Biznis

Prosječna cijena smartfona rasla 10% globalno u 2. kvartalu 2020. godine. Kina predvodi rastom



Tvrtka za istraživanje tržišta Counterpoint Research objavila je da je prosječna prodajna cijena isporučenih smartfona u drugom kvartalu ove godine, koji je bio obilježen karantenom u većini zapadnih zemalja, rasla za 10% usprkos padu količine prodanih smartfona. Jednostavno rečeno, prodano je manje smartfona, ali po većoj cijeni.

Regionalno gledno, jedino je na južnoameričkom tržištu zabilježen pad prosječne prodajne cijene smartfona, dok je na svim ostalim tržištima zabilježen rast, a najviše u Kini. Prosječna prodajna cijena smartfona u Kini narasla je 13% u odnosu na isto razdoblje prošle godine (2. kvartal 2019.) i iznosi 310 dolara, dok je u Europi zabilježen rast od 1% uz prosječnu prodajnu cijenu od 291 dolara. Prema ovim podacima, kineski kupci smartfona spremni su izdvojiti veće novčane iznose pri kupovini u odnosu na europske, dok je Sjeverna Amerika na prvom mjestu po prosječnoj cijeni smartfona koja je iznosila 471 dolara.

Cijene smartfona mogu se povezati i sa kupovnom moći pojedinog tržišta, vodeći se logikom da stanovništvo s većom kupovnom moći kupuje skuplje proizvode. Isto tako, dok su zapadna tržišta bila u karanteni, u Kini je situacija ipak bila bolja što je vjerojatno utjecalo na rezultate kao i činjenica da kinesko tržište trenutno ima najveću ponudu 5G uređaja zbog raširenosti 5G mreže, a oni dolaze s većom cijenom. Counterpoint napominje da je navedena cijena za isporučeni smartfon, u kojem nije uključen porez i marža distribucijskih kanala.



Po pitanju prihoda pojedinog proizvođača smartfona na globalnoj razini, Apple uzima najveći dio kolača s udjelom od 34%, dok se na drugom mjestu probio Huawei s udjelom od 20% u ukupnim prihodima od smartfona u svijetu. Treći je Samsung sa 17%, a slijede Vivo i Oppo sa 7%, odnosno 6%.

izvor: Counterpoint