Pravni spor između Applea i Europske unije nastavlja se, a potencijalna posljedica mogla bi biti uklanjanje AirDrop funkcije s iPhonea prodanih u državama članicama EU. Naime, Apple je podnio žalbu na dio propisa iz Digital Markets Acta (DMA), koji od njega zahtijeva otvaranje određenih funkcionalnosti trećim stranama. Ako izgubi ovaj slučaj, moguće je da će povući neke postojeće značajke iz europske verzije svojih uređaja.
EU je prošle godine ocijenila da Apple ograničavanjem određenih iOS funkcionalnosti na vlastite uređaje, poput AirDropa ili automatskog uparivanja s AirPods slušalicama, narušava tržišnu konkurenciju. Europska komisija stoga zahtijeva da Apple omogući pristup tim značajkama i drugim proizvođačima hardvera.
Iako je Apple tada naveo da je u razgovorima s Komisijom o mogućim rješenjima, najnovijom žalbom jasno je da dogovor nije postignut.
Apple je u svojoj izjavi naveo da bi prisilna interoperabilnost mogla ograničiti njegovu sposobnost inovacije na europskom tržištu, čime bi se korisnicima u EU pružilo „lošije korisničko iskustvo“. U praksi to bi moglo značiti da nove funkcije koje se uvode globalno neće biti dostupne u EU, kao što je slučaj u početku bio s Apple Intelligence, dok je nedostupnos iPhone Mirroringa u EU još uvijek prisutna.
Neki analitičari smatraju da Apple može otići i korak dalje, da bi postojeće funkcionalnosti, poput AirDropa, mogle biti uklonjene sa svih iPhonea u EU, ako sud odluči u korist Europske komisije. Slična sudbina mogla bi zadesiti i automatsko uparivanje s AirPods slušalicama, a u ekstremnim slučajevima mogla bi se razmatrati i nedostupnost cijelih uređaja kao što su Apple Watch ili AirPods, iako je to manje vjerojatno.
Apple već godinama vodi slične regulatorne bitke i u EU i u SAD-u, najčešće s vrlo čvrstim stavovima, pa nije isključeno da će i u ovom slučaju odgovoriti oštrije nego što se očekuje.
Istini za volju, vidjeli smo kako je EU prisilila Apple da uvede USB-C utor, što je svakako pozitivna strana regulative, no isto tako treba imati u vidu i pretjeranu regulaciju, koja je često kontraproduktivna i zapravo štetna. Vlasnici novijih automobila sigurno znaju kako im se život može zakomplicirati zbog start-stop sustava ili DPF filtera, a da ne spominjemo sumanutu odluku o ograničavanju snage usisavača na 1400W, dok električni automobili istovremeno mogu razvijati preko 1000W.