Apple Biznis

Je li Samsung otvaranjem Apple trgovine u Sydneyu sada pretjerao?


Ako već neko vrijeme pratite ovaj blog mogli ste primijetiti da smo, kada su sporovi oko patentnih prava između Samsunga i Applea u pitanju, uglavnom naklonjeni Samsungu. Razloga tome je mnogo, a kao jedan od najintrigantnijih naveo bih onaj o patentiranom dizajnu iPada, gdje sve što je pravokutnog oblika sa zaobljenim rubovima krši Appleova patentna prava. Naravno, radi se o američkom patentnom zakonu koji dizajn očito doživljava drukčije od ostatka svijeta (prisjetimo se samo odluke britanskog suda po tom pitanju). Budući da se ne namjerevamo upuštati u raspravu oko američkih zakona, ostavljamo si za pravo da komentiramo i kritiziramo postupke Applea koji je mnoga rješenja u iPhoneu i iPadu pokupio od drugih proizvođača i prisvojio ih zahvaljujući upravo patentnom zakonu koji takve radnje omogućuje.

E sad, čini se da je došlo vrijeme da malo okrenemo ploču i da napokon jednu kritiku uputimo i Samsungu. Naime, u australskom gradu Sydneyu Samsung je otvorio trgovinu za koju je malo reći da je čista kopija Appleove. Prepoznatljive plave majice osoblja, minimalistički dizajn i način rasporeda uređaja s natpisima neodoljivo podsjećaju na Appleove trgovine koje već godinama rade u većim svjetskim gradovima.

Ovdje bi sada mogli danima doskutirati o tome kako Apple ne može zaštiti boju majica niti oblik stolova upotrebljenih u trgovini, kao što je Mercedes svojedobno želio zaštiti slova C, E, S i T, ali bezuspješno. Isto tako nitko Samsungu ne osporava pravo da bira radne uniforme i raspored uređaja za isprobavanje, no namjera o kopiranju Appleove trgovine više je nego očita.

Samsung je u mnogim krugovima već sada percipiran kao kompanija koja kopira Apple i ukoliko nastavi s ovakvim igrama naudit će najviše sebi.