Apple Android Top teme

Android Market vs. App Store


Da se u startu razumijemo, nisam iPhone korisnik niti Apple fan. Ovaj tekst je nastao kao plod frustracije s iskustvima u Android Marketu, a usporedba ide s App Storeom kao jedinim relevantnim faktorom za usporedbu.

Dakle, dućani i pijace koji su zaduženi za prodaju aplikacija ili ih nude džabe postale su neizostavni dio svake iole ozbiljne kompanije koja se pokušava u što boljem svjetlu prikazati korisnicima mobilnih uređaja i što bolje proći na tržištu općenito. Appleov iTunes App Store je dakako najveći dućan u ovom trenutku i broj aplikacija na policama dućana će uskoro dosegnuti 200.000. Googleova pijaca, tj. Android Market mu je za petama i po zadnjim informacijama od prije mjesec dana sadržavala je nešto više od 50.000 aplikacija i bilježi streloviti rast. Po mišljenju raznih stručnjaka i analitičara pitanje je vremena kada će Market po broju aplikacija dostići i preteći App Store, a to zaključuju prateći njihove stope rasta i trendove na tržištu. Bilo bi krajnje neozbiljno u istom kontekstu spominjati ostale trgovine poput Nokia Ovi Storea, Windows Mobile Marketplacea i BlackBerry App Worlda jer su u odnosu na ova dva giganta jednostavno zanemarivi.

App Store i Android Market imaju praktički iste karakteristike što se tiče svrstavanja i kategoriziranja aplikacija i funkcioniraju na sličan način. Ako pak usporedimo njihove web verzije vrlo brzo vidimo da je App Store dizajnom daleko superiorniji, što je inače jedna od odlika Apple-a, dok se Android Market web stranica ne može nazavati ni lošom kopijom. Na stranu što je nedavno redizajnirana, Android Market stranica nema implementirano pretraživanje, na što Google odgovara nesuvisnim objašnjenjima koje je deplasirano komentirati i navode korisnike na pretraživanje aplikacija na mobilnim uređajima. Ok Google, ali mi bismo to više voljeli raditi na računalu.

Nadalje, razlika je u i samom pristupu prodaje aplikacija. Dok Apple „uzima“ 30% od krajnje cijene aplikacije Google ne uzima ništa i to je prednost Android Marketa za developere. Isto tako, za iPhone platformu developeri trebaju plaćati godišnju članarinu i programirati na Mac-u, što zahtijeva veću financijsku podlogu. Ali sve ovo krajnjim korisnicima ionako nije bitno. Ono što jest bitno je kvaliteta aplikacija, gdje iPhone platforma opet dobiva bitku. Svi više-manje znamo kako Apple ima posebnu, vrlo restriktivnu proceduru za uvrštavanje aplikacija u App Store. Međutim taj skup pravila  donekle garantira kvalitetu koja je, kako god okrenemo, veća od kvalitete aplikacija u Android Marketu u koji se aplikacije uvrštavaju bez ikakve kontrole, ma koliko mi šutjeli o tome.

Posebno frustrirajuća činjenica je nemogućnost pronalaska određene aplikacije u Marketu ukoliko firmware uređaja ne odgovara specifikaciji u određenoj aplikaciji. Tako se recimo za HTC Legend ne može skinuti Google Maps 4.2 jer firmware nije odogovarajući. Moram čekati službeni HTC-ov update da bih mogao instalirati Google Maps. Google, naravno za ovo krivi HTC, tj. proizvođača, što je suludo s obzirom da je uređaj na tržištu tek 2 mjeseca i već je doživio jedan firmware update, nakon kojega sam konačno mogao instalirati recimo Nimbuzz. Sve ovo je ujedno jedan od nedostataka open-source ideje. Za ovo potonje postoje razna rješenja, kao npr. ručno kopiranje .apk filea ako imate sreće naći ga, ali čemu onda postoji Android Market? Slijedeća verzija Androida bi ovo trebala riješti, barem je tako obećano.

Što reći na kraju? S korisničke strane gledano Appleov dućan je ipak na jednom višem nivou od Googleove pijace. U Marketu je ukupna kvaliteta aplikacija manja, što s druge strane niti malo ne umanjuje važnost i vrijednost kvalitetnih Android aplikacija koje zaslužuju itekako bolji tretman. Bez uvođenja kontrole uistinu je nemoguće očekivati podizanje prosječne kvalitete aplikacija, ali Google očito ima drugačiju strategiju i želi masovnošću udariti na Apple-ovu karizmu, što može biti dvosjekli mač.
Advertisement Advertisement Advertisement