Još od Apple 2011. godine, tradicionalno lansiranje glavne linije Appleovih iPhonea odvija se u rujnu. Dok su proizvođači Androida u prošlosti često predstavljali svoje perjanice na događajima poput MWC-a, tijekom godina je cijela industrija skoro potpuno napustila sajam u Barceloni, a mnogi su proizvođači počeli pomicati lansiranja svojih najboljih Android uređaja kako bi bili bliže Appleovim najnovijim modelima. Međutim, čini se da se upravo u trenutku kada se Android ekosustav uskladio s ovim ritmom, Apple sprema radikalno promijeniti dinamiku tržišta.
Prema nedavnom izvješću Bloomberga, Apple je spreman temeljito preispitati svoju strategiju lansiranja iPhonea, i to značajnim povećanjem broja predstavljenih modela i ravnomjernijom raspodjelom njihovog izlaska. Umjesto jednog velikog događaja u rujnu s povremenim, manjim lansiranjem serije "iPhone e" u veljači ili ožujku, Apple planira podijeliti lansiranja ravnomjernije između ova dva ključna razdoblja, počevši od 2026. godine.
Navodno će Apple u jesen 2026. (pretpostavljamo rujan) predstaviti iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max i, po prvi puta, svoj sklopivi telefon, vjerojatno nazvan iPhone Fold. Zanimljivo, tada bi mogli izostati osnovni model iPhone 18 i potencijalna nadogradnja iPhone Aira. Ovi izostavljeni modeli očekuju se šest mjeseci kasnije, u proljeće 2027., zajedno s modelom iPhone 18e.
Ovaj obrazac trebao bi se nastaviti godinama, pri čemu će Apple lansirati između pet i šest modela godišnje – najveći broj u novijoj povijesti tvrtke.
Ova nova strategija lansiranja donosi brojne prednosti za Apple. Omogućila bi stabilniji prihod tijekom cijele godine, umjesto da se koncentrira neposredno prije blagdanske sezone. Također bi smanjila pritisak na zaposlenike i proizvodne partnere u lancu opskrbe, te spriječila da telefoni međusobno kanibaliziraju marketinške napore.
Bloomberg također naglašava kako bi ravnomjerno raspoređena lansiranja dala Appleu više godišnjih prilika za kontriranje novim izdanjima konkurenata poput Samsunga.
Bez obzira sviđa li se to Android OEM-ovima ili ne, Appleova nova strategija lansiranja vjerojatno će postaviti ton za sljedeće desetljeće na tržištu pametnih telefona.
Poput Applea, za očekivati je da će se sve veći broj Android proizvođača usmjeriti na lansiranje svojih premium perjanica – modela s oznakama Pro i Ultra – u razdoblju prije blagdanske sezone. To bi im omogućilo izravnu konkurenciju modelima iPhone Pro i iPhone Pro Max. Isti trend mogao bi se prenijeti i na segment sklopivih telefona, gdje će se svi "slučajno" uskladiti s lansiranjem iPhone Folda.
S druge strane, osnovne perjanice, povoljniji flagshipi, modeli srednje klase i početni telefoni sada će se vjerojatno pomicati bliže lansirnom prozoru veljača, ožujak i travanj. Ovi Android telefoni izravno će se natjecati s osnovnim modelom iPhone i iPhone e serijom, što čini ovaj period logičnim za predstavljanje svojih najjačih aduta u tom cjenovnom rangu.
Ovaj će pomak trajati nekoliko godina, budući da se cijeli ciklus razvoja proizvoda i lanac opskrbe moraju prilagoditi novom rasporedu. Iako će Android proizvođači vjerojatno nuditi različita opravdanja, kopiranje Appleovih poteza kako bi mu se uspješno konkuriralo već je postala uobičajena praksa.
-
Samsung: Postoji mogućnost da korejska kompanija objedini lansiranje Galaxy S Ultra s Galaxy Z Foldom, pomičući ih u jesen kako bi se bolje natjecali s iPhone Pro i iPhone Foldom. U međuvremenu, osnovni Galaxy S i potencijalno Galaxy FE mogli bi pronaći svoje mjesto u proljetnom prozoru, parirajući osnovnom iPhoneu i iPhoneu e.
-
Google: Lansiranja Google Pixela već su prilično usklađena, no glavna promjena bila bi odvajanje osnovnog Pixela od uobičajenog listopada i njegovo lansiranje zajedno s Pixel A serijom u travnju. Listopad bi se tada mogao fokusirati isključivo na premium telefone, poput Pixel Pro linije, uključujući i Pixel Pro Fold.
Izvješće Bloomberga također se osvrnulo na glasine o odgodi iPhone Aira, pojašnjavajući da on zapravo nije bio namijenjen za nadogradnju 2026. godine, zbog čega ga Apple nije ni nazvao iPhone 17 Air. Odsutnost broja u maloprodajnom nazivu sugerira da je riječ o neovisnoj liniji telefona koja nije vezana uz godišnji raspored lansiranja glavne linije. Fokus za iPhone Air 2 navodno je prelazak na 2nm čip, a ne veće strukturne promjene.
Štoviše, iPhone Air smatra se tehnološkom vježbom za Apple na putu do izgradnje iPhone Folda. Kaže se da će iPhone Fold koristiti mnoge iste materijale, tehnike minijaturizacije, unutarnje komponente i softverske optimizacije kao iPhone Air, čime Air priprema Appleov lanac opskrbe za sklopivi model.
Ostaje za vidjeti kako će se sve razvijati, ali jedno je sigurno: 2026. godina donosi značajne promjene u raspored lansiranja telefona u cijeloj industriji.
