Apple Android Top teme Aplikacije

Studija pokazuje da se aplikacije na iOS-u ruše češće nego na Androidu

App-Store-Logo-Broken


Sigurno smo svi barem jednom iskusili da nam se aplikacija tijekom korištenja srušila. Postoji uistinu velik broj scenarija koji mogu dovesti do rušenja pojedine aplikacije, ali pokušat ćemo navesti par najčešćih.

Greške u kodu


Većina rušenja aplikacija svoj razlog imaju u loše isprogramiranoj aplikaciji ili dijelu aplikacije. Referenciranje objekta ili varijable koja nije inicijalizirana često dovodi do fatalnih grešaka koje se korisnicima prikazuju kao – rušenje.

Baratanje memorijom


Iako je u zadnjih nekoliko godina procesorska i memorijska moć prijenosnih uređaja drastično unaprijeđena, programeri svejedno trebaju pisati efikasne aplikacije koje će koristiti minimalnu količinu resursa. Zbog širokog spektra uređaja, programeri moraju voditi računa i o mobitelima i tabletima niže klase na kojima performanse aplikacije neće biti jednako dobre kao i na uređajima visoke klase. Neefikasno iskodirane aplikacije se mogu rušiti na uređajima s manje raspoložive memorije ili sporijim procesorom zbog nedostatka sistemskih resursa.
Programeri koji programiraju aplikacije za iOS uređaje u ovom segmentu moraju biti posebno pažljivi, zbog toga što je kod iOS aplikacija programer zadužen za upravljanje memorijom (alokacijom / oslobađanjem), dok je to kod Androida ponešto lakše jer se u većini slučajeva odvija automatski.

Internet konekcija


U slučaju stabilne internet konekcije, većina aplikacija koje se oslanjaju na dohvaćanje podataka s interneta radi dobro, no do problema dolazi kada stabilna konekcija postaje – nestabilna. Programeri prilikom kodiranja aplikacija moraju predvidjeti i slučaj da se Internet veza prekine ili da se zbog loše veze pribavi samo manji dio potrebnih podataka.
Ako takvi scenariji nisu predviđeni, a u slučaju prekida internet veze prilikom započetog pribavljanja podataka, aplikacija se vrlo često sruši.

A što kaže praksa?


Na izravno pitanje "na kojem se OS-u se ruši veći broj aplikacija, Androidu ili iOS-u?", siguran sam da bi većina odgovorila - na Androidu.
No, sudeći prema posljednjoj studiji tvrtke Crittercism ispada da se aplikacije na iOS-u ruše dvostruko više od aplikacija na Androidu.

Između ostalog, istraživanje je donijelo rezultat koji nikoga ne bi trebao iznenaditi, a on pokazuje da se broj rušenja aplikacija vidno smanjuje u novijim verzijama iOS-a i Androida.

Tako se aplikacije pokretane ne Googleovom KitKatu (Android 4.4), Jelly Beanu (4.3) i Ice Cream Sandwichu (4.0) ruše oko 0.7% vremena. Situacija sa starijim OS-ovima je nepovoljnija, pa se tako aplikacije pokretane na Gingerbreadu (2.3) ruše 1.7% vremena izvršavanja.

U Appleovom taboru je situacija nešto lošija, pa se tako aplikacije na posljednjem iOS-u 7.1 ruše 1.6% vremena, na iOS-u 7 2.1% vremena, dok je na iOS-u 6 taj broj 2.5%.

Obrazloženje ovih brojeva možemo pronaći i u ponešto pametnijim novim OS-ovima koji u većini slučajeva omogućuju oporavak aplikacija, čak i ako dođe do pogrešaka u kodu koje programeri nisu predvidjeli.

Zanimljivi su i podaci o postotcima rušenja prema pojedinim uređajima. Tako je Samsungov Galaxy S4 najstabilniji uređaj s postotkom rušenja od 0.9%, dok je s druge strane iPad 2 najnestabilniji s postotkom od 2.6% vremena. HTC One i Samsung Galaxy S3 imaju postotak od 1.2%, dok se iPhone 5 ruši 1.7%, a iPhone 5s 2%.

Generalno gledajući tableti imaju veći postotak rušenja, pa je tako taj broj najveći kod prethodno spomenutog iPada 2, a najmanji kod iPada 4.

Što se aplikacija tiče, najviše se ruše aplikacije koje su i najzahtjevnije što se sistemskih resursa tiče, a to su naravno igre. Od ukupnog broja rušenja aplikacija igre zauzimaju 4.4%, 0.4% je pripalo aplikacijama e-trgovine, a 0.6% aplikacijama za komunikaciju društvenim mrežama.

Studija navodi i pozitivan trend smanjenja broj rušenja aplikacija predstavljanjem nove verzije operacijskih sustava. A obzirom da i developeri sve više aplikacija izrađuju posebno za tablet uređaje broj rušenja aplikacija i na njima bi se tokom 2014. godine trebao izjednačiti s mobitelima.