Apple Biznis

Strategy Analytics: Apple u zadnjem kvartalu zauzeo prvo mjesto, Samsung ga zadržao na godišnjoj razini



Strategy Analytics objavio je podatke o globalnoj isporuci smartfona za zadnji kvartal i cijelu 2017. godinu. U razdoblju od listopada do prosinca u svijetu je prodano 400 milijuna smartfona. Apple je u ovom kvartalu zauzeo prvo mjesto s prodajom od 77,3 milijuna iPhonea, čime je zauzeo čak 19,3% tržišta.

Drugoplasirani Samsung je u istom razdoblju prodao 74,4 milijuna smartfona i osvojio 18,6% tržišta. Treći je Huawei s 41 milijun prodanih uređaja i 10,2% osvojenog tržišta. Četvrti je Oppo s 29,5 milijuna prodanih uređaja i 7,4% osvojenog tržišta, a peti Xiaomi s 27,8 milijuna primjeraka i 6,9% tržišta.

Na godišnjoj razini situacija je malo drukčija. Od ukupno milijardu i pol prodanih uređaja, Samsungovih je bilo 317,5 milijuna s udjelom od 21,1% tržišta. Apple je prodao 215,8 milijuna iPhonea i osvojio 14,3% udjela. Treći Huawei bilježi prodaju od 153 milijuna uređaja i tržišni udio od 10,1%, četvrti Oppo sa 118 milijuna i 7,8% udjela, dok je peti Xiaomi zabilježio 91,3 milijun prodanih smartfona i zauzeo tržišni udio od 6,1%.

I na kvartalnoj i na godišnjoj razini i dalje je primjetno da najveći postotak zauzimaju «ostali», dakle svi oni koji su pojedinačno prodali manje od najvećih imena. Njihovih 611 milijuna prodanih uređaja i 40% tržišnog udjela govori o iznimno velikom broj proizvođača, tj. brandova koji sudjeluju u ovoj prilično živahnoj tržišnoj utakmici.