Apple

Najpopularniji brand mobitela u Kini i dalje je - iPhone

Mnogi analitičari objavljuju rezultate o udjelima proizvođača na svjetskom tržištu. Znamo da je poredak u zadnjih nekoliko godina praktički nepromijenjen, iako je prvi kvartal ove godine pokazao kako Apple puše Samsungu za vrat i da bi ga uskoro mogao preteći.

Prema istraživanjima tvrtke Canalys, u Kini, zemlji u kojoj se zadnjih 10-ak godina proizvede ogromna većina mobitela, i iz koje dolaze najpoznatiji svjetski brandovi, ispostavilo se da je tržišni lider – Apple. U prvom kvartalu ove godine, američka kompanija je na kineskom tržištu prodala 13,3 milijuna iPhonea i zauzela 20% tržišnog udjela u toj zemlji.

Drugi na listi je Oppo s 19% udjela, a treći Vivo sa 17%. Da tvrtka BBK Electronics, vlasnik obaju brandova, posluje pod jednim imenom, imala bi preko 40% udjela (treba dodati i ostale brandove koji nisu među prvih pet) i bila bi prva, no to nije slučaj. Brandovi su se razvijalo odvojeno i odavno stekli vlastite fanove. Četvrti je Honor s respektabilnih 9,7% udjela, s obzirom da tek odnedavno posluje samostalno, dok je peti Xiaomi s 8,5% udjela.

Zanimljivo je da se Xiaomi više fokusira na globalno tržište, dok za Oppo i Vivo možemo reći da na njemu imaju daleko više prostora nego što ga trenutno ostvaruju, posebice u Europi. Do sada smo vidjeli da oba branda sramežljivo ulaze na europska tržišta, ne nudeći pritom niti djelić ukupnog portfelja.

Na koncu, najzanimljiviji dio priče je zapravo onaj s početka, gdje se Apple uspio nametnuti ispred svih domaćih brandova. Mnogo je pitanja zašto je tomu tako, a odgovore možemo tražiti u općoj popularnosti Apple branda u cijelom svijetu, a s druge strane govori i o sve većoj kupovnoj moći, jer znamo da Apple proizvodi samo skupe mobitele, dok ostali iz ove priče najviše prodaju jeftinih i onih iz srednjeg cjenovnog razreda.

Nego gdje je u ovoj priči Samsung?