Instagram napokon dolazi i na iPad
Nakon što je WhatsApp s gotovo 15 godina zakašnjenja nedavno dobio svoju prvu službenu aplikaciju za iPad, samo po sebi se nametnulo pitanje što je s Instagramom, tj. s još jednim proizvodom Mete? Prema najnovijem izdanju newslettera Power On Marka Gurmana s Bloomberga, odgovor glasi: ove godine, vrlo vjerojatno.
Unatoč tome što je u vlasništvu jedne od najvećih tehnoloških kompanija i što je ključna aplikacija na iPhoneu, Instagram nikad nije ponudio optimizirano iskustvo na iPadu. Umjesto toga, korisnici su bili prisiljeni koristiti povećanu verziju iPhone aplikacije, rješenje koje nikada nije bilo praktično.
Za mnoge je to godinama izgledalo kao namjerno ignoriranje, gotovo osobna osveta Marka Zuckerberga prema Appleu, posebice nakon nekoliko javnih sukoba s Timom Cookom. Primjerice, Cook je jednom izjavio: "Ne bih se našao u toj situaciji", referirajući se na Meta-inu aferu s Cambridge Analyticom, što je Zuckerberg navodno doživio kao osobni napad. Ne treba zaboraviti ni incident s Onavo VPN-om koji je rezultirao privremenim izbacivanjem Mete iz Appleova programa za developere.
Postoji nekoliko razloga za promjenu stava. Jedan je tehnički, slike su često bile niske rezolucije, što je na većem ekranu postalo još očitije. No ključni razlog mogao bi biti tržišni pritisak. Instagram je s godinama evoluirao – danas uključuje visoko kvalitetan sadržaj, videozapise i dugačke forme koje su idealne za pregledavanje na većim zaslonima poput iPada.
Osim toga, TikTok, koji već ima iPad aplikaciju, nastavlja uzimati tržišni udio, a očekivana sudska zabrana TikToka u SAD-u ne izgleda više tako izvjesno.
Meta je konačno, iako sa znatnim zakašnjenjem, odlučila ozbiljno pristupiti razvoju Instagram aplikacije za iPad. Iako to još nije službeno potvrđeno, očekuje se da će aplikacija biti dostupna korisnicima tijekom 2025. godine.