Biznis

Apple ponovno bilježi pad prodaje iPhonea u Kini. Na prvo mjesto zasjeli Honor i Huawei

iPhone je jedno vrijeme bio najpopularniji mobitel u Kini, usprkos iznimno jakoj domaćoj industriji. Međutim, najnoviji uzlet Huaweija i Honora, Appleu je pomiješao karte, te se sada nalazi na četverom mjestu, javlja IDC.

Prema njihovom istraživanju, u prvom kvartalu 2024. godine, Honor je na kineskom tržištu zauzeo prvo mjesto, sa 17,1% tržišnog udjela. Rast isporuka u odnosu na isto razdoblje lani iznosio je 13,2%

Drugi je Huawei sa skoro istim udjelom (17,0%), ali rast koji je ostvario u proteklih godinu dana iznosi čak 110%.

Apple je tako pao na četvrto mjesto (iza Oppa, koji se nalazi na trećem) s 15,6% udjela. Pad prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine iznosio je 6,6%.

Još jedan od razloga za pad Appleovog tržišnog udjela u Kini, koje analitičari navode kao moguće, su i oni političke prirode. Prema njima, kineski građani se sve više okreću domaćim proizvođačima upravo zbog sankcija i općenito američke politike prema kineskim kompanijama.

Podsjetimo, Kina je Appleu najveće tržište (nakon američkog) i kao takvo igla presudnu ulogu u prihodima i dobiti kompanije. Ukoliko se trgovinsko-tehnološki rat nastavi istim tempom, Apple svakako može očekivati dodatno smanjivanje prodaje svojih proizvoda u Kini.