Pocket, jedna od prvih "read-it-later" aplikacija, prvo na iPhoneu a potom i na Androidu te putem weba, se gasi. Ovaj dugogodišnji i praktični servis za spremanje članaka za kasnije čitanje, službeno prestaje s radom 8. srpnja 2025. godine.
Servis je već započeo s prikazivanjem obavijesti u aplikaciji, upozoravajući korisnike na kraj podrške. U službenoj objavi navode: “Donijeli smo tešku odluku da ugasimo Pocket 8. srpnja 2025. Hvala vam što ste bili dio našeg putovanja tijekom svih ovih godina — ponosni smo na utjecaj koji je Pocket imao na korisnike i zajednice.”
Od 8. srpnja korisnici više neće moći spremati nove članke, ni putem aplikacije ni web ekstenzija. Umjesto toga, Pocket će omogućiti izvoz postojećeg sadržaja sve do 8. listopada 2025., nakon čega će svi podaci biti trajno izbrisani.
Pocket je također zaustavio sve nove Premium pretplate. Postojeće mjesečne i godišnje pretplate bit će automatski otkazane, a korisnici koji ispunjavaju uvjete dobit će puni povrat sredstava do 8. srpnja.
Tvrtka navodi kako je Pocket tijekom godina pomogao milijunima ljudi da sačuvaju i organiziraju sadržaj, ali smatra da su se navike korisnika interneta promijenile, pa se njihova buduća strategija usmjerava u novom pravcu.
Pocket je započeo kao jednostavan alat za čitanje kasnije, a značajno se razvio nakon što ga je 2017. preuzeo Mozilla. Tijekom godina Pocket je počeo nuditi preporuke kvalitetnog sadržaja, te je osvojio priznanja kao što su Webby Award za “Best of Pocket: 2020” i Anthem Award 2023. za podršku lokalnom novinarstvu.
Iako Pocket prestaje s radom, Mozilla najavljuje nove proizvode i poboljšanja. U planu su poboljšano iskustvo nove kartice u pregledniku, newsletter putem e-pošte, i drugi alati koji će nastaviti tradiciju personaliziranog informiranja.
Pocket je zapravo samo još jedan od onih servisa koji nije preživio eru algoritama, senzacionalizma i cliclbaita. Zapravo, mogao je da je vodstvo tvrtke tako htjelo. Mogli su ga jednostavno transformirati u aplikaciju za prikaz vijesti „na temelju interesa“, kakvih ima na pretek. Naravno, to bi bio priličan financijski izazov pa su u tvrtki očito izračunali da im se takva investicija ne bi isplatila. Radije su ga ugasili nego pretvorili u još jedan Google News. Kako će se Mozillini najavljeni planovi o nastavku tradicije personaliziranog informiranja ostvariti, ostaje za vidjeti.
