Biznis

U 2013. prodaja smartfona prvi put nadmašila prodaju običnih mobitela

Screen Shot 2014-02-13 at 11.45.16


Gartner je upravo izašao sa svojim statistikama za 2013. godinu u cijelosti. Najzanimljiviji dio najnovijeg izvještaja odnosi se na prodaju smartfona u svijetu, odnosno činjenicu što je prvi put prerasla prodaju običnih mobitela.

Tijekom 2013. godine udio pametnih telefona u ukupnoj masi prodanih uređaja iznosio je 53,6%, a u posljednjem kvartalu 2013. godine čak 57,6%. Ovaj podatak govori da se rast udjela smartfona na tržištu i dalje povećava i da u 2014. godini možemo očekivati njihovu još veću dominaciju.

Samsung je i dalje na vodećem mjestu sa skoro 300 milijuna prodanih uređaja i tržišnim udjelom od 31%. Prati ga Apple sa 159 milijuna prodanih iPhonea, čime je ostvario udio od 15.6%. Na trećem mjestu nalazi se Huawei sa 46 milijuna prodanih uređaja i 4,8% tržišnog udjela, a na četvrtom LG s otprilike istim takvim udjelom. Na petom mjestu je kineski Lenovo s nešto manje prodanih uređaja i s 4,5% udijela na tržištu.

Zanimljivo je vidjeti da su s liste pet najvećih proizvođača smartfona nestali Nokia i BlackBerry, a niti Sony se nije uspio probiti.

Screen Shot 2014-02-13 at 11.32.55

Kad su operativni sustavi posrijedi, Android i dalje suvereno vlada sa skoro četiri petine udjela na tržištu (78,45), iOS se zadržao na 15% udjela, Windows Phone je na skromnih 3,2%, a BlackBerry je pao na 1,9% udjela na tržištu.

Znamo da je iOS svijet za sebe i da Appleu nije ni cilj postići tržišni udio kojim bi eventualno za vrat puhao vodećem Androidu, ali je znakovito da se Microsoftov Windows Phone još nije uspio dignuti iznad granice od 4% koju već godinama pokušava probiti. Što se BlackBerryja tiče, ova će platforma vjerojatno ubrzo nestati s ove liste, a razlog tome je povratak u poslovni svijet koji je osjetno manjeg obujma od tržišta za široke mase. No, dok je BlackBerry (bivši RIM) eksperimentirao s uređajima koji su trebali konkurirati iPhoneu i Androidu, ogroman dio upravo poslovnog sektora se prebacio na iOS i dijelom Android pa je sada utipno hoće li i u tom segmentu uspjeti vratiti staru slavu.