Windows

Koliko je Microsoft do sada izgubio na Surface tabletima? - Otprilike 1,7 milijardi dolara

microsoft-surface-pro-3-hands-on

Microsoftov Surface već neko vrijeme pokušava naći put do šireg kruga kupaca, a sam se Microsoft pritom ne ustručava upotrijebiti ni krajnje očajničke marketinške poteze poput plaćanja određene svote vlasnicima MacBook Aira za prelazak na Surface. Što je točno razlog slaboj prodaji ovih tableta, možemo analizirati danima, no jedan od faktora je svakako relativno visoka cijena.

Prošle smo godine vidjeli da je Microsoft i sam objavio otpis velikog broja Surface RT tableta koji su neprodani ležali na skladišima, a njihova vrijednost je iznosila oko 900 milijuna dolara. U međuvremenu je Microsoft izbacio Surface 2, nedavno i Surface Pro 3, a prihod od prodaje u prethodnom kvartalu je iznosio 409 milijuna dolara.

No ipak, prihodi su samo jedna od stavki u poslovanju i sami po sebi ne znače ništa ako nemamo podatak o rashodima. Prema najnovijim procjenama nezavisnih promatrača, Microsoft je samo u tom kvartalu imao troškove između 730 i 775 milijuna dolara, a koji su bili izravno vezani uz Surface, dakle samo tu gubitak iznosi nekoliko stotina milijuna. Računajući i prethodna razdoblja, ukupni Microsoftovi gubici od lanisrana Surfacea se sada procjenjuju na oko 1,7 milijardi dolara.

Microsoft se do sada pokazao kao tvrd orah u forsiranju svojih proizvoda, posebice onih koji baš i nisu najbolje prihvaćeni od strane kupaca. Naravno, dobit od prodaje Windows operativnog sustava i pratećeg softvera je toliko velika da Microsoft još uvijek ima dovoljno manevarskog prostora za financiranje gubitaka na drugoj fronti, no pitanje je koliko će to još dugo trajati.

Tzv. Post-PC era je učinila svoje i prodaja klasičnih PC računala je u stalnom padu. Microsoft je ovome pokušao doskočiti kombiniranjem starog "desktop" operativnog sustava s novim "touch" sučeljem, kao i forsiranjem proizvodnje hibridnih uređaja, no ishod se za sada još uvijek nenazire.

Via
Advertisement Advertisement