Biznis

Bivši zaposlenici Nokije govore o birokraciji unutar kompanije


Prigodom velikih promjena na čeku Nokije, New York Times je, kako bi doznao razloge zbog čega je kompanija posrnula, iskopao određene informacije od djelatnika koji su je napustili. Došli su do zaključka da je glavni krivac posrnuću velikog diva upravo upravljačka struktura i nagomilana administracija, što je kompaniju učinilo tromom i nefleksibilnom. Ari Hakkarainen, menadžer koji je bio zadužen za marketinški razvoj S60 sučelja, izjavio je da je već 2004. godine Nokia imala prototip uređaja s velikim zaslonom i potpunom internet povezivošću. „To je bilo u rano doba i nitko praktički nije ništa znao o potencijalu zaslona osjetljivih na dodir. Uređaj bi bio skup za proizvodnju i  time je nosio određene faktore rizika, tako da je uprava od njega odustala.“ Slično se dogodilo i s online trgovinom koja je trebala sličiti na današnji Appleov App Store, dodao je Hakkarainen.


Nadalje, Kai Nyman, bivši Nokijin glavni strateg je izjavio da su „imali i ljude i sredstva da se cijeli operativni sustav Symbian popravi i da se čak cijeli kod ponovo napiše, ali da to nije učinjeno.“


Najzanimljivija je izjava Juhania Riskua, menadžera koji je radio na Symbian  korisničkom sučelju od 2001-09, frustriran birokracijom, kako sam kaže, „sovjetskog tipa“, zbog čega je i napustio kompaniju. On i njegov tim poslali više od 500 prijedloga za poboljšanje korisničkog sučelja Symbiana, ali da niti jedan nije bio prihvaćen.


Vjerujemo se da su u Nokiji uvidjeli greške, a u prilog tome ide i činjenica o velikim  promjenama na čelu kompanije. Možda je najočitiji dokaz novog doba izbor Stephena Elopa za izvršnog direktora, koji je prvi ne-Finac na toj dužnosti u 140-godišnjoj povijesti kompanije.


Izvor