Koliko i od čega zarađuju najveća imena tehnološkog svijeta

Svaki tehnološki pismen pojedinac zna da Apple, Google i Microsoft zarađuju ogromne svote novca. Isto tako je poznato da se radi o kompanijama s najvećom vrijednošću mjerenom tržišnom kapitalizacijom, no jeste li se ikad zapitali koja je struktura njihovih prihoda?

Visualcapitalist donosi zanimljivu i preglednu infografiku, iz koje je vidljivo da Apple najviše prihoda ostvaruje prodajom iPhonea, i to čak 63%, dok Mac računala zauzimaju samo 11%. Otprilike isto toliko ostvaruje prodajom iPada i prodajom usluga. Također je zanimljivo da Appleova tržišna kapitalizacija u ovom trenutku iznosi preko 800 milijardi dolara, čime se opasno približava ostvarenju želje da postane prva kompanija s vrijednošću preko bilijun dolara. Apple je također tehnološka kompanija koja ostvaruje najveću zaradu. U 2016. godini ona je iznosila 46 milijardi dolara.

Druga po vrijednosti je Googleova krovna kompanija Alphabet, s tržišnom kapitalizacijom od 651 milijarde dolara. Googleov core business je oglašavanje, tako da ne čudi podatak o 88% njegovog udjela u ukupnim prihodima. 11% otpada na Google Play trgovinu, Android i prodaju Pixel uređaja. Ukupna zarada lani je iznosila 19 milijardi dolara.

S tržišnom kapitalizacijom od 536 milijardi dolara, Microsoft se smjestio na treće mjesto. Ova kompanija najviše zarađuje prodajom Office usluga, koja čini 28% ukupnih prihoda. 22% ostvaruju Windows Server i Microsoft Aura, a 11% Xbox. Windows operativni sustav čini 9% Microsoftovih prihoda, a oglašavanje 7%. Na Surface uređaje otpada 5% prihoda, dok svi ostali poslovi zajedno donose čak 18%. Ovdje treba primijetiti da Microsoft ima najraznolikiju strukturu prihoda, što mu jamči veći stupanj stabilnosti u odnosu na Apple i Google. Ukupna zarada za 2016. godinu iznosila je 17 milijardi dolara.

Četvrti je Amazon, koji 72% prihoda ostvaruje prodajom svega i svačega, sa zaradom od 2 milijarde dolara. Peti je Facebook, kojemu čak 97% prihoda čini oglašavanje, a zarada iznosi 10 milijardi dolara.

 
      
  • brat_goran

    Microsoft stabilan ko beton, Apple takodjer siguran jer će se ajfara uvijek dobro prodavat (godinama gledam gerijatriju koji znaju samo za jabuku), Gugl je sve prisutan, iako po meni njima fali nešto konkretno (88% prihodi od reklama) neki opipljiv proizvod, a fb pogotovo mi se čini ko jedno veliko klađenje njihovih investitora. Ali i to je izgleda produkt novog doba, neki novi biznis modeli i te fore. Uglavnom, teško ko je mogao predvidjeti jednu internet stranicu tipa fb da će prerasti u takvu veličinu.

  • Alen

    Mislim da će se Apple sve više širiti na područje usluga, tipa stream videa, glazbe… moguća kupovina Disneya i Netflixa ide u tom smjeru. Također Apple Mape postaju sve bolje i konkurentnije, Siri će sve više na određen način mijenjati Google za upite na brzinu i u hodu iPhone korisnicima što više jezika bude znala.
    Ako naprave nešto poput Google Homea, to bi moglo potvrditi te težnje.
    Moguće je i širenje u svijet konzola s vremenom. Apple TV bi mogao postajati sve jači u tom kontekstu, suradnja s Nitendom, već su sada neke igre za iOS zaista impresivne, tko zna…
    S druge strane Google ovisi čisto o hirovitosti i spremnosti korisnika da konzumiraju njihove oglase. Gotovo da nemaju proizvode zbog kojih su korisnici spremni dati novac. Microsoft je nešto konkretniji, ali pitanje je koliko još mogu mlatiti pare na Officeu. Iznenadilo me da toliko malo kod njih čine Windowsi, a toliko puno Office i npr.Xbox. Neobično je i da na listi uopće nema Samsunga

  • Jadranko Pavlotić

    Koje su to gluposti crapple na temelju jednog proizvoda vrijedi više od svih hahahaha koje su to kockarske muljaže stari moj

 
Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
Uporaba kolačića

Mob.hr koristi kolačiće (tzv. cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Klikom na gumb 'U redu' pristajete na korištenje kolačića.  [ U redu ]