Statistike koje govore o prodajnim rezultatima brandova pametnih telefona možemo vidjeti često. Samsung i Apple već dugi niz godina drže prva dva mjesta, dok im se ostali polako približavaju.
No kakvo je stanje po regijama? Statcounter je objavio rezultate istraživanja, u kojem pronalazimo i podatke za Hrvatsku.
U Hrvatskoj, kao i na globalnoj razini, najbolje stoji Samsung, ali s nešto većim udjelom. Njegov dio tržišnog kolača u listopadu ove godine je iznosio 41,37%.
Na drugom mjestu je Apple s 24,12% udjela, a treći Xiaomi sa 16,74%. Slijede Huawei s 3,97% te Honor s 3,81% udjela.
Ostali brandovi imaju praktički zanemariv udio. Primjerice, Motorola (brand u vlasništvu kineskog Lenova) zauzela je 1,67%, Lenovo (s vlastitim brandom) 0,45%, Google s Pixelima 0,52%, a Realme 0,51%. Ostali brandovi kao što su OnePlus, Oppo, Vivo, Sony i Nokia, zauzimaju manje pod pola posto tržišnog udjela.
Ako pogledamo cijelu Europu, situacija je sljedeća:
Za razliku od Hrvatske, starim kontinentom dominira Apple. U listopadu ove godine je tako držao 36,5% tržišta, dok je Samsung na drugom mjestu zauzeo 31,4%. Treći je Xiaomi s 12,95%, a četvrti Huawei s 2,82%. Peti na ljestvici je Oppo s 2,36%, šesta Motorola s 2,21%, sedmi Google s 2,8%, a osmi Realme s 1,31%. Ostali brandovi zauzeli su ispod jedan posto tržišnog udjela.
Usporedbe radi, u SAD-u je iPhone također na prvom mjestu kao u Europi, no u većem omjeru. Njegov udio na tamošnjem tržištu u listopadu ove godine je iznosio 51,19%. Na drugom mjestu nalazi se Samsung s 23,76% udjela. Treći je Google s 14, 51%, a četvrta Motorola s 2,87%.
Xiaomi, koji inače nije službeno dostupan u SAD-u, zauzeo je 1,25%.
S druge strane, OnePlus, koji ima službenu prodaju čak i putem operatera, zauzeo je tek 0,48% tržišnog udjela.
Izvor: Statcounter