Biznis Aplikacije

Good bye, Revolut! Želite primati plaću na ovaj servis? Razmislite još jednom



Revolut, tvrtka koja je prije nekoliko godina u Europi napravila pravu revoluciju u pristupu novčarskim uslugama, iznimno je brzo postala popularna i prihvaćena od strane hrvatskih korisnika. Vođenje bankovnih računa nudi doslovno besplatno, što je u usporedbi s „domaćim“ banakama mnogima postalo primamljivo.



Jedna od najvećih prednosti Revoluta je u tome što se njihove Visa i Mastercard kartice mogu jednim potezom dodati u Google Pay i Apple Pay usluge, što je mnogima olakšalo i pojednostavilo svakodnevno plaćanje troškova u trgovinama, restoranima, hotelima itd. Naime, veliku većinu kartica hrvatskih banaka još uvijek nije moguće koristiti putem gore navedenih mobilnih servisa za plaćanje.

U međuvremenu su se u medijima pojavile informacije i o tome kako je Porezna uprava dala mišljenje da se redovita primanja, dakle plaća, legalno može isplaćivati na Revolut račun, iako je IBAN koji vam je dodijeljen, započinje s LT (Revolut u Litvi ima sjedište), a ne HR, kao u domaćim bankama. Iako je ovo po po aktualnim hrvatskim zakonima upitno, vjerovat ćemo Poreznoj upravi.

Znači, ako porezna tvrdi da plaću možete primati na Revolut, tj. da ne morate imati račun u nekoj od hrvatskih banaka, koje vam vođenje naplaćuju, logično je da ćete se odlučiti otvoriti besplatni račun u Revolutu, kako biste izbjegli nepotrebne troškove. No je, li to zaista pametno?

Naime, u zadnjih nekoliko tjedana, Revolut je imao određenih problema prilikom nadoplate računa. O ovome su nas obavijestili mnogi čitatelji, da bih nedavno i sam iskusio slično. Tako sam nedavno htio nadopuniti Revolut račun svojom karticom Erste banke, da bih u nekoliko minuta dobio poruku kako nadoplata nije uspjela, odnosno kako je kartična transakcija – odbijena. Na moje čuđenje, odmah sam otišao u George aplikaciju Erste banke, gdje me dočekao hladan tuš. Moja sredstva su kartičnom transakcijom instantno skinuta s računa, ali u Revolut nisu stigla.

Slučajno ili ne, desetak minuta nakon neuspjele transakcije, Revolut šalje push obavijest o tome kako trenutno imaju problema s top-up sustavom nadoplate putem kartičnog poslovanja i da, pazi sad – probam kasnije. OK, pomislim. Sljedeći dan pokušam nadoplatiti još jednom, ali ni tada ne uspijevam, te dobijem sličnu poruku. Transakcija neuspjela, ali sredstva na mom Erste računu su zadržana, dakle ne i prebačena na Revolut (jake li utjehe).

Odmah otiđem u najbližu poslovnicu Erste banke da mi razjasne o čemu se radi. Ljubazna djelatnica na šalteru je odmah konstatirala da je moja prva transakcija završila tako da su sredstva s računa skinuta, a na moju primjedbu kako na odredište (Revolut) nikad nisu stigla, obavila je eskalaciju na višu razinu.

Dakle, imamo problem kojeg treba riješiti. OK. Nakon povratka kući, započnem chat s korisničkom službom Revoluta. Nakon razmjene desetak poruka s botovima, uspijem dođi do žive osobe koja je, puna entuzijazma, sprema riješiti moj problem. Nakon nekih pola sata objašnjavanja, ljubazni djelatnik Revoluta mi kaže da „ne zna“ gdje su moja sredstva završila, ali da zna da „nisu izgubljena“. Na moje zaprepaštenje i pitanje „alo kad ću ja vidit svoje pare?“, djelatnik mi je odgovorio kako treba proći pet do sedam dana da se sredstva vrate.

Pet do sedam dana? Znači novci su nestali doslovno u sekundi, ali zbog njihove greške, ja moram čekati tjedan dana da ih dobijem natrag?

U trenucima nastanka ovog teksta, moja sredstva s početka priče upravo proživljavaju svoj sedmi dan u bespućima svjetlovodne mreže kablova, dakle nisu mi dostupna ni u Revolutu, ni u Erste banci. Ovdje svakako moram pohvaliti djelatnike moje banke jer su me u međuvremenu nekoliko puta kontaktirali, provjeravali i tražili dodatne informacije kako bi riješili moj problem, dok se korisnička služba Revoluta ponaša kao da ih se to ne tiče.

Iskreno, nakon što je Porezna uprava doslovno rekla da se plaća može isplaćivati na Revolut račun, imao sam namjeru zatvoriti sve račune u domaćim bankama i potpuno se prebaciti na digitalni Revolut, ali nakon ove epizode, preostaje mi jedino da napravim upravo suprotno. Ako mi se sredstva s Revoluta ikad vrate, isti trenutak ću zatvoriti račun kod njih, što sam im već i najavio, ali njih kao da nije briga, jer im je slava očito udarila u glavu. Čak ni činjenica što sam korisnik "Metal" plana (1000 kuna godišnje), nije pomogla da se moj slučaj riješi po nekom ubrzanom postupku, iako će vam prilikom prodaje tih premium pretplata, obećavati brda i doline.

U razgovoru s prijateljima i poznanicima, saznao sam da je ovo zapravo česta pojava, ali s obzirom da se radi o relativno malim iznosima, oni ne dižu paniku kao ja. No, nakon svega ipak razmislite. Želite li da vam poslodavac cijelu plaću isplaćuje na Revolut račun, pa da nakon toga morate voditi ovakve bitke, ili je možda pametnije zadržati kakvu-takvu sigurnost pod skutama domaćih banaka, ma koliko vam mrske bile.

Isto tako treba napomenuti kako se razgovor s korisničkom službom Revoluta može voditi samo na engleskom jeziku. Znači, ako nemate razinu znanja engleskog koja je potrebna, nemojte se čuditi ako vas Revolut „namagarči“, budući da je s njihove strane ta konverzacija pravno neupitna. Da, to je onaj tekst kojeg ne čitate kad pristajete na sve uvjete korištenja.

Jasno, u cijeloj priči ne možemo ne spomenuti neustavni zakon Republike Hrvatske koji kaže da se plaća mora isplaćivati na račun u banci, a ne u gotovini. Bilo bi idealno da plaću primamo „na ruke“ i da o njoj odlučujemo sami, ali država je ta koja nas tjera na prisilni odnos s bankama. Nažalost, od ove situacije ne možemo pobjeći, ali od Revoluta svakako možemo.

Napomena: svi izneseni podaci su dokumentirani u redakciji i Erste banci Hrvatska