Windows 8 Windows

Microsoft Surface RT - promašaj težak milijardu dolara



Da će Microsoftov Surface RT (temeljen na Windows RT operativnom sustavu) biti promašaj, to smo u startu znali. Ono što nismo znali je koliki će biti razmjer tog promašaja, a sada je i to polako isplivalo na površinu. Naime, spomenuti OS, pa tako i uređaji temeljeni na njemu, omogućuje pokretanje samo novih Metro aplikacija koje se, uz to što ih proizvođači sporo izbacuju, nisu baš pokazale kao da će ih korisnici brzo zavoljeti. Novi Microsoftov koncept sučelja prilagođenog dodirnim zaslonima tableta očito nije u stanju konkurirati iOS-u i Androidu pa je u tom segmentu ostvaren prilično loš rezultat. Nešto bolje su prošli tableti koji za OS koriste punokrvni Windows 8 i za razliku od Windowsa RT u stanju su pokretati uobičajene Windows aplikacije.

Također, za Windows RT se odmah moglo pretpostaviti da neće niti malo ugroziti tržišnu poziciju iPada i Android tableta i o tome smo u mnogim osvrtima do sada naširoko pisali. Međutim, Microsoftov problmem ovdje nije Windows RT kao operativni sustav, već njegov hardverski proizvod Surface RT u čiji je razvoj uložena prilično velika svota novca.

Prema Guaridanu, Surface RT je do sada prodan u samo 260.000 primjeraka, dok je Surface Pro (Windows 8) uspio postići brojku od 750,000 prodanih primjeraka, što je prilično malo za uređaje koji su bili popraćeni velikom pompom i najavljivani kao ubojice iPada. Prodaji Surface tableta očito nije pomogla ni plaćena propaganda raznih medijskih promotora koji su ovom uređaju volji tepati da je content creator, za razliku od iPada koji je namijenjen prvenstveno konzumiranju informacija.

Nadalje, dodatni problem je taj što su navedeni uređaji prodavani po cijenama koje su znale biti osjetno više od konkurentskih, no čini se da je ovdje ipak najveći problem Microsoftov pristup ovom tržišnom segmentu koji se pokazao, sada već možemo slobodno reći - promašajem.

Pojedini analitičari su izračunali da Microsoft sada ima hrpu koja broji nekoliko milijuna neprodanih Surface tableta čija vrijednost premašuje cifru od 900 milijuna dolara. Ovdje, dakako, prednjači Surface RT kojem još danas ne možemo naći smisao postojanja niti neku suvislu svrhu.

Bilo kako bilo, Surface RT je očito još jedan u nizu Microsoftovih pokušaja da se snagom i silom nametne kao tržišni lider u segmentu kojeg očito ne razumije, no čini se da će i ovaj neslavno propasti, unatoč daljenjem forsiranju kroz razne marketinške kanale.