Netflix je još uvijek broj jedan, ali nekoliko je razloga zašto bi se to uskoro moglo promijeniti



Otkako je lansiran, sada već davne 2007. godine, Netflix je postao sinonim za streaming. Iako na tržištu danas postoji cijela plejada sličnih servisa, Netflix i dalje predstavlja svojevrsnu paradigmu, a jedan od najvažnijih razloga je to što je bio prvi. U doba kad je započeo s radom, bio je zanimljiva alternativa TV-u i načinu na koji smo do tada konzumirali video sadržaj, te je uskoro masovno prihvaćen od strane mnogih korisnika.

Kad je započeo s vlastitom produkcijom, dodatno je učvrstio svoju poziciju te gledateljima predstavio potpuno novi doživljaj gledanja filmova i serija. Također, godinama nakon što su nikli drugi slični servisi, Netflix se zadržao na tronu zahvaljujući pravovremenoj ekspanziji na svjetsko tržište, tako je sada dostupan globalno, za razliku od konkurencije kao što su Hulu, Apple TV Plus i mnogi drugi koji su se zaključali u SAD i na ponekim drugim tržištima.

No, usprkos svemu navedenom, Netflix po ocjenama korisnika stoji prilično loše, pogotovo u SAD, što je i logično, s obzirom da je na tamošnjem tržištu početkom ove godine podignuo cijene. Iako je ta odluka za sada ograničenog karaktera, pitanje je vremena kad će se poskupljenje proširiti i na ostatak svijeta, posebice zbog sveprisutne inflacije. Ovo je jedan od ključnih razloga zašto je Netflix ove godine izgubio preko 400.000 pretplatnika, no tu nezadovoljstvu nije kraj.

Prema istraživanjima koja su proveli američki mediji, Netflix u zadnje vrijeme zaostaje za konkurencijom na polju dostupnosti sadržaja. Naime, danas najveći konkurent prvom streaming servisu, HBO Max, prilično je agresivno krenuo u ekspanziju, nudeći mnoge popularne naslove koje Netflix nema.

Još jedan problem počeo je stizati tamo gdje je Netflix nekada bio najbolji, a to je vlastita produkcija. Sveprisutni „Netflix Originals“ naslovi su zainteresirali šaroliku publiku, no u posljednje vrijeme, korisnici se žale na kvalitetu. Iako dobri naslovi i dalje stižu, primjetno je da je kvaliteta sadržaja opala, posebice kod serija. Ne govorimo ovdje o ukusima, već o činjenici što su mnoge serije prikazane u samo jednoj ili dvije sezone, dok se na nastavke, ili predugo čeka, ili uopće ne budu snimljeni. Ovakva praksa uvelike šteti imidžu nekoga tko se voli hvaliti vlastitom produkcijom.

Ako priču ipak malčice okrenemo na ukuse, iz osobnog iskustva moram reći da je kvaliteta opala i po pitanju samog sadržaja, budući da bi „Continue watching“ lista nikad nije bila dulja, a mnogi prijatelji i poznanici su mi se požalili na slično iskustvo. Ova situacija govori sama za sebe.

Ne treba zaboraviti ni Netflixovu najavu dodatne naplate korisnicima za koje utvrdi da dijele lozinke. Nije potpuno jasno na koji će način kompanija  ovo utvrđivati pa je u startu upitna vjerodostojnost takve politike, a ne treba zanemariti ni mogućnost pogreške, što će svakako izazvati dodatni bijes korisnika.

I dok Netflix izmišlja kako će zakinuti vlastite korisnike, konkurencija grabi naprijed. Stoga se s pravom možemo zapitati do kada će Netflix i dalje živjeti na staroj slavi, odnosno hoće li bilo što učiniti da opravda povećanje cijena, odustane od uhođenja korisnika zbog dijeljenja lozinki i donekle popravi situaciju sa sadržajem.