Kako nas operateri tretiraju kao mlade majmune [1. dio]



Ponukan nedavnim događajima s A1 telekomom, odlučio sam se ukazati na samo neke od brojnih problema s kojima se korisnici ovog operatera susreću!

Rješenje je barem lagano, raskinite sve ugovore i nemojte koristiti bilo kakav oblik tehnologije i time ćete se riješiti otprilike svih nameta izuzev eventualno HRT pristojbe koju ako propustite platiti, doći će vam inkasatori te zapečatiti mikrovalnu pod izlikom da koristi određenu vrstu radio valova.

Naravno, jednostavnog odgovora i rješenja nema, ali ništa nas ne sprječava ukazati na samo neke od brojnih problema, a možda se onda pojavi netko dovoljno ambiciozan tko bi stao iza nas korisnika. Navodno postoji i regulatorna agencija koja se bavi upravo time, a od pozitivnih stvari možemo eventualno reći kako preferiraju ekološko ispisivanje parkirnih karti na papiru u odnosu na potpuno neekološko plaćanje parkinga SMS-om zbog kojeg ćete platiti još dodatni namet od 89 lipa jer ne čuvate okoliš. Tako nekako sam barem ja to shvatio.

Nego, nakon što sam već treći dan bez interneta, po tko zna koji put ove godine na A1 mreži, zbog tehničkog kvara dakako, odlučih provjeriti ima li još koga s takvim problemom. I vidi čuda, nisam jedini. Da stvar bude još gora, to im je drugi takav kvar u posljednja 2 tjedna, a odokativnom metodom mjereno, trideset i četvrti u 2020. godini.

Inače, svaki put bih nazvao službu za korisnike i u prosjeku nakon 3 poziva i 7-8 agenata, došao bi jedan koji bi znao u čemu je problem i uključio mi internet odmah. Pozitivan primjer je mladog agenta koji mi je u 3 ujutro, za vrijeme mog boravka u Beču, uključio internet odmah i spasio me vrlo izvjesnog gubitka posla. Nažalost, ovoga puta sam, također nakon par poziva, došao do agenta koji je rekao da je ovoga puta blokada na mom broju administrativne naravi, što god to značilo. Ukratko, pričekajte 24 sata i mi ćemo sve riješiti, a do tada pričajte s ukućanima, uzmite dan slobodno, odite u prirodu ili slično. Ne morate baš svaki dan raditi?

Pomislio bi čovjek da je gotovo 4.000.000.000 kn prihoda godišnje dovoljno da u 2020. godini dobijemo sustav koji radi, ali očigledno da je to premalo. Za one koji su se zagledali u broj nula i brojili ih na svojim smartfonima, riječ je o 4 milijarde, odnosno 4000 milijuna.

No dobro, problemi se događaju, mreža je preopterećena i za to ne postoji rješenje, barem nekome tko nije upućen u mrežne znanosti ili koju već inženjersku granu koja se bavi takvim stvarima. Neki upućeniji kažu da će stvari s godinama biti još gore, jer se štedi na određenim stavkama na kojima se ne bi smjelo. Nešto kao kad kupite odlične rabljene gume stare 8 godina, ali s dobrim ripnama i definitivno mogu izdržati još 3 sezone.

Upravo takva jedna štednja dogodila se prije 5 godine kad je tadašnji Vipnet kupio Amis i poboljšao svim tadašnjim korisnicima Amisa govorne vještine za 800% jer su nakon toliko godina šutnje, morali pričati s nerijetko potplaćenim agentima iz korisničke službe objašnjavajući im da internet ne radi. O tome što je Amis u to vrijeme planirao pustiti gigabitnu vezu (1000/1000 Mbps) svim korisnicima optike, a Vipnet, kupivši Amis spustio brzinu sa 100/100 Mbps spustio svim tim istim korisnicima brzinu na 50/50 Mbps, rijetko tko je pisao. Lako je doći do računice da su korisnici dobili 20 puta lošiji internet od onog kojeg su trebali imati 2016. godine. Vipnet je tada politiku spuštanja brzine objasnio na način da je i 50/50 sasvim dovoljno i da nikako ne mogu ostaviti 100/100 Mbps korisnicima koji to već godinama imaju, iz prostog razloga jer oni tako visoke brzine nemaju u ponudi. Treba li napomenuti da su ovo napravili bez znanja korisnika?

Slučajno smo došli i do neslužbene informacije da je navodno od 15-ak tehničara radilo na terenu za Amis u to vrijeme, a od kojih je ostao jedan ili dvojica, pridruženi velikom timu od 9 ljudi koji su isti posao radili za Vipnet. Ne sumnjamo da su stručniji od Amisovih jer čim ih je Amisu na neusporedivo manji broj korisnika trebalo duplo više, očigledno da dečki nisu znali baš svoj posao. Ili se možda Amis malo više brinuo o svojim korisnicima? Vjerojatno nikad nećemo saznati, kao što i ovu priču o 15-ak tehničara nećemo moći provjeriti.

Moguće da nam je jedan od njih čak i spomenuo neke tehničke detalje poput nekog glavnog voda koji je bio potpuno rasterećen na Amisu, ali ga je Vip priključio svome ionako već preopterećenom. Ne razumijem se u ovakve detalje, ali ionako su sve ovo bapske priče, neprovjerene i u njih je teško povjerovati. Čovjek me sigurno lagao.

Ono što sa sigurnošću možemo reći je da stvari jednostavno ne funkcioniraju jednako dobro kao sustav za izdavanje računa koji svaki mjesec radi besprijekorno. Štoviše, toliko dobro radi da na svakom računu dobijem određeni oblik zatezne kamate od 60 lipa, nisam siguran samo točno na što, ali pomnoživši taj iznos s otprilike 2 milijuna korisnika, znam da nekome svaki mjesec na račun legne oko milijun kuna. Pojedinačno je ovo dovoljno mali iznos da se za njega nitko ne buni, a i ne sumnjam kao i svi ostali da sam zaista dužan platiti tu “kamatu za plaćanje”. Jer ne bi jedna ovakva društveno odgovora firma s misijom i vizijom radila nešto neetički ili mimo zakona, Bože sačuvaj.

Za razliku od Tele2, koji isto tako nije bajna priča, ali ima nekih pozitivnih primjera, Vipnetu, pardon, A1 telekomu, nije palo na pamet ispričati se na idućem računu i umanjiti ga za određeni iznos zbog neugodnosti prouzročenih na “kvaru sustava”. Moguće da će nas korisnike Flat tarife počastiti s dodatnih 2 GB interneta ili kao i prošle godine, s još skupljom i lošijom tarifom koja ispada kao jedinstvena prilika! Gospodo draga, uopće ne sumnjam da je ovo jedinstvena prilika jer je malo tako hrabrih koji su u stanju ponuditi manje za više para i prikazati to kao milosrđe.

O tome koliko često pucaju pozivi ili koliko često sam znao biti nedostupan par sati dnevno, iz potpuno neobjašnjivog razloga i o tome što u određenim dijelovima Zagreba nemam uopće signala jer se A1 telekomu ne isplati postaviti dodatne odašiljače, možda ćemo pričati nekom drugom prilikom. Neki zli jezici kažu da se ovo počelo događati onoga trenutka kad su morali ukloniti ilegalno, dakle bez potrebnih dozvola, postavljene bazne stanice, ali mi naravno ne vjerujemo u takve priče.

Za sad ću još samo reći da sam presretan što svaki mjesec plaćam 200-tinjak kuna za vrlo loše ili potpuno neisporučenu uslugu, jer to znači da radim i zarađujem pa imam dovoljno da mogu financirati i takve firme. Što bi tek bilo da nemam?

Napomena: stavovi i mišljenja pojedinih autora ne moraju se nužno poklapati sa stavom redakcije.