U posljednje vrijeme često se govori o početku kraja dominacije Googleove tražilice. Mnogi analitičari predviđaju da će AI alati poput ChatGPT-a s vremenom preuzeti ulogu lidera na tržištu pretraživanja interneta. No, pitanje je koliko su realna ova očekivanja u bliskoj budućnosti.
Prema aktualnim podacima tvrtke NP Digital, Google Search svakodnevno obradi čak 13,5 milijardi zahtjeva za pretragu, dok ChatGPT dnevno obrađuje tek milijardu pretraga. Iako je impresivno što je ChatGPT u vrlo kratkom roku dostigao milijardu dnevnih pretraga, što je čak 5,5 puta brže nego što je to pošlo za rukom Googleu, realnost je da AI još uvijek zaostaje daleko iza Googlea.
Zanimljivo je primijetiti da sada čak 60% pretraga na Googleu završava bez klika, zahvaljujući trenutnim odgovorima u obliku AI pregleda, istaknutih isječaka ili ploča znanja koje pružaju direktne informacije. Ipak, za ChatGPT je ključno pitanje hoće li uspjeti nadići Googleovu sposobnost indeksiranja otvorenog weba i pružanja pouzdanih, brzih odgovora.
Prema izvještaju portala Visual Capitalist, da bi ChatGPT zaista prestigao Google, bit će potrebna dublja integracija u veći broj preglednika, tražilica i uređaja. Osim tehničke infrastrukture, presudno će biti i koliko će se korisnici osjećati ugodno koristeći AI alate umjesto tradicionalnih tražilica.
Iako ChatGPT pokazuje znatne prednosti u određenim segmentima poput kompleksnog zaključivanja, kreativnog pisanja, objašnjavanja složenih pojmova na razumljiv način, sažimanja opširnih sadržaja i interaktivnog rješavanja problema, njegova upotreba i dalje izaziva određenu skepsu kod korisnika zbog povremenih "halucinacija" ili netočnih informacija.
S druge strane, Google Search ostaje jednostavan izbor za provjeru brzih činjenica ili pristup specifičnim i specijaliziranim web stranicama. Ovakva podjela uloga jasno ukazuje na to da ChatGPT možda neće moći tako lako zamijeniti Google u svim segmentima pretrage, barem ne u skorije vrijeme.
U međuvremenu, prve korake prema većoj upotrebi AI alata prave upravo proizvođači uređaja kroz integraciju AI-a u postojeće virtualne asistente. Primjerice, Siri na iPhone uređajima već nudi korisnicima mogućnost preusmjeravanja upita na ChatGPT kada ne može sama dati odgovor, dok Google na Android uređajima postupno zamjenjuje Google Assistant svojim Gemini AI modelom.
Sve dok korisnici jasno ne prihvate AI kao svakodnevni alat za pretragu, Google Search će sasvim sigurno ostati dominantan, a potpuno preuzimanje vodeće uloge od strane AI platformi, za sada ostaje samo zanimljiva hipoteza.