iPhone 6 – Recenzija

Savijanje?

iPhone

Tijekom proteklog razdoblja svjedočili smo tzv. bendgate aferi koja je popratila savijanje ponajprije iPhonea 6 Plus, ali i ovog manjeg modela. Budući da smo u nekoliko članaka već obradili, pokrili i objasnili činjenice oko savijanja, sada ostaje jedino da prenesem osobna iskustva.

Dakle, ovih desetak dana, koliko sam koristio iPhone 6, nisam prijmijetio da bi se uređaj prilikom normalne i uobičajene upotrebe mogao saviti, čak ni u graničnim uvjetima, kao što je npr. držanje u prednjem džepu traperica i sl. Naravno, ovo ne jamči da se prilikom duljeg korištenja u nešto težim uvjetima uređaj neće barem malo saviti, ali i dalje tvrdim da ako malo pripazite kao što pazite na npr. zaslon, problema sa savijanjem ne bi trebalo biti.

Bilo kako bilo, to što se iPhone 6, a posebice njegov već brat iPhone 6 Plus, savijaju lakše od konkurencije, Appleu nikako ne ide na čast. Najskupljem smartfonu to se jednostavno nije smjelo dogoditi.

Zaslon

Lansiranjem iPhonea 4 2010 godine, Apple je svijetu pokazao novu “Retina” rezoluciju, koja je na malom 3,5” zaslonu rezultirala gustoćom točaka od, za tadašnje pojmove, nevjerojatnih 329 ppi, što je predstavljalo svojevrsnu revoluciju u izradi zaslona smartfona. Ubrzo su i proizvođači Androida počeli slijediti ovaj trend, a vidjeli smo da su u najnovijoj epizodi u tome i pretjerali.

Apple je tu pokazao dosljednost i nije se nepotrebno razbacivao pikselima. Na kasnijim modelima rezolucija je rasla razmjerno rastu zaslona, a isto možemo vidjeti i sada. iPhone 6 tako dolazi s rezolucijom 1344 x 750 točaka, što na prvi pogled može zvučati kao nasumično odabrana loto kombinacija, no kad u računicu ubacimo njegovu 4,7” dijagonalu, dobijemo rezultat od 326 ppi. Dakle, Apple je rezoluciju prilagodio dimenzijama zaslona, kako bi opet davala istu gustoću kao prije. Ovo je svakako razuman potez, što zbog izbjegavanja nepotrebnog poskupljenja proizvodnje, što zbog manje potrošnje energije.

Recimo i to da softver omogućuje korištenje “stare” rezolucije zaslona od 1136 x 640 točaka (zoom opcija prikaza sučelja). Ovo će od koristi biti onima koji žele vidjeti malo veće ikonice i font, ali eventualno i za aplikacije koje još nisu optimizirane za rad na novoj rezoluciji.

Sama tehnologija izrade zaslona je IPS s uobičajenom RGB matricom koja daje visok stupanj oštrine i kutova vidljivosti. Čitljivost i vidljivost na danjem svjetlu je na razini ostalih top modela, a isto vrijedi za preciznost i odaziv.

Hardver, performanse, povezivanje…

A8-chip

Kad je hardver iOS uređaja u pitanju, najprije treba razjasniti neke stvari, posebice Android fanovima. Naime, vidjeli smo da izravna usporedba ovih dvaju operativnih sustava baš i nema nekog smisla, a slično je i s hardverom, dapače. S obzirom da je iOS zatvoren eko-sustav i da ga Apple proizvodi isključivo za svoje uređaje, sasvim je logično da ga je za njega i optimizirao na najbolji mogući način. Znači, iOS uređajima ne treba tako jak hardver kao Androidima da bi postizali iste performanse i to je u cijeloj priči najvažnija stavka.

iPhone 6 tako dolazi s A8 čipsetom unutar kojeg kucaju “samo” dvije Cyclone jezgre na taktu 1,4 GHz, što je ovako naoko u rangu s Androidima nižeg cjenovnog razreda. No, s obzirom da nije sve u jezgrama niti u gigahercima, iPhone ovim procesorom postiže vrhunske performanse, tj. otprilike iste ili čak nešto bolje od većine Androida s najnovijim Snapdragonima 801 koji šibaju i do 2,5 GHz.

Kad u ovu jednadžbu ubacimo još i podatak od samo 1 GB RAM-a, frustracija Android korisnika polako kulminira. Vidjeli smo da Android flagshipovi uglavnom sadrže dvostruko više, tj. 2 GB, a neki od njih čak i 3 GB RAM-a, pored kojih iPhoneovih 1 GB zvuči neozbiljno. No, vidjeli smo da su kriteriji ovdje drukčiji i da sirova hardverska snaga i potencijal nemaju toliko utjecaja na konačni rezultat, a to je brzina i fluidnost rada. Ukratko, iPhone 6 je definitivno jedan od najbržih i najfluidnijih uređaja koje smo do sada testirali, a njegova glavna prednost je što je u tome nudi višu razinu konzistencije.

Kad je povezivanje u pitanju, iPhone 6 podržava uobičajene bežične mreže i protokole, dakle 2G, 3G i 4G (LTE) mreže, te VoLTE (Voice over LTE) funkionalnost koja na našim prostorima još nije podržana. Tu su još i uobičajeni WiFi, A-GPS i Bluetooth. Uz WiFi a/b/g/n/ac standarde, iPhone 6 podržava i AirPlay povezivanje s Apple TV uređajem.

USB on-the-go, naravno, nije podržan, kao ni Mass storage protokol, koji su inače uobičajeni na Android platformi. Prebacivanje sadržaja se tako odvija preko iTunes-a ili neke od alternativnih aplikacija.

Pohvala ide za već poznati Lightning kabel i njegov dvostrani utor za povezivanje. Za razliku od micro USB-a kojeg nalazimo na svim drugim platformama, Lightning konektor je osjetno lakše spojiti (bez ciljanja), a nije bitno na koju ga stranu okrenete, što je prilično frustrirajuće kod USB-a.

Novi iPhone sada napokon dolazi s NFC povezivošću, no kao i kod mnogih drugih stavki, Apple je i ovo ograničio, odnosno zatvorio unutar vlastitog eko-sustava i za sada će raditi isključivo s njihovim Apple pay sustavom.

Općenito gledajući, povezivanje iPhonea s drugim uređajima općenito je ogrničeno i ukomponirano u Appleov eko-sustav koji uz iOS sada uključuje Mac OS X i Apple TV. Čak je i sam rad iTunes aplikacije u Windows okruženju ispod Appleovih standarda, što možemo protumačiti i zavjerom, tj. forsiranjem kupaca da eventualno prijeđu na Mac.

Što se tiče kvalitete telefonskog poziva i prijema signala, nikakvih posebnih problema nema niti smo ih očekivali, ali treba reći da je maksimalna jačina zvuka u telefonskoj slušalici ipak ispod one koju nude npr. Samsung Galaxy S5 ili Note 3. Primijetio sam da uređaj prilikom javljanja na poziv ne reagira trenutno, već mu treba još barem jedna sekunda za zaista uspostavi vezu, što je prilično neozbiljno za uređaj s ovolikom cijenom.

Isto tako, korisnici Androida bi prilikom prelaska na iPhone mogli biti dodatno iznervirani, malim, ali vidljivom kašnjenjem kod otvaranja prispjelih poruka. Naime, poznato je da iOS koristi sustav push obavijesti kroz jedan kanal, čime se u odnosu na Android postižu značajnije uštede energije i podatkovnog prometa, no to s druge strane rezultira izvjesnim kašnjenjem u prikazu same poruke, jer se ona sama učitava tek nakon inicijalne isporuke push obavijesti. Ništa strašno kad se naviknete, ali kao što rekoh, ako ste prije koristili Android, u početku bi vas moglo lagano živcirati.

Čitač otisaka prstiju

IMG_0060

Isto kao i prethodnik, iPhone 6 dolazi sa spomenutim čitačem otiska prstiju koji je ugrađen u postojeću home tipku. Prilikom inicijalnog postavljanja uređaj će od vas zatražiti malo više pažnje i strpljenja kako bi Touch ID sustav radio što bolje. Bit će potrebno i desetak puta spustiti i odmaknuti prst kako bi sve pore bile spremljene, kao i kut pod kojim držite uređaj.

To će u konačnici osigurati visoki stupanj sigurnosti, ali i komoditeta prilikom korištenja otiska prsta u različite svrhe. Treba reći da je Touch ID sustav superiorniji konkuretnskim rješenjima kao npr. Samsungovom na Galaxyju S5 i sada Noteu 4, jer uz povećanu sigurnost nudi i viši stupanj upotrebljiovsti.

Stranice: 1 2 3 4 5


 
      
 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
Uporaba kolačića

Mob.hr koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića. Više informacija potražite na poveznici.  [ U redu ]