržao prvo mjesto kao najveći proizvođač, ali mu je volumen isporuka iznosio 70,4 milijuna uređaja, što predstavlja pad od 5,5% u odnosu na isto razdoblje lani. Prema IDC-u, Samsungov tržišni udio u 4. kvartalu iznosio je 18,7%.

Apple je u istom razdoblju isporučio 68,4 milijuna uređaja i zauzeo tržišni udio od 18,2%, no pad u odnosu na isti kvartal prošle godine prema IDC-u iznosi 11,5%.

Huawei je u 4. kvartalu isporučio 60,5 milijuna uređaja, što predstavlja rast od 43,9% u istom kvartalu godinu ranije, a tržišni udio mu se u ovom razdoblju popeo na 16,1%.

Četvrto mjesto u posljednjem kvartalu preuzeo je Oppo, koji je s 29,2 milijuna isporučenih uređaja pretekao Xiaomi. Ostvario je rast od 6,8%, dok je Xiaomi s 28,6 milijuna isporuka ostvario rast od 1,4% i zauzeo 7,5% tržišta.



Na godišnjoj razini situacija je nešto drukčija. Ukupno je prodano 1,4 milijarde smartfona, što predstavlja pad od 4,1% u odnosu na godinu ranije.

Samsung je u 2018. s 292,3 milijuna isporučenih uređaja ostvario 8-postotni pad u odnosu na 2017. godinu, ali je zadržao prvo mjesto na listi s 20,8% udjela.

Apple je s 208,8 milijuna isporuka također zabilježio pad, ali od 3,2%, dok mu je tržišni udio iznosio 14,9%.

Huawei je u prošloj godini zabilježio najveći rast prodaje, i to čak 33,6% isporučivši ukupno 206 milijuna uređaja. Usporedbe radi, godinu ranije ta brojka je iznosila 154,2 milijuna.

Xiaomi je na godišnjoj razini također zabilježio visok rast isporuka, tj. 33,2%, dok je Oppo ostvario minimalan rast od 1,3%. I dalje je vidljivo sve veće profiliranje tržišta, jer je udio „ostalih“ s vrlo visokih 40% pao na 32%.

Iz navedenih podataka vidljivo je da većih promjena na ljestvici nema, ali s obzirom na pad Applea i Samsunga, te rast Huaweija i Xiaomija, do kraja ove godine možemo očekivati i promjenu na vrhu.

IDC