Huawei u 2. kvartalu po isporukama pretekao Apple i tako postao drugi najveći proizvođač smartfona

Nakon što su proizvođači smartfona objavili svoje poslovne rezultate za drugi kvartal 2018. godine, stigli su željno iščekivani podaci nezavisnih tvrtki koje se bave istraživanjem tržišta. Tako je IDC danas izašao sa statističkim izvješćem o isporukama smartfona u drugom kvartalu ove godine, iz kojeg je vidljivo da je Huawei od Applea preuzeo drugo mjesto. Znali smo da će se ovo kad-tad dogoditi, no ono što nismo mogli ni zamisliti je brzina kojom se sve odigralo.

Huawei je u drugom tromjesečju ove godine isporučio ukupno 54,2 milijuna smartfona, što predstavlja rast od čak 40,9% u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, i sada zauzima 15,% svjetskog tržišta. Usporedbe radi, u 2. kvartalu prošle godine, Huawei je držao 11% tržišta.

Na prvom mjestu ostao je Samsung, sa 71,5 milijuna isporučenih uređaja i 20,9% tržišnog udjela. Iako se godinama drži na prvom mjestu, ovaj kvartal za Samsung donosi pad isporuka od 10,4%, kao i pad tržišnog udjela, jer je u isto doba prošle godine držao 22,9%.

Trend rasta Huaweija vidljiv je već neko vrijeme, dok je Samsungov pad sada dodatno smanjio razliku, i samo je pitanje vremena kad će ove dvije kompanije na top listi zamijeniti mjesta, odnosno kad će Huawei preteći Samsung. Nezahvalno je prognozirati, no s obzirom na trend koji već neko vrijeme traje, taj trenutak se ne čini tako dalekim.

Apple je s 43,3 milijuna isporučenih uređaja pao na treće mjesto, zauzevši 12,1% tržišta, dok je četvrti Xiaomi, koji je također zabilježio velik rast. U 2. kvartalu isporučio je 31,9 milijuna uređaja, što predstavlja rast od čak 48,8% u odnosu na isto razdoblje lani, a tržišni udio koji zauzima sada je 9,3%. Vidljivo je da se i on opasno približio Appleu, pa je i ovdje je pitanje vremena kad će ga prestići.

Peti je Oppo s 29,4 milijuna isporučenih uređaja, ali s rastom od relativno malih 5,1% u odnosu na prošlu godinu, čime je zauzeo 8,6% svjetskog tržišta. Treba napomenuti da je Oppo nedavno najavio službeni dolazak na europsko tržište, što će svakako imati utjecaja na povećanje isporuka i tržišnog udjela u narednom periodu.

Zanimljivo je da je udio svih ostalih proizvođača s lanjskih prilično visokih 40% pao na 33%, što govori o profiliranju brandova i nestajanju najmanjih. Ovo se uglavnom odnosi na kinesko tržište, na kojem je jedno vrijeme postojalo više od 1000 različitih brandova mobitela.

 
 

Najnovije recenzije
Najčitanije recenzije
Top teme
Video tjedna
This site uses cookies to enhance your experience. By continuing to the site you accept their use. More info in our cookies policy.     ACCEPT