Biznis

IDC izvještaj Q2 2025: Samsung predvodi, Apple slijedi, a Xiaomi ga prati u stopu

Najnoviji izvještaj analitičke kuće IDC o globalnom tržištu pametnih telefona za drugi kvartal 2025. godine otkriva nastavak dominacije Samsunga kojeg slijedi Apple te stabilan položaj Xiaomija. U razdoblju od travnja do lipnja, Samsung je isporučio ukupno 58 milijuna pametnih telefona, ostvarivši tržišni udio od gotovo 20 posto. Isporuke predstavljaju rast od gotovo 8% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je isporučeno 53,8 milijuna uređaja. Iako su brojke blago pale u odnosu na prvi kvartal 2025., kada je zahvaljujući uspješnoj prodaji modela Galaxy S25 isporučeno oko 60 milijuna uređaja, Samsung je svoju vodeću poziciju dodatno učvrstio dobrim rezultatima prodaje pristupačnijih uređaja iz Galaxy A serije, posebice modela A36 i A56.

Na drugom mjestu nalazi se Apple, s ukupno 46,4 milijuna prodanih iPhone uređaja te tržišnim udjelom od 15,7%. Apple je ostvario blagi rast od 1,5% na godišnjoj razini, ali značajniji pad u odnosu na prethodni kvartal, ponajviše zbog iščekivanja korisnika novog iPhone modela, čije se lansiranje očekuje u trećem kvartalu ove godine.

Xiaomi se uspio održati na stabilnom trećem mjestu. Tijekom ovog kvartala isporučio je 42,5 milijuna uređaja, što predstavlja tržišni udio od 14,4%. U odnosu na isto razdoblje prethodne godine, Xiaomi bilježi minimalni rast od 0,6%, što u aktualnoj situaciji nije zanemarivo. Strateško širenje Xiaomijevog HyperOS ekosustava te kontinuirani rad na internacionalizaciji poslovanja pokazali su se ključnima za održavanje konkurentnosti.

Četvrto i peto mjesto zauzeli su Vivo i Transsion, s tržišnim udjelima od 9,2%. Vivo je isporučio 27,1 milijuna, a Transsion, koji posluje kroz brendove Infinix, Itel i Tecno, 25,1 milijun uređaja. Dok Vivo bilježi stabilnu poziciju, Transsion je doživio blagi pad u odnosu na prethodne rezultate.

Ukupno gledajući, globalno tržište pametnih telefona blago se oporavlja s ukupno isporučenih 295,2 milijuna jedinica u ovom kvartalu, što predstavlja skroman godišnji rast od svega 1%. Unatoč tome, potražnja je i dalje prilično ograničena, posebno u segmentu jeftinijih Android uređaja, gdje potrošači pomno prate svaki trošak, prisiljavajući proizvođače na kontinuirane prilagodbe svojih strategija.

Advertisement Advertisement Advertisement