Rijetko se bavimo analitikom prodaje po pojedinim regijama ili državama, no kada se dogode tektonski poremećaji, svakako ćemo rado prenijeti takvu vijest. I dok smo do sada nebrojeno puta pisali o tome kako je iPhone najprodavaniji model smartfona u Kini, čini se da je tamošnje tržište daleko dinamičnije od našeg na zapadu.
Tako je analitičarska tvrtka Canalys danas objavila, kako je, prema njezinim istraživanjima, u 3. kvartalu 2023. godine prvo mjesto na kineskom tržištu preuzeo Honor. Dakle, brand koji se ne tako davno „odcijepio“ od Huaweija, kojemu je dugo godina služio kao pod-brand. Konzorcij kompanija koji je od Huaweija svojedobno kupio Honor, u protekle dvije godine napravio je vidljivo dobar posao, vrativši ovo otprije poznato ime u središte pozornosti.
Iako prodaja pametnih telefona u posljednje vrijeme konstantno pada, kako na globalnom, tako i na kineskom tržištu, zanimljivo je da se Honor uspio probiti na prvo mjestu po broju isporuka u Kini, jer mu je prodaja u odnosu na 3. kvartal prošle godine pala za samo 1%. Zahvaljujući ovome, Honor sada u Kini drži 18% tržišta. Drugi na listi je Oppo sa 16% tržišta, no prodaja mu je pala za nemalih 10%. Treći je Apple, čija je prodaja pala za 6%, ali je uspio zadržati solidnu poziciju sa 16% tržišnog udjela.
Vivo je, pak, na domicilnom kineskom tržištu zabilježio pad od čak 26%, zbog čega mu je tržišni udio s 20% pao na 16%. Xiaomi, kod nas inače vrlo popularan brand, na kineskom tržištu je u 3. kvartalu zauzeo tek peto mjesto s 14% tržišnog udjela, ali zato nije zabilježio pad prodaje uopće, što je zapravo dobra vijest i za ovu kompaniju.