LG G3 – Recenzija

Hardver i performanse

Vjerojatno već znate kako G3 dolazi s trenutno najjačim Qualcommovim SoC-om na tržištu, Snapdragonom 801. Unutra su 4 Krait 400 jezgre koje kucaju na 2,5 GHz kao i Adreno 330 grafički koprocesor. U našem slučaju, tu je “samo” 2 GB RAM-a i 16 GB interne memorije. Na tržištu je još dostupan i 32 GB model sa 3 GB RAM-a. Iako sa “svega” 2 GB RAM-a, u G3 ovo se pokazalo sasvim dovoljnim za bezbrižan multitasking, baš kao što je to slučaj bio i sa G2 prošle godine. Ljubitelje benchmarka vjerojatno će zadovoljiti rezultat od cca +39000 na Antutu, a one kojima to ne predstavlja nešto previše u životu, vjerojatno će najviše zanimati kako se ponaša u svakodnevici.

Prvim danom korištenja uređaj je zastajkivao više nego ijedan flagship do sada na testu. Svakim danom, ovo bi se sve više smanjivalo da bi se eventualno nakon 3-4 dana korištenja sve nekako sleglo na svoje i uređaj bi postao sasvim solidan. Nažalost, uređaj i nakon 7 dana i dalje zastajkuje i nije fluidan kao što bi se to očekivalo od njega. Neki će reći da je za sve kriva QHD rezolucija, no mi više vjerujemo kako je to jednostavno stvar optimizacije sustava i LG-evog UI-a. Nestrpljivo čekamo neku nadogradnju sustava kako bi potvrdili našu tezu, no za vrijeme testa ona se nije pojavila.

Stvari se donekle mijenjaju i bolje su ukoliko uključite ART, ali to nije potpuno rješenje i preporučujemo da rađe pričekate nadogradnju sustava. Neki koji su je dobili javljaju kako G3 radi puno bolje i glađe, no opet u trenutku objave ove recenzije nismo imali priliku to potvrditi.

Što igrivosti tiče, gameri će biti zadovoljni jer nema gubljenja frema čak ni u najzahtjevnijim igricama poput Asphalta 8. Sve se odvija vrlo glatko. Jedina mana jest ta što zbog skoka na QHD rezoluciju, neke igrice poput FIFE 14 nisu podržane za G3, ali i to će se ubrzo promjeniti, baš kao što je to slučaj bio kad su tek 1080p zasloni počeli dolaziti.

Kamera

Iako na papiru ista kao i prošle godine, s istim senzorom, brojem MP-a i OIS-om, kamera se ove godine pokazala dosta boljom nego na G2. U odnosu na prošlu godinu, 4 su stvari ipak poboljšane. Dodan je tzv. Laserski autofokus, OIS+, dvotonska LED bljeskalica te je poboljšana obrada slike.

Najzanimljivija stavka je svakako Laserski autofokus koji teoretski fokusira sliku za neki vrlo sitan dio sekunde, koji je zapravo jedino bitan da se pokaže kako je to brži AF od onog kojeg ima Galaxy S5. U praksi se pokazao vrlo brzim i vrlo preciznim, a to je ono što je bitno. Malim testom kojim sam naljepio tamnu izolir traku preko “lasera” ustanovilo se kako G3 ne koristi sam Laser za AF, već i još neke svoje dodatne procese, no isto tako se pokazalo kako mu je tada za istu radnju potrebno nešto više vremena. Ukoliko vas zanima kako to izgleda, pogledajte na kraju teksta video recenziju. Sve u svemu, laserski autofokus radi čak i u mrklom mraku, mada nam nekad nije jasno što je točno fokusirao, ali u većini slučajeva pronađe točno ono što smo željeli. LG je toliko siguran u svoj Laserski AF da je za slikanje potrebno samo dodirnuti željeni predmet u kadru, a G3 će ga instantno fokusirati i uslikati.

Kako kažu u LG-u, OIS+ za razliku od prošlogodišnjeg u G2 stabilizira sliku u 3 dimenzije. G2 je stabilizirao pomake ruke u smijeru lijevo-desno i gore-dolje, dok G3 stabilizira i one u pomaku naprijed-nazad. U praksi se i onaj na G2 pokazao sasvim solidnim i dosta boljim nego bilo kakva digitalna stabilizacija, no ovaj put na G3 je čak i bolji.

Dvotonska LED bljeskalica bi u noćnim uvjetima trebala davati realnije boje od one jednotonske kakvu imamo u G2, no u praksi ne možemo reći da smo baš primijetili kako su boje realnije. Ono što možemo primjetiti jest da je bljeskalica sama po sebi nešto jača od one u G2 i to bi bilo to.

Sučelje kamere doživjelo je drastični redizajn. Dok smo prošle godine imali pregršt svega za podešavati, birati scene snimanja ili slikanja, ove godine sve to je svedeno na neki minimum. Iako vjerojatno većina korisnika koristi ono najosnovnije i slika s automatskim postavkama, nama su draže bile sve one silne postavke iz G2. Istina, novo sučelje je dosta preglednije i jednostavnije, pa i lijepše, no bilo bi lijepo kad bi se negdje mogle uključiti i neke naprednije postavke. Selfie kamera podržava neke “fora” opcije poput slikanja gestom skupljene i raširene šake.

No sigurno se pitate je li sve vrijedno promjena i kakve su slike u odnosu na lanjski model i jesu li uopće bolje. Bez razmišljanja – da. Slike su dosta jasnije s više detalja i za razliku od prošle godine generalno gotovo uvijek ispadaju baš onakve kakve ste i htjeli da ispadnu. G2 je znao imati problema s autofokusom za vrijeme snimanja videa, no to je na G3 riješeno. Kvaliteta snimljenog zvuka u videu također je dosta bolja. Više manje sve što bi ste mogli poželjeti od kamere na smartfonu G3 posjeduje. Sigurno da ima boljih na tržištu i nekih sa ksenonskim blicem i onih kojima slike bolje ispadaju u mraku, no G3 nudi sasvim dobre slike i zadovoljit će čak i one zahtjevnije.

Ovom prilikom moramo pohvaliti i slikanje panorame. Slike fotografirane u panorama modu ispadaju u 50 MP rezoluciji, spojene su odlično, dinamički raspon je vrlo dobar i genralno ovo je jedan od najboljih uređaja za slikanje panorame koji smo imali prilike testirati.

Najveća promjena kamere očituje se u kvaliteti videa, no ne toliko po količini detalja već po svemu ostalom. Boje izgledaju dosta bolje, balans bijele je bolji, a s obzirom na pomoć laserskog autofokusa, predmet kojeg snimate je konstantno u fokusu. Problem s automatskim fokusom bio je boljka prošlogodišnjeg modela i iznimno smo zadovoljni kako radi ove godine.

Primjeri fotografija

Primjer videa

(Uskoro)