Tržište tableta u zadnjih je par godina doživjelo procvat, no vidjeli smo kako je već lani postalo vidljivo da polako nastupa svojevrsno zasićenje. Iako je na godišnjoj razini ukupna prodaja tableta narasla za 11% (49,3 milijuna primjeraka), u zadnjem je kvartalu ostvaren pad od 1,5% u odnosu na prethodni, prenosi IDC.
Apple je u drugom kvartalu pojedinačno prodao najviše tableta i to 13,3 milijuna iPada (uključujući i Mini verzije), čime je ostvario tržišni udio od 26,9%. Usporedbe radi, u istom razdoblju lani Apple je prodao 14,6 milijuna iPada s tržišnim udjelom od 33%. Pad prodaje u odnosu na isto razdoblje lani iznosi 9,3%.
Samsung je, pak, ostvario rast prodaje i to za relativno malih 1,6%. U navedenom razdoblju prodao je 8,5 milijuna tableta, ali mu je ukupni tržišni udio s lanjskih 18,8% pao na 17,2%. Treći je Lenovo s 2,4 milijuna prodanih tableta, što predstavlja porast od čak 64,7% u odnosu na prošlu godinu i sada drži tržišni udio 4,9%. Slično stoji i ASUS s 4,6% tržišnohg udjela, dok je peti Acer s 2% udjela.
Vendor |
2Q14 Unit Shipments |
2Q14 Market Share |
2Q13 Unit Shipments |
2Q13 Market Share |
Year-over-Year Growth |
1. Apple |
13.3 |
26.9% |
14.6 |
33.0% |
-9.3% |
2. Samsung |
8.5 |
17.2% |
8.4 |
18.8% |
1.6% |
3. Lenovo |
2.4 |
4.9% |
1.5 |
3.3% |
64.7% |
4. ASUS |
2.3 |
4.6% |
2.0 |
4.5% |
13.1% |
5. Acer Group |
1.0 |
2.0% |
1.5 |
3.4% |
-36.3% |
Others |
21.9 |
44.4% |
16.4 |
37.0% |
33.4% |
Total |
49.3 |
100.0% |
44.4 |
100.0% |
11.0%
|