Recenzija: HTC Titan

Operativni sustav, sučelje, preformanse…

Windows Phone 7.5 iliti Mango najnovija je verzija Microsoftovog mobilnog OS-a, a HTC Titan jedan je od prvih uređaja temeljenih na njemu. Jedna od često spominjanih zamjerki ovom operativnom sustavu je izostanak podrške za dvojezgrene procesore. Ako se malo izdignemo iz okvira razmišljanja u kojem sirova snaga hardvera predstavlja paradigmu vidjet ćemo i drugu stranu. Naime, svi oni koji su barem jednom u rukama imali Windows Phone uređaj mogli su se uvjeriti kako su ovdje brzina rada i fluidnost sučelja besprijekorni. Možda je nezahvalno uspoređivati, ali performanse koje Android postiže s dvojezgrenim procesorima Windows Phone postiže s jednojezgrenima. Slažem se, ovakvu bi tvrdnju trebalo potkrijepiti nekim benchmark testovima, no budući da su oni sami po sebi nepouzdani kao i činjenica da se radi o različitim platformama sve skupa ne bi imalo nekog smisla.
Upravo radi toga smatram da je najobjektivnija usporedba u stvari osobni doživljaj korisnika.
Također, surfanje, igranje i gledanje filmova neće biti puno lošije nego što je to slučaj na Androidima.

Što se tiče stabilnosti sustava i ponašanja u radu treba reći da tijekom ovih desetak dana nije bilo ni najmanjih problema.

Windows Phone dizajn sučelja i njegove pločice priča su za sebe i malo je onih koji će ovdje ostati ravnodušni. Osobno se ne mogu svrstati u onu grupu koja ovakav koncept obožava niti mi se čini posebno privlačnim, iako poznam mnoge koji su ovim naprosto oduševljeni. Mogu se jedino pokušati naviknuti što na kraju krajeva i nije tako teško. Prednost ovakvog koncepta, popularno nazvanog Metro sučelje leži u jednostavnosti i preglednosti, no nedostatak može biti nedovoljna maksimalna količina sadržaja postavljenog na vidljivu površinu zaslona te njena opća  uniformiranost.

Dakle, pločice (tiles) na početnom zaslonu predstavljaju ono što npr. na Androidu predstavljaju prečice aplikacija i widgeti. Neki od njih su statični, dok su drugi opet “živi” i prikazuju događaje, obavijesti i sl. dakle, ekvivalent widgetima. Početni zaslon, tj. njegova vidljiva površina može sadržavati maksimalno 4 reda pločica koji se mogu sastojati od jedne veće ili dvije manje pločice. Za razliku od drugih sučelja gdje postoji nekoliko početnih zaslona ovdje on predstavlja neku vrstu trake koju možemo scrolati gore-dolje i na taj način pristupiti ostatku sadržaja.

Povlačenjem prsta ulijevo otvara se glavni izbornik u kojem su abecednim redom poredane sve aplikacije.

Naravno, nije sve u početnom zaslonu jer Windows Phone donosi i drukčiji koncept građe aplikacija. Sučelje aplikacija svodi se na stalnu mogućnost listanja lijevo-desno kako bi se pristupilo drugim mogućnostima, a svaka cjelina pri vrhu zaslona ima svoj naziv radi lakšeg snalaženja. Čak je i Google u novom Androidu, odnosno ICS-u u mnogim segmentima ovakav koncept upotrijebio kod izrade mnogih novih aplikacija.
Ukratko, ovakav sustav izbornika i aplikacija pregledan je i jednostavan te kao takav zaslužuje svaku pohvalu.

Multitasking

Za razliku od prve verzije Windows Phone operativnog sustava Mango donosi izmijenjen koncept multitaskinga i sada još više nalikuje onom na iOS-u. To znači da se aplikacije ne vrte u pozadini na klasičan način već su suspendirane. Neke od njih i dalje imaju mogućnost rada u pozadini, što bi se trebalo odnositi na one koje za normalno funkcioniranje moraju imati stalnu internetsku vezu ili GPS. U postavkama se zbog uštede energije multitasking može isključiti, ali u tom slučaju nije potpuno jasno koje aplikacije i dalje imaju mogućnost pozadinskog rada, Naime, na popisu se pojavljuje samo HTC Hub aplikacija, iako E-mail klijent ili naknadno instalirani Gchat (Google Talk) u pozadini sasvim normalno funkcioniraju.

Multitasking izborniku pristupa se dužim pritiskom na “back” tipku (strelica) i tada se suspendirane aplikacije prikazuju u obliku prozora. Moguće ih je listati lijevo-desno te ponovo aktivirati. Nije ih moguće isključiti već nakon što se određeni broj njih prikaže one prve same “ispadaju” i na taj se način isključuju.